• Ivf-ulrika

ivf 2017

2017Sthlm skrev 2017-01-26 14:15:49 följande:

Oro och längtan. Ringde till fertilitetscentrum sthlm

Förhoppningsvis kommer vi kalla er inom tre månader, men det är INGET vi kan garantera.

Känns som längtan snabbt blev ett halvår nu :/

Hur ska man inte tänka, vara glad och inte längta ihjäl sig?

Längta så mycket det går..men passa på att leva å må gott nu den tiden ni har innan allt börjar. För när allt startar kommer alla tankar å all oro. Jag är inne på sprutdag 8 å mår allt annat än gott..kram och lycka till
  • Ivf-ulrika

Sista uvl gjord.

Fortfarande bara 4 ägg men de hade växt bra och slemhinnan såg fin ut så på tisdag är det äggplock och om allt går bra blir det insättning på torsdag nästa vecka.

MEN blev supernojjig nu när jag kom hem då flytningen ändrat karaktär..vit och tjock..är inte de ett tecken på ägglossning?

• Ivf-ulrika

[quote=77353702][quote-nick]Jessa01 skrev 2017-01-28 07:33:09 följande:[/quote-nick]

Hoppar in här! Behöver stöd!

Ska påbörja behandling vilken dag som helst (kort protokoll).

Detta är ett syskonförsök. Med första barnet plussade vi dagen innan vi skulle påbörja IVF. Så vi har ju svårt att bli gravida...

Nu vet jag varför. Jag har otroligt lågt amh- läkaren sa att nu måste vi skynda oss  Jag hade endast 7 ägg på VUL igår. Vanligtvis ska man ha 15

Så nu sitter jag här och är lite i chock och hoppas att jag kommer ihåg alla instruktioner om de där förbannade sprutorna.

Hej jag har hållt på med korta protokollet nu och ska göra äggplock på tisdag .

Jag har bara 4 äggblåsor men hoppas ändå att i en av dem fins det ett guldägg!

Så oroa dig inte detta kommer gå bra ska du se.

• Ivf-ulrika

Hej hur går det för alla?

Själv hade vi äggplock i går och fick 4 ägg.

Sitter nu spänt och väntar på att kliniken i Umeå ska ringa och berätta om något ägg blev befruktat.

Går allt som planerat är det insättning av två embryon i morgon em.

• Ivf-ulrika
    Nykär15 skrev 2017-02-01 10:59:39 följande:

Åh håller tummarna! Vad kommer det sig att de sätter in två? Verkar ändå rätt ovanligt att det görs nuförtiden.

Vi får två för att min äggreserv är så liten och min ålder är emot oss. Vi kan alltså inte göra så många försök detta och evt ett försök till.
  • Ivf-ulrika

Nu har kliniken ringt av 4 ägg blev gå befruktade!

Så i morgon får vi träffa dem och hoppas de vill bo hos mig!

• Ivf-ulrika

Hahah helt sjukt men ut kan man titulera sig ruvare ???? Ett perfekt litet embryo sättes in i dag 13:45! Var meningen att vi skulle fått tillbaka två men den ene hade inte delat sig så bra så den ska få vila några dagar så får vi se om den kan hamna i frysen!

Nu kommer nästa väntan..testdag är den 21.

• Ivf-ulrika
    Cfmilla skrev 2017-02-02 18:06:16 följande:

Härligt!!! Grattis :)

Tusen tack..nu är det bara att försöka leva som vanligt..men det sticker å pirrar där inne i magen å det gör ju att tankarna fort skenar :)
  • Ivf-ulrika

Hej fina ni!

Hur går ett det för er alla!

Här mås det pyton.

Hade insättning av ett tvådagars i torsdags.nligt gravtestet så är ovitrelle ut ur kroppen då Stickan inte ger utslag på hcg.

Men sen i lördags har jag haft stickningar i livmodern illamående till och ifrån och brösten spänner nåt jävulskt.

