• alade

ivf 2017

U Bet I Am skrev 2017-03-26 19:49:53 följande:

Jamen då är det nog en baggis för dig. Så skönt! :)

Vet du hur själva plocket går till? Jag har trott att dom går genom magen. Fick nyligen höra att dom verkar gå genom livmodern? Hur ont ska inte det göra. :( Har sjukhus och läkarfobi och lite lätt panik nu. ;(

Kramkram

Jag svarar utan att vara den du frågade. De går in genom slidväggen vid äggplock. Du får lugnande och bedövning så själva nålen känns inte direkt. Däremot kände jag rejält tryck och obehag från ömma äggstockar medan de plockade. Allt som allt tog det bara några minuter och de förklarar hela tiden vad de gör, så det gick bra att ta sig igenom det ändå.

Hoppas att du får en bra upplevelse!
  • alade
    Mabe skrev 2017-05-12 15:31:42 följande:

Fast det är svårt att glädjas riktigt. Slutade med vagitorierna när jag trodde det var kört. Slutade då i princip att blöda. När jag började med progesteronbrist igen så har jag åter börjat blöda lite. Galet frusterande......

Hur länge ska du fortsätta med vagiatorerna? Om du slutar blöda utan dem tyder det på att blödningarna är en biverkning, vilket ju också framgår från bipacksedel att det kan vara. Om du inte har kraftiga smärtor eller stora blödningar (motsvarande rejäl mens) förstår jag inte riktigt varför du tror att det är kört?
  • alade
    Mabe skrev 2017-05-13 07:08:44 följande:

Fast det är just det att jag av och till blött mycket men just nu blöder jag nästan inget.

Jag blödde som en vanlig mens fyra dagar när jag var gravid, då mensen borde kommit. Så det tog mig ett tag till att ens fatta att jag var gravid. Tyvärr slutade det med missfall bara några dagar efter att jag testat pga diverse symptom... Vad jag vill säga är att fram tills dess växte allt i normal takt, trots rejäla blödningar. Jag hoppas att du ska få märka detsamma och att allt går bra för er!
  • alade
    U Bet I Am skrev 2017-06-02 11:39:03 följande:

Men va?!?

Är det inte jäääätte långt bort innan man kan se hjärtslag?

Och varför får man inte cykla??

Eller ära glass/frysa? :O

De sakerna är ju rent skitsnack faktiskt. Från mitt sjukhus finns inga restriktioner på annat än alkohol och tobak.
  • alade
    Mabe skrev 2017-06-03 14:12:25 följande:

Mitt positiva test blev tillslut negativt. Dock har det inte kommit igång någon blödning efter de 4 dagarna med "konstig" blödning. Efter det blev testet starkare innan det tillslut vände och så småningom blev negativt. Nu måste jag in på koll på måndag så inget sitter kvar/sitter fel..... kommer ju aldrig att hinna med ett nytt försök innan sommarstängningen....

Beklagar!
  • alade
    Chestnut skrev 2017-06-05 20:17:47 följande:

Någon som vet om man ska ta en Lutinus innan ET? Jag skulle börja med lutinus dagen innan ET men började fundera nu hur jag ska göra på morgonen? Har ET vid lunch... Och det är stängt på kliniken imorgon så har ingen att fråga Har nämligen för mig att man inte ska ta en precis innan ET.

Kram till alla där ute!

Jag skulle ta innan ET, men bara morgondosen. Efrermiddagsdosen tog jag direkt efter ET.
Svar på tråden ivf 2017