• Mabe

ivf 2017

Miimmi skrev 2017-04-28 11:06:21 följande:

Har du gjort någon IVF behandling ännu? Hur har det gått?

Innan vi gjorde IVF fick jag pergotime som fungerade bra (om man ser till spottningen)

Jag har tidig ÄL (dag 11), så tröttsamt när man inte får några besked om vad det kan vara :(

Barnlösheten är såklart värst men det tär på mig i övrigt med! Känner mig SÅ ofräsch och är ju inte superpepp på sex när man småblöder brunt! SUCK

Jag är på mitt 8:e färskförsök (et imorgon) samt att jag gjort några frysförsök... så tyvärr får jag klassa mig som "erfaren" ivf:are. Har dock en son (8år) som kom till på "vanligt" sätt.
  • Mabe

Precis fått tillbaka 2 fina blastocyster. 2 st gick till frysen. Nu är det "bara" väntan kvar......

• Mabe

Ruvardag 5 idag. Idag känner jag mig negativ. Tror inte att det blivit något denna gång heller.....

• Mabe

För mig ser det också mörkt ut. Positiva tester men blöder ordentligt........ börjar tappa hoppet att jag någonsin kommer att få bli mamma igen.....

• Mabe
    honeybunch skrev 2017-05-08 18:53:37 följande:

Hur många tester har du gjort? Usch, jag lider med dig. :(

Har testat varje dag i några dagar...... antar att de snart blir negativa. Är inte superstarka men har ändå synats tydligt....
  • Mabe
    honeybunch skrev 2017-05-08 21:09:55 följande:

Har du varit med om samma sak förut? Jag har aldrig haft ett positivt resultat (det här är första ivf-försöket och jag har aldrig varit gravid tidigare) så på något sätt vill jag ändå att det ska vara positivt imorgon så att jag får något slags kvitto på att det går, även om det stöts bort...

Jag har haft tidiga plus men de har försvunnit i princip direkt jag börjat blöda. Nu har jag blött i flera dagar men fortfarande imorse syntes plusset.
  • Mabe
    honeybunch skrev 2017-05-09 09:07:18 följande:

Då kanske inte allt hopp är ute än? Jag satt hela dagen igår och googlade "ivf blödning innan testdag". Verkar vara ganska vanligt, hittade dock ingen som beskrev sådana blödningar som jag haft, rikliga och med klumpar... Jag testade negativt imorse hur som helst.

Usch vad tråkigt! Ledsen för din skull. Har fortsatt plus men samma styrka. Blöder ganska mycket....
  • Mabe
    Micro skrev 2017-05-09 20:10:03 följande:

Tappa inte hoppet, det kommer att fungera till slut! Vet att d är svårt att hålla hoppet uppe, själv gjort 4 syskonförsök. Gör äggdonation o sonen kom till på första försöket. Andra syskonförsöket blev missed abortion (mf) i v 13, upptäcktes först i v 18 på rul:( har oxå börjat misströsta o fundera om det är ngt fel, blivit nåt i livmodern efter mf eller ngt annat eller är det bara otur. Har tidigare inte haft ngt problem förutom för få ägg Min klinik är alltid så positiv vid transfer, säger att allt ser såååå bra ut men ändå. Har 2 blasto kvar så om jag inte väljer ngn annan behandling innan blir det nog fet i juni igen. Hoppas på 5e gången gillt. Det kommer att bli syskon för oss, håller tummarna<3

Hen!

Jag vet att man måste försöka hoppas men efter 8 färskförsök och några frys så börjar man misstro att det någonsin kommer något syskon.... nåja bara rida ut det och börja om...
  • Mabe

Samma streck idag på Stickan. Varken starkare eller svagare...

Svar på tråden ivf 2017