• Chestnut

ivf 2017

Nykär15 skrev 2017-03-02 09:16:08 följande:

Jag har tagit Bemfola denna cykel, funkat jättebra och jag fick för en gångs skull jättefina ÄL-flytningar pga att det innehåller LH utöver FSH.

Jag har tagit 75IE eftersom jag stimuleras i egen cykel så ville ju bara mogna ett ägg. Sa de nåt om uppföljning med UL så de ev kan höja din dos? Jag tror många ligger på 250IE annars så det lät lite lågt för att vara IVF om de vill ha många ägg, men kanske vill de se hur du svarar på läkemedlet innan de ger högre. 

Jag hade en äggblåsa på 20 mm på CD10 och slemhinnan var då 10 mm så det var jätteskönt. Är idag på ÄL+8 så vet ju inte ännu om det var framgångsrikt för oss...

Den 14/3 har vi uppstart på IVF, är då precis efter mensen så blir ju start för oss på nästkommande mens i april. 

har också uppstart den 14/3 med ästkommande mens i april. Mitt första försök! Så förväntansfull efter all väntan med utredning o remiss!
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-03-02 11:49:59 följande:

Nu har jag varit utloggad härifrån sen någon gång i januari då det kändes så hopplöst med kötiden. Nu när jag loggade in såg jag att 139 nya inlägg skrivits här sen dess. :) Vi har nu fått tid hos en läkare 22 mars och ska köra igång på april-cykeln! Så himla peppad!!

Har följt din väntan lite i bakgrund.... då jag också väntat på godkännade av remiss. grattis till den 22a! jag också fått tid och ska köra igång den 14de
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-04-23 10:35:15 följande:
    Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.
    Jag var också det, googlade runt massa och läste typ alla trådar här på familjeliv och kan rapportera at en äggstock kändes knappt inte alls Glad  den andra var tuff dock! MEN det går snabbt och man härdar sig igenom det {#emotions_dlg.flower} Be att få med dig starka mediciner hem, inte alltid man får det och för mig var det tryggt att veta att jag kunde bli av med smärta hemma.

Lycka till!
  • Chestnut
    Mabe skrev 2017-04-24 11:25:37 följande:

Plockad och klar. Hade ca 35 blåsor men 20 ägg. Lite trött och öm nu.

Grattis!!! så många ägg SoligSoligSolig 
  • Chestnut
    Lundin87 skrev 2017-05-02 14:39:16 följande:

Hej!

Är en tjej på 29 år, bor utanför Gbg med sonen på snart 8 år och sambon! Vi väntar på att bli kallad till ivf på salhgrenska i början på juni har dom sagt!

Problem med ämnesomsättningen och tar levaxin, läkaren säger det påverkar varför jag inte kan få barn just nu och har ingen ägglossning. Har testat med pergotime, där vi inte lyckades och blir skickad vidare!

Den långs väntan till ivf gör en galen :) men får hoppas på det bästa när vi väl sätter igång!

Hej! all denna väntan i och med ivf är hemsk... Men vad spännande är ni är igång snart! Håller tummarna för er. Jag äter också Lexavin, och du kanske redan vet detta men själv fick jag reda på det nyligen. Att man ska undvika mat som kål, raps, sojaprodukter och cassavarot och även vissa läkemedel när man har underproduktion. Bara ett tips på vägen {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    STHLMivf17 skrev 2017-05-03 22:47:40 följande:
    Vad bra att du skrev det, det hade jag ingen aning om. Äter levaxin sen en dryg vecka tillbaka. Fick bara höra att jag inte fick äta ost tillsammans med levaxinet då kalcium försämrar upptagningsförmågan. Inte heller med multivitaminen.
    Åhh bra att vet, jag har tagit den ihop med multivitamin Obestämd Att man inte kan få all info från läkare...
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-07 11:47:07 följande:
    Tack för svar! En riktig mensblödning har inte kommit än, dock alla symptom jag brukar ha innan inklusive spotting så jag var helt säker på att jag skulle få den igår eftermiddag, men förväntar mig väl att det drar igång när som helst nu. Jag vet att det inte är helt kört än, men hoppet har fått sig en rejäl törn.
    Gråter jag vet hur det känns. Man vill knappt tro det. All energi och alla mediciner och ändå inget. Jag håller tummarna för dig och hoppas det bara är en mellanblödning {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-08 12:55:12 följande:

