• Nube

ivf 2017

Mabe skrev 2017-05-11 18:05:56 följande:

Har provat en massa tester knäpp som man är:). Alla har tydliga men inte jättestarka streck. Är på dag 12 med blastocyster

Okej, kan du gå och ta ett blodprov istället? Det kanske ge säkrare svar. Pratade du med kliniken, vad tyckte de i så fall? Håller tummarna :)
  • Nube

Ja Mabe, ta ett digitalt test istället! Tråkigt att gå runt och undra.

• Nube
    Kv89 skrev 2017-05-12 08:52:47 följande:

HJÄLP!!!

Jag är på spraydag 16 med synarela, började på dag 21 i cykeln och fick min mens för 1v sedan idag. Grejen är att jag har inte slutat blöda, själva mensen tog slut efter ca 3 dagar men har efter det haft s.k spottings. Har även haft det innan mens sedan 1,5 år tillbaka och så även denna gång. Men inte direkt efter mens. Läser att blödning från livmodern är en "vanlig" biverkan på synarela men blir ändå fundersam. Någon som varit med om samma? Är det för att man är nedreglerad och att spottings är vanligt då vid låga hormonnivåer? Ska ta blodprov på mån så får väll höra med kliniken när dom ringer.

Jag har för mig att jag hade längre mens eller spottings när jag använde synarelan. Så jag tror det är inget konstigt men jag förstår oron. Jag lämnade inget blodprov för att kolla om jag var nedreglerad, kommer dock inte ihåg varför..
  • Nube

[quote=77669539][quote-nick]Mabe skrev 2017-05-12 14:36:25 följande:[/quote-nick]Har tagit Ett sådant också. "Gravid 1-2

Okej, är det två veckor sedam befruktningen? Då är det ju korrekt! Den kan ju visa fel också (alltå fel antal veckor) men det bästa vore nog blodprov för att se hcg värdet. Men hur som helst, grattis till graviditeten! :)

• Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-12 18:22:58 följande:

Testade igår morse å då var det negativt. Idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. Vart rejält nere sen flytningarna började i onsdag...suck. Symtom njae extremt trött? Jaja.

Såg att du fått plus på dina test, åh så roligt! Måste vara en underbar känsla :)

Jag har inte testat än, du menade kanske Mabe? :)

Tråkigt om det blir negativt även imorgon :/ Har du några ägg i frysen? Då kanske du kan göra insättning igen vid nästa mens? Lycka till imorgon!
  • Nube
    STHLMivf17 skrev 2017-04-27 21:01:58 följande:

Åh jag förstår dig! Jag tror de flesta känner så. Det är givetvis en stor sorg att inte kunna få barn som "alla andra". Jag är egentligen ganska anti det traditionella sjukvården, är mer alternativ av mig, men ibland får man bara ta den hjälp man kan få. Jag försöker vara tacksam över att vi bor i ett land där vi har rätt till våra egna kroppar och kan få nästintill konstnadsfri hjälp. Men det går upp, och så går det ner. Ibland är mina tankar så mörka så du anar inte... I början ville jag skylla på någon och det gick ut över min man. Nu är vi varandras stöd. Idag har jag varit både peppad och deppig flera gånger om. Ska börja med korta protokollet första veckan i maj. Då kan vi följas åt :)

Hej, lästa att du skulle börja med korta protokollet i början av maj. Hur har det gått? :)
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-13 09:46:13 följande:

Oj förlåt, mkt i huvudet just nu.

Negativt idag...

Då kan jag väl sluta med lutinus?

1 ägg i frysen.. Får försöka med det.

Känns tungt..

Är ledsen för din skull :/ Usch jag förstår att det känns tungt. Jag tror att du kan sluta med Lutinus nu. Som tur har ni ett ägg i frysen, det kanske är guldägget! :) Jag är också orolig att det blir minus imorgon, detta är hemskt!
  • Nube
    STHLMivf17 skrev 2017-05-13 09:43:00 följande:

Hej! Har varit borta från FL ett tag :)

Det går bra, känner inget av Gonal-f:en, har även tagit orgalutran i 2 dagar och mår fortfarande bra! Hade förväntat mig att må sämre av orgalutranen men det går väldigt fint! Är kanske lite tröttare än vanligt och svettas på natten, som jag tror är kopplat till alla hormonsprutor. Var på ul igår, det fanns många ägg som växte fint, ska fortsätta några dagar till, förmodligen äggplock nästa fredag :)

Hur mår du? Hur har det gått för dig?

Kul att höra att det har gått bra och att många ägg växer! Är det första gången du gör IVF? Lycka till :)

Jag är på ruvardag 16 idag och ska testa imorgon så det är nervöst! Vet inte riktigt vad jag ska tro, som tur ingen mens än... vill gärna veta nu men måste orka vänta tills imorgon..
  • Nube
    Tösen88 skrev 2017-05-13 11:06:25 följande:

Tack. <3

Håller tummarna för dig imorgon!

Tack så mycket! :)
  • Nube
    STHLMivf17 skrev 2017-05-13 11:19:11 följande:

Ja, det är vår första IVF. Hade jättejobbigt att ta emot ivf-beskedet men nu känns det super att få hjälp. Men får samtidigt en ödmjuk förståelse för att detta inte heller är någon garanti när man läser hur andra försökt gång på gång. Ledsamt, man vill ju bara att alla ska lyckas. Har ni försökt flera gånger?

Så spännande att ni ska testa imorgon! Förstår att väntan måste vara olidlig och spännande på samma gång. Gör något kul idag och försök tänka på annat :) och uppdatera gärna när ni testat - ska tänka på er och önskar er lycka till inorgon! Kram

Tack för fina ord! :)

Ja, detta var vår första IVF också som vi kunde fullfölja. Första försöket i januari fick vi avbryta då jag utvecklade en cysta och inte svarade på hormonerna, troligen pga cystan. Vi gjorde ett nytt försök i april och som tur är gick allt bra. Men jg har dålig äggreserv och fick bara ut två ägg och inga till frysen. Så om vi inte lyckas nu är det bara att börja från början. Men hoppas!

Jag tyckte också det var jobbigt med IVF besked speciellt med tanke på min äggreserv men det är verkligen otroligt vilket hjälp det finns. Men som du skriver, IVF är ingen garati till att det blir barn.

Jag meddelar imorgon :) Håller tummarna för dig att det går bra med sprutorna och med äggplocket nästa vecka och var inte orolig, tyckte inte att det gjorde ont alls! Kram
Svar på tråden ivf 2017