ivf 2017
Har du ringt och pratat med kliniken? Gör det! Kan man göra ul såhär tidigt? Det hade jag velat göra i din sits. Det måste vara så påfrestande att inte veta ifall man vågar hoppas eller inte.
Har du ringt och pratat med kliniken? Gör det! Kan man göra ul såhär tidigt? Det hade jag velat göra i din sits. Det måste vara så påfrestande att inte veta ifall man vågar hoppas eller inte.
Såg nu att det inte syntes på Stickan så bra på fotot och att det blev åt fel håll. Nåja...... svårt att fota. Mkt tydligare på riktigt
Det finns absolut ett strek där! Vilken dag är du på nu? Har du provat testa med en annan test för att se om det blir starkare? Hoppas det går bra!
Okej, kan du gå och ta ett blodprov istället? Det kanske ge säkrare svar. Pratade du med kliniken, vad tyckte de i så fall? Håller tummarna :)
Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2 veckor"
[quote=77669539][quote-nick]Mabe skrev 2017-05-12 14:36:25 följande:[/quote-nick]Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2
Okej, är det två veckor sedam befruktningen? Då är det ju korrekt! Den kan ju visa fel också (alltå fel antal veckor) men det bästa vore nog blodprov för att se hcg värdet. Men hur som helst, grattis till graviditeten! :)
Hur länge ska du fortsätta med vagiatorerna? Om du slutar blöda utan dem tyder det på att blödningarna är en biverkning, vilket ju också framgår från bipacksedel att det kan vara. Om du inte har kraftiga smärtor eller stora blödningar (motsvarande rejäl mens) förstår jag inte riktigt varför du tror att det är kört?
Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!
Fortsätter att testa plus. Inte jättestarkt nu heller men klart tydligt. Har inga symtom utom obehag i magen... Frustrerande att inte veta om man ska vara glad eller orolig. Min man tycker jag ska låta bli att testa några dagar men är man testnarkoman så är man.....
Hur har det gått för dig?
Kunde inte hålla mig och tog ett test nu på kvällen. Betydligt svagare.... är nog ett missfall trots allt. Usch man går sönder lite för varje gång..... Tappar hoppet att min älskade son någonsin ska få ett syskon.
hej på er,
JAg är tillbaka i tråden igen, blev ju gravid på första IVF försöket och vi fick se ett tickande hjärta i v 8. När jag kom på ytterligare ett ultraljud i v 10 hade hjärtat sluta slå och jag har precis gått igenom en abort med cytotec.
Vi har två blastocyster i frysen och jag undrar om någon vet hur länge man måste vänta ? får man börja direkt på nästa mens, alltså om ca 1 månad ?
De diskuterade att jag skulle få prova med trombyl, någon som har erfarenhet?
Jag fårs äkert veta allt detta på vårt läkarbesök men är lite ivrig och vill att kroppen skall återhämta sig så vi får prova på nytt.....
Kram till er alla
Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?
Mitt positiva test blev tillslut negativt. Dock har det inte kommit igång någon blödning efter de 4 dagarna med "konstig" blödning. Efter det blev testet starkare innan det tillslut vände och så småningom blev negativt. Nu måste jag in på koll på måndag så inget sitter kvar/sitter fel..... kommer ju aldrig att hinna med ett nytt försök innan sommarstängningen....
Då var jag tillbaka igen då.... igår frysåterdöring av blastocyst. Var en ganska bökig återföring men gick tillslut bra. Nu efter lunch lite ont och lite blödning. Vet inte vad detta står för.... nåja inget annat att göra än att vänta och se.
Hoppaa det går bra för dig! Jag väntar på mens för att börja om med sprutorna. Lycka till :)
Hallå igen!
Känner väl inte direkt ngt så här på ruvardag 3. Däremot blivit tvärförkyld!
Hur går det? När får du testa? Det är lite mer aktivitet i trådet som heter "vi som börjar med ivf hösten 2017" som vill hänga med där :)