Ringde kliniken imorse och fick en återuppringningstid. Sen åkte jag till jobbet och bara vände. En kollega såg med en gång att jag mår dåligt, och när hon frågade vad som är fel så brast allt för mig och då skickade de hem mig. :( Jag blöder nu väldigt mycket. På bussen hem ringde kliniken tillbaka. De gissar att embryot har fäst för högt upp och att kroppen stöter bort det nu. Har testdag på torsdag, men de sa att jag ska testa redan imorgon och att antingen så är det "redan" negativt, eller så är det positivt men kommer i så fall förmodligen inte att vara positivt veckan ut.

Känner mig så maktlös. Man har det lilla embryot så nära men kan ändå inget göra för att påverka ifall det klarar sig eller inte.

Hjärta jag tänker på dig! gick igenom samma sak för några veckor sen och har varit helt knäckt... Känns som man var gravid från ET för att sen förlora det, även om jag vet att det inte fungerar så rent fysiologiskt. Man repar sig och jag börjar peppa för nästa vänta ivf... så tråkigt att man ska behöva gå igenom detta bara.
  • Chestnut
    Mabe skrev 2017-05-11 21:25:25 följande:
    De säger att ett positivt test är ett positivt test. Ska kolla om igen och har en tid på kliniken om 3 veckor...
    Prova ett sånt där digitalt test... där man får en text  "gravid" för 3 veckor hade jag nog inte kunna hålla mig Drömmer
  • Chestnut
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:
    Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?
    Jag beklagar Gråter Jag fick vänta 2 blödningar; första den som jag fick efter testade negativt och nu så börjar jag med kort protokoll på min andra mens. Hon på kliniken sa att man skulle vänta en hel cykel innan man får börja igen. Hoppas du får sätta in dina eskimåer Glad
  • Chestnut
    honeybunch skrev 2017-05-08 16:51:05 följande:
    Tack. Hjärta Jag har försökt att tänka logiskt men ja, jag vet inte... Trodde jag skulle få veta genom gravtestet, inte genom en blödning.

När kommer du att få göra nästa försök? Hur länge vill de att man väntar emellan?
    Såg nyss att jag inte svara dig... Vi fick vänta en hel cykel innan vi får göra ett nytt färskt försök. Alltså 1 månad drygt. Vi har en i frysen men i och med att den blev sent befruktad valde vi att inte sätt in den utan hoppas på detta färska försöke leder till ett plus!
  • Chestnut

Någon som vet om man ska ta en Lutinus innan ET? Jag skulle börja med lutinus dagen innan ET men började fundera nu hur jag ska göra på morgonen? Har ET vid lunch... Och det är stängt på kliniken imorgon så har ingen att fråga Rynkar på näsan Har nämligen för mig att man inte ska ta en precis innan ET.

Kram till alla där ute!

• Chestnut
    U Bet I Am skrev 2017-06-06 00:19:18 följande:
    Samma här! Morgon men inte mitt på dagen.
    alade skrev 2017-06-05 20:27:15 följande:
    Jag skulle ta innan ET, men bara morgondosen. Efrermiddagsdosen tog jag direkt efter ET.
    Tack! {#emotions_dlg.flower} då gör jag också det!

• Chestnut
    Mabe skrev 2017-06-03 14:12:25 följande:

Mitt positiva test blev tillslut negativt. Dock har det inte kommit igång någon blödning efter de 4 dagarna med "konstig" blödning. Efter det blev testet starkare innan det tillslut vände och så småningom blev negativt. Nu måste jag in på koll på måndag så inget sitter kvar/sitter fel..... kommer ju aldrig att hinna med ett nytt försök innan sommarstängningen....