Någon mer som upplevt detta under lutinusbehandlingen?

För är detta på grund av lutinusen så är den behandlingen den värsta perioden under ivf behandlingen!

Så sjukt jobbigt när man har dessa grav symtom men man kan inte lita på sin kropp då hormonerna man tillför sin kropp ställer till det!

• Ivf-ulrika
    Nykär15 skrev 2017-02-06 09:41:53 följande:

Ja jag varit sjukt skengravid av Lutinusen senaste två cyklerna...skitjobbigt och jag har varit som en hormonstinn galning..inte kul. Denna gången känner jag dock inte alls av nåt sånt, är på ÄL+9 och har BIM på lördag. Kanske har kroppen vant sig vid hormonerna efter några omgångar. Kollade med hcg i går efter Ovitrelle så nu är iaf den borta.

Men jag hoppas i ditt fall att det beror på att något gror fint därinne! När testar du? 

Hemskt att höra att du upplevt samma men ändå skönt att veta att man inte är själv med dessa symtom!

Jag har testdag den 21. Men kommer nog testa nån gång innan den dagen! Känns som jag kommer va mer förberedd på ett negativt besked om jag testar lite då och då menar då har man inte byggt upp en så stor stress inför testdagen som man kanske skulle ha gjort om man inte gjort något test innan.

Hoppas du med har ett litet gryn som växer!
  • Ivf-ulrika
    Nykär15 skrev 2017-02-06 10:07:43 följande:

Spännande! Håller tummarna! Det som är skönt för dig är ju iaf att veta att det var ett befruktat ägg som placerats. Jag får ju hoppats att något av mina blivit det...hade ju två fina äggblåsor, sen om en eller båda släppte av sprutan vet jag ju inte. Får se om jag vågar testa i morgon...

Jo ett är en enda fördelen med detta att man vet att man har haft ett placerat embryo...men det är för den sakens skull långt i från lätt!

Klart du vågar testa i morgon ska hålla tummarna för dig..känner du av något grav symtom?
  • Ivf-ulrika
    Nykär15 skrev 2017-02-06 11:04:58 följande:

Nä det är allt annat än lätt...hua! Jag vet...vi håller ju på att sänka mitt TSH, sen är tanken gå över till IVF, men min läkare tycker ändå vi ska köra under tiden med stimulering på min egna cykel och inte tappa några försök...

Nej känner absolut ingenting denna månaden som skulle kunna tyda på graviditet. Tror min kropp vant sig vid att pumpas full med en massa hormoner...känns jobbigt när man väl ska testa...innan kan man ändå gå och hoppas och vara oviss, mitt humör blir så himla jobbigt med dessa negativa test...men jag hoppas jag gör det, vill ju ändå veta.

Helt galet vad man utsätter sin kropp ...hoppas vi får utdelning för vårat slit...vet inte om jag klarar av en sån här omgång till..sen har jag både ålder och äggreserv emot mig ..

Men hoppet är det sista som överger säger ju de som vet!

Lova att berätta hur de går för dig i morgon ?
  • Ivf-ulrika
    Cindy22 skrev 2017-02-06 12:54:57 följande:

Känner ingenting men håller med om att dom här vaginala tabletterna tre gånger om dagen är värst... Mest för flygningarna. Men även humöret känner jag...

Jag ruvar. 6e dagen idag.

Ja men du nått så fruktansvärt får ju ha binda på dig för har ju flytningar värre än niagarafallet hehe...dag 6 för dig härligt ett steg närmare testdagen :)
  • Ivf-ulrika

Hej på er allvetande tjejer..om man tar ovitrelle söndag kväll räknas det som dag ett då? Menar den kan ju sitta i kroppen upp till 10 dagar efter man tog den ..eller räknar man måndag som dag ett?

Tog min den 29 januari och har fått plus ..så undrar verkligen om det är sprutan som spökar!

Svar på tråden ivf 2017