• Anonym (Smokey)

Vill röka hasch.

Är en tjej på 35 år. Lever ihop med en man som har barn, har inga egna.

Jag har en sån längtan efter att få röka på, det är något jag funderar på i flera år. Jag har jättesvårt att somna på kvällarna, har en nervarvningsperiod på flera timmar och snittar ca 4-5 timmar per natt och håller igång med fullt ös hela dagarna.

Sätt dig ner och ta de lugnt tänker ni, men de är inte så lätt. Kan verkligen inte. Jag skulle så gärna vilja uppleva den där känslan som man ser på tvn att när folk röker på och sitter å fnissar framför tvn.

Ni som gjort det, fungerar det?

• Svar på tråden Vill röka hasch.
  • Anonym (?)

Jag tror inte du får så bra svar här, finns andra forum för det.. Jag tycker man blir mer seg än trött om jag ska vara ärlig, men visst är det avslappnande.
    Dock är det väl snarare någon sorts sömnmedel du letar efter, dock är det mer beroendeframkallande, men tex imovane eller någon bensodiazepin sover jag oerhört bra på. 

• Anonym (No stress)

Är det inte bättre att ha ett lägre tempo i vardagen istället, så det inte går i full fart tills det är dags att sova?

• klyban

Du har kommit till helt fel forum för såna här frågor.

• Famous
    klyban skrev 2016-11-11 14:18:02 följande:

Du har kommit till helt fel forum för såna här frågor.

Fel o fel.. Ts skriver ju under missbruk. Finns massor av människor här på fl som säkert kan svara om de läser.

Jag testade själv i våras för första gången. Och då är jag 48 år. Ville testa helt enkelt. Mådde bra en stund men det försvann snabbt. Jag har kanske stor tolerans då jag tar en del starka smärtstillande, jag vet inte?
  • MammAmma

Nu tänkte jag hålla mig till den faktiska frågeställningen i ts, för en gångs skull och helt enkelt bara svara på den...

Jag har rökt mååånga gånger genom åren (allra främst grönt, gillar inte brunt) men aldrig regelbundet, och kan säga att det slog till olika nästan varje gång för mig. Ibland fick jag skrattnoja, ibland blev min tidsuppfattning väldigt skev, ibland blev jag mest bara sittandes stirrande i tomma intet tills det började avta. Har dock en tendens till att få 'fysiska' nojor (jag är alltid fullt medveten om vad det är och vad det beror på, så flippar aldrig), t ex tyngdkänsla i bäckenet, att hörseln 'försvinner,' att känseln i svalget försvinner, etc, så jag har lagt ner det helt och är inte intresserad längre.

Man blir avslappnad och seg så på sätt kan det ju hjälpa en att somna, om man har problem med det. Men har aldrig upplevt trötthet eller sömnighet som berott på ruset i sig.

• klyban
    Famous skrev 2016-11-11 14:22:59 följande:
    Fel o fel.. Ts skriver ju under missbruk. Finns massor av människor här på fl som säkert kan svara om de läser.
    Jag testade själv i våras för första gången. Och då är jag 48 år. Ville testa helt enkelt. Mådde bra en stund men det försvann snabbt. Jag har kanske stor tolerans då jag tar en del starka smärtstillande, jag vet inte?

Nja, främja drogbruk är väl nått familjeliv inte är speciellt förtjusta i.

Cannabis är för vissa, att man måste ta det ett par ggr innan det fungerar så att säga.

• Famous
    klyban skrev 2016-11-11 15:44:40 följande:

Cannabis är för vissa, att man måste ta det ett par ggr innan det fungerar så att säga.

Ja det är sant. Du har rätt, att främja drogbruk är väl inget fl vill syssla med :)
  • Dr Nail

Jag tror det är rätt individuellt hur man upplever ett marijuanarus.

Mig ger det inte så mycket, om jag inte röker väldigt mycket. Då får jag en konstig känsla i kroppen, och kan ibland känna mig 3 meter lång. Skumt, va. Men hey, du kan åtminstone inte överdosera på gräs, så det är nåt.

Lite överskattat, tycker jag.

• Famous
    Dr Nail skrev 2016-11-11 16:09:25 följande:

Jag tror det är rätt individuellt hur man upplever ett marijuanarus.

Mig ger det inte så mycket, om jag inte röker väldigt mycket. Då får jag en konstig känsla i kroppen, och kan ibland känna mig 3 meter lång. Skumt, va. Men hey, du kan åtminstone inte överdosera på gräs, så det är nåt.

Lite överskattat, tycker jag.

3 meter lång :D haha vad creepy!
  • Dr Nail
    Famous skrev 2016-11-11 16:12:24 följande:

3 meter lång :D haha vad creepy!

Yep. Bokstavligen hög.
  • Anonym (?)
    klyban skrev 2016-11-11 15:44:40 följande:

För mig var det tvärtom. Första gångerna tyckte jag det var jätteroligt, blev fnittrig, lugn och avkopplad, fick en skön känsla i kroppen, det tog framförallt bort min ångest som jag har och haft stora problem med. 

Men de senaste gångerna har jag bara mått illa. Fått hörselhallucinationer, blivit paranoid, blivit spyfärdig mm. 

Vet inte hur stor skillnad det är på brunt och grönt, första gångerna rökte jag brunt iaf. Men har testat bådeoch och jag upplever samma sak, det är mest obehadligt numera så jag har lagt av med det.. 

Lite tråkigt egentligen, jag brukade uppskatta ruset och ffa så försvann min ångest. 
  • klyban
    Anonym (?) skrev 2016-11-11 17:29:02 följande:
    För mig var det tvärtom. Första gångerna tyckte jag det var jätteroligt, blev fnittrig, lugn och avkopplad, fick en skön känsla i kroppen, det tog framförallt bort min ångest som jag har och haft stora problem med. 

Men de senaste gångerna har jag bara mått illa. Fått hörselhallucinationer, blivit paranoid, blivit spyfärdig mm. 

Vet inte hur stor skillnad det är på brunt och grönt, första gångerna rökte jag brunt iaf. Men har testat bådeoch och jag upplever samma sak, det är mest obehadligt numera så jag har lagt av med det.. 

Lite tråkigt egentligen, jag brukade uppskatta ruset och ffa så försvann min ångest. 

Brunt och grönt är samma, så länge det kommer från samma strain.
    Dock är haschet vi har i Sverige oftast indicor, och det gröna är sativor.
    Sativor är ofta mycket hög andel THC mot de andra cannabinoiderna, vilket betyder dessa har lättare att locka fram ångestproblematik.

Om man får dessa problem du har fått, så får man helt enkelt minska sin dos en del.
    Då dessa uppkommer oftast när man tar lite för mycket, eller har för kraftiga THC-strains.

Personligen har jag aldrig uppskattat ruset det ger, dock fungerat och ta den smärta jag hade.
    Så var en daglig konsumtion ett tag.
    Sen när smärtan avtog, så tänkte jag inte på att jag inte hade tagit cannabis på länge.
    Var först efter 6 månader som jag kom och tänka på detta, och inte tagit nått under denna tid.

• Anonym (?)
    klyban skrev 2016-11-11 21:05:46 följande:

Brunt och grönt är samma, så länge det kommer från samma strain.
    Dock är haschet vi har i Sverige oftast indicor, och det gröna är sativor.
    Sativor är ofta mycket hög andel THC mot de andra cannabinoiderna, vilket betyder dessa har lättare att locka fram ångestproblematik.

Om man får dessa problem du har fått, så får man helt enkelt minska sin dos en del.
    Då dessa uppkommer oftast när man tar lite för mycket, eller har för kraftiga THC-strains.

Personligen har jag aldrig uppskattat ruset det ger, dock fungerat och ta den smärta jag hade.
    Så var en daglig konsumtion ett tag.
    Sen när smärtan avtog, så tänkte jag inte på att jag inte hade tagit cannabis på länge.
    Var först efter 6 månader som jag kom och tänka på detta, och inte tagit nått under denna tid.

Ja det stämmer nog för de senare gångerna har jag räkt med personer som haft betydligt högre tolerans med mera.. Känner inte direkt något behov av det, men det kan ju vara skönt ibland. 
  • Anonym (Smokey)

Det var inte tänkt att somna på, utan mest för avslappningens skull. Lägre tempo i vardagen är rätt svårt för mig. Men tack för alla svar och tankar, keep em' coming! :)

• Rökaren

Se till att röka nån indica stranden så blor oftast effekten den du söker...

Blir alltid helt relaxad av indica..

Svar på tråden Vill röka hasch.