• Mabe

ivf 2017

honeybunch skrev 2017-05-10 19:22:14 följande:

Har du ringt och pratat med kliniken? Gör det! Kan man göra ul såhär tidigt? Det hade jag velat göra i din sits. Det måste vara så påfrestande att inte veta ifall man vågar hoppas eller inte.

Tänkte ringa dem imorgon om plusset finns kvar. Vågar nog inte hoppas på en duglig graviditet men börjar bli orolig att det kan vara ett utomkveds eller något..... Tidigare när jag fått tidiga pluss har de blivit negativa i princip direkt när jag börjat blöda men nu beter det sig annorlunda.
  • Mabe

Så här ser testet ut idag på eftermiddagen. Bara hållt mig en timma men styrkan är som imorse
  • Mabe

Såg nu att det inte syntes på Stickan så bra på fotot och att det blev åt fel håll. Nåja...... svårt att fota. Mkt tydligare på riktigt

• Mabe

Provar igen och ser om det går bättre..... ursäkta alla inlägg :)
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-11 18:02:22 följande:

Det finns absolut ett strek där! Vilken dag är du på nu? Har du provat testa med en annan test för att se om det blir starkare? Hoppas det går bra!

Har provat en massa tester knäpp som man är:). Alla har tydliga men inte jättestarka streck. Är på dag 12 med blastocyster
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-11 21:12:56 följande:

Okej, kan du gå och ta ett blodprov istället? Det kanske ge säkrare svar. Pratade du med kliniken, vad tyckte de i så fall? Håller tummarna :)

De säger att ett positivt test är ett positivt test. Ska kolla om igen och har en tid på kliniken om 3 veckor...
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-12 14:44:04 följande:

[quote=77669539][quote-nick]Mabe skrev 2017-05-12 14:36:25 följande:[/quote-nick]Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2

Okej, är det två veckor sedam befruktningen? Då är det ju korrekt! Den kan ju visa fel också (alltå fel antal veckor) men det bästa vore nog blodprov för att se hcg värdet. Men hur som helst, grattis till graviditeten! :)

Fast det är svårt att glädjas riktigt. Slutade med vagitorierna när jag trodde det var kört. Slutade då i princip att blöda. När jag började med progesteronbrist igen så har jag åter börjat blöda lite. Galet frusterande......
  • Mabe
    alade skrev 2017-05-13 05:48:38 följande:

Hur länge ska du fortsätta med vagiatorerna? Om du slutar blöda utan dem tyder det på att blödningarna är en biverkning, vilket ju också framgår från bipacksedel att det kan vara. Om du inte har kraftiga smärtor eller stora blödningar (motsvarande rejäl mens) förstår jag inte riktigt varför du tror att det är kört?

Fast det är just det att jag av och till blött mycket men just nu blöder jag nästan inget.
  • Mabe
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

Vad roligt! Grattis!
  • Mabe

Fortsätter att testa plus. Inte jättestarkt nu heller men klart tydligt. Har inga symtom utom obehag i magen... Frustrerande att inte veta om man ska vara glad eller orolig. Min man tycker jag ska låta bli att testa några dagar men är man testnarkoman så är man.....

• Mabe
    Nube skrev 2017-05-16 13:27:11 följande:

Hur har det gått för dig?

Läget är väl ungefär det samma. Har inte testat i går och idag. Tänkte jag skulle ta ett test imorgon.
  • Mabe

Kunde inte hålla mig och tog ett test nu på kvällen. Betydligt svagare.... är nog ett missfall trots allt. Usch man går sönder lite för varje gång..... Tappar hoppet att min älskade son någonsin ska få ett syskon.

• Mabe
    pimpim78 skrev 2017-05-19 02:30:39 följande:

hej på er,

JAg är tillbaka i tråden igen, blev ju gravid på första IVF försöket och vi fick se ett tickande hjärta i v 8. När jag kom på ytterligare ett ultraljud i v 10 hade hjärtat sluta slå och jag har precis gått igenom en abort med cytotec.

Vi har två blastocyster i frysen och jag undrar om någon vet hur länge man måste vänta ? får man börja direkt på nästa mens, alltså om ca 1 månad ?

De diskuterade att jag skulle få prova med trombyl, någon som har erfarenhet?

Jag fårs äkert veta allt detta på vårt läkarbesök men är lite ivrig och vill att kroppen skall återhämta sig så vi får prova på nytt.....

Kram till er alla

Hej!

Tror att de oftast vill att man väntar en cykel. Man får inte alltid ägglossning direkt efter ivf försök utan man låter kroppen "vila" en omgång. I allafall har det varit så för mig.
  • Mabe
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:

Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Hej!

Jag har fått vänta en mens till. Alltså först mensen efter försöket och sedan en till.
  • Mabe

Mitt positiva test blev tillslut negativt. Dock har det inte kommit igång någon blödning efter de 4 dagarna med "konstig" blödning. Efter det blev testet starkare innan det tillslut vände och så småningom blev negativt. Nu måste jag in på koll på måndag så inget sitter kvar/sitter fel..... kommer ju aldrig att hinna med ett nytt försök innan sommarstängningen....

• Mabe

Då var jag tillbaka igen då.... igår frysåterdöring av blastocyst. Var en ganska bökig återföring men gick tillslut bra. Nu efter lunch lite ont och lite blödning. Vet inte vad detta står för.... nåja inget annat att göra än att vänta och se.

• Mabe
    Nube skrev 2017-08-25 22:26:33 följande:

Hoppaa det går bra för dig! Jag väntar på mens för att börja om med sprutorna. Lycka till :)

Det samma!
  • Mabe

Hallå igen!

Känner väl inte direkt ngt så här på ruvardag 3. Däremot blivit tvärförkyld!

• Mabe
    Nube skrev 2017-08-29 17:32:19 följande:

Hur går det? När får du testa? Det är lite mer aktivitet i trådet som heter "vi som börjar med ivf hösten 2017" som vill hänga med där :)

Nja går väl inget vidare. Ruvardag 5 och har småblödningar..... suck.
Svar på tråden ivf 2017