• U Bet I Am

ivf 2017

pimpim78 skrev 2017-03-25 22:44:30 följande:

Sprutan var inget problem, är väl rätt härdad då jag själv är ssk på ambulans. Så just sprutorna tycker jag inte är så big deal.  Har tagit ovitrelle tidigare vid insemination och man kan få som lite grav symtom, spända bröst och trötthet osv. Brukar inte komma förrän efter ett par dagar, i alla fall inte på mig.

Nu är jag spänd på äggplocket, det kommer gå kanon, för oss båda.

Vi går på st göran här i stockholm...... kram

Jamen då är det nog en baggis för dig. Så skönt! :)

Vet du hur själva plocket går till? Jag har trott att dom går genom magen. Fick nyligen höra att dom verkar gå genom livmodern? Hur ont ska inte det göra. :( Har sjukhus och läkarfobi och lite lätt panik nu. ;(

Kramkram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-03-26 22:36:32 följande:

Precis som ovan skriver så går de genom slidväggen,

Men sitt för guds skull nu inte och  läs en massa skräckhistorier om jobbiga äggplock. Det kommer gå bra, tänk på att vara lugn, andas och tung rumpa ner i stolen, så smärtlindringen verkar. Du kommer klara det galant, jag är pepp, kommer gå hur bra som helst.

Våra tankar om saker och ting påverkar oss mer än vi tror. Hoppas jag kan skicka över lite pepp till dig också, tänk som vi väntat på det här. En liten bebbe. I morgon händer det, i morgon får vi veta hur bra och starka våra ägg är.

det är ju så jäkla spännande, det tar ett par minuter där i stolen, sen vet vi.....

Heja heja, vi är starka tjejer och det här är piece of cake !!!

Tack fina du för all pepp!

Gick bra för mig. Hur går det för dig? <3
  • U Bet I Am
    LottaU skrev 2017-04-07 05:28:44 följande:

Hej, är på rd4 nu och har extremt rikliga och vattniga flytningar. Alltså, det är som att det rinner ibland. (Ursäkta för TMI). Detta tillsammans med en väldigt svag mensvärk-liknande känsla över livmoder/äggstockar.

Är det någon fler som har / har haft dessa vattniga flytningar? Har ni plussat eller testat negativt efter det?

Jag kan inte svara på resultatet då jag skälv är på rd8.

Men har och har haft precis samma symptom.
  • U Bet I Am
    LottaU skrev 2017-04-07 15:32:44 följande:

Åh, den som väntar får se. :)

När har du testdag? Jag har den 21:a. En hel eeevighet bort.:D

Har testdag den18 (om mensen inte hunnit komma då). Känner tyvärr inget alls. :(
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-04-09 19:26:43 följande:

Jag har tjuvtestat i dag och fick ett starkt plus !!!! Känner inte heller några symtom alls förutom lite spända bröst. Håller alla tummar jag kan för dig, kram

Men oj så fantastiskt roligt! Massor av grattis! <3

Vilken dag tog du testet på? Går själv in på RD 11 imorgon och funderar på att tjuvtesta. Har eg testdag den 18. Tror du det går se från dag 11? En del verkar ha testat då. Men så sjukt orolig att få ett minus. Mår illa av tanken. ;(
  • U Bet I Am

Jag satt in ett ägg (ej fryst) den 39:e mars. Skulle ta gravtest den 18:e april. Är inte det sent?

Tjuvtestade idag (skit dumt jag vet) på RD 11. Negativt. När borde min mens komma? Tog ÄL sprutan den 25:e.

• U Bet I Am
    Roo skrev 2017-04-10 22:30:45 följande:

Skrev precis i inlägg att jag funderar i samma banor. :) Hittade detta på Youtube, vilket kändes som man kanske kan våga testa men förvänta sig en svag svag linje. Tänkte du också kanske skulle tycka den var hjälpsam.

Dpo=days past ovulation (alltså ägguttag i ivf-sammanhang), men det är säkert bara jag som har noll koll på alla förkortningar. :)

Kika själv vetja:

pimpim78 skrev 2017-04-11 00:52:37 följande:

På ruvardag 8 var det svagt Pos, knappt att det gick att se och på ed 9 tydligare. Jag håller alla mina tummar för att du bara testat för tidigt och snart får ett fint plus. Det är så väldigt olika hur fort man plussar !!! Stora kramar !!!!

Nu "blöder" jag rosa med små blodiga kliumpar. Vad är det? Aldrig sett något liknande? Hjälp ;(
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-04-11 21:38:50 följande:

Hej,

Blir så ledsen när jag läser, men kan inte klumparna vara rester från lutinus om du tar det ?

det rosa kan ju vara spottings innan mens men även om du fått sköra slemhinnor av att använda lutinus så kan man ju blöda lite lätt.

Jag håller alla tummar att blödningen avstannar  och att du får det plus, men jag förstår att detkänns jobbigt just nu....

kramar

Tack rara du! Det har bytt färg till ljusbrunt men nu både värk och den numer ljusbruna flytningen avtagit?

Jag brukar ha bruna flytningar någon timme innan mens och mycket mensvärk. Men då brukar mensen komma direkt efter det bruna. SÅ ledsen!!!

Tänkte ringa kliniken imorgon. ;(

Stor kram
  • U Bet I Am
    pimpim78 skrev 2017-04-12 08:03:27 följande:

Gör det , låter bra. Mensen kommer inte alltid direkt när man tar lutinus heller utan det kan ta ett par dagar efter man slutat med den innan den kommer igång.

Jag är så ledsen för din skull och hoppas nu att ni kan dra igång med ert nästa försök..

Tänk att de flesta par uppnår graviditet efter 3 omgångar med ivf.

Hade ni några i frysen att sätta in ?

Jag är långt ifrån safe jag med , jag fick ett plus men det har oftast slutat i tidigt missfall så oron är lika stor här borta.

Stora kramar och sluta aldrig kämpa !!!!

Tack snälla du! Dina ord betyder så mycket. Har ju inte direkt så många att prata med och sambon tycks inte riktigt förstå.

Av 10st blev 8st befruktade, ett är det de satte in så vi har 7st i frysen. Men ändå, mår vidrigt. ;(

Kommer rosa/brun flytning idag med och jag har molvärk. Men ingen mens. Ska jag sluta ta vaggisarna för att få igång den? Vill bara få det överstökat. *grinar*
  • U Bet I Am

Fick tillbaka ett FET 6dgr i måndags. Hur fort fäster det?

Och när som tidigast kan man testa?

Är det för tidigt att testa med testlagrets redan imorgon?

• U Bet I Am

Men va?!?

Är det inte jäääätte långt bort innan man kan se hjärtslag?

Och varför får man inte cykla??

Eller ära glass/frysa? :O

• U Bet I Am

Undrar hur man räknar? Jag fick tillbaka ett FET i måndags. Är jag på ruvardag 4 eller 5 idag?

• U Bet I Am
    alade skrev 2017-06-05 20:27:15 följande:

Jag skulle ta innan ET, men bara morgondosen. Efrermiddagsdosen tog jag direkt efter ET.

Samma här! Morgon men inte mitt på dagen.
Svar på tråden ivf 2017