Jag är ledsen för dig! Förstår frustrationen att inte hinna innan de stänger för sommaren. Hoppas du kan njuta av sommaren och komma tillbaka starkare och mer redo för all energi som ivf kräver {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    Tiinuli skrev 2017-06-12 16:12:45 följande:

Hej!
    Alla i denna tråd redan igång med ivf?
    Några som ska påbörja till hösten?
    Jobbig väntan Uh!

Jag är igång! men det spelar ingen roll, all ivfvänta är lika jobbig... jag hoppas verkligen att det fugnerar för oss denna gång. Annars ska vi kör i höst också {#emotions_dlg.flower}
  • Chestnut
    Tiinuli skrev 2017-06-13 13:18:19 följande:

Ja visst är det jobbigt :( speciellt all väntan tycker jag.
    Är all ivf verksamhet stängd under sommaren eller varför dem vill köra höst?
    Hur lång tid är det sen man får vänta innan det är i gång med hormoner och liknande från att gyn skickat remissen?

de har stängt i veckor, men sen så har man ju sin egen cykel så för oss innebär det att vi kanske måste vänta 8 veckor Rynkar på näsan  Tyvärr är det ganska lång väntan från att remissen är skickad, alla remisser för IVF skickas till Huddinge (huddinge måste godkänna alla remisser) Tyvärr tar allt tid! väntan på remissgodkännande tar ca 6 veckor och sen är det väntan på att få komma till en ivf-klinik som e kopplad till landstinget
    Tiinuli skrev 2017-06-13 13:18:54 följande:

Och hur funkar det med det där med vårdgaranti?

vårdgarantin säger att att du max måste vänta 3 månader, dock vet jag inte exakt hur det fugnerar sen januari i år är det ju fritt vårdval (du kan vända dig vart du vill för vård) men vad jag förstår det har det gjort väntan till ivf-klinker till mindre än 3 månader. I alla fall var det så för oss {#emotions_dlg.flower}

• Chestnut
    Tiinuli skrev 2017-06-13 19:17:48 följande:
    De klart , allt ska ta för mycket tid! Min ålder börjar också stressa mig.
    Kanske ska försöka få läkaren att skicka remissen redan nu innan sommaren så kan börja direkt på hösten. Vi har redan en tid bokat till den 18.8 men blev nu lite osäker vad den tiden skulle vara till för. Jag är klar med min utredning och sambon gjort sitt på andra håll pga. hans sjukdom som påverkar oss. Så egentligen finns ju ingen mer mening att vänta på nånting... borde kanske ringa min gyn o kolla men känner mig besvärlig som inte lyssnade tydligen tillräckligt noga första gg :D
    Det är en djungel att hålla reda på allt Flört så det är inte konstigt att man inte hänger med på allt. Det kan ju vara så att det finns alternativ till ivf som gyn vill att ni ska prova! Hade jag haft någon annan chans hade jag gärna tagit den nu när jag vet hur tuff ivf är... Men det skadar inte att dubbelkolla GladSolig
  • Chestnut
    Nube skrev 2017-06-29 22:06:37 följande:

Hej tjejer, hur går det för er? Jag skrev här tidigare när jag gjorde mitt första IVF i april, blev sedan gravid men fick tyvärr missfall nu i juni. Har aldrig haft så ont än vid missfallet, hoppas aldrig behöva gå igenom det igen. Så nu står vi på ruta ett igen och ska börja om hela processen efter sommaren eftersom vi inte fick något till frysen.

Hoppas ni alla mår bra!

Jag beklagar Gråter Jag fick mitt livs första plus och väntar på VUL nästa vecka. Men är så orolig att de inte ska se något, så klart att kliniken stängt så jag ska gå någonstans där jag aldrig varit så jag hoppas att är lite insatta i ivf. Försöker också tänka att om det blir ett missfall så kan jag i alla fall plussa Solig
Svar på tråden ivf 2017