• litetfröimagen

ivf 2017

Hej! Får jag haka på denna tråden?

Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.

• litetfröimagen
    Tösen88 skrev 2017-03-19 14:10:49 följande:

Vad roligt att höra att det blev så många befruktade ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

.

Första ivf?

Hoppas det går bra imorgon:)

Vi satte in ett ägg i måndags, det vara bara ett som var av riktig toppklass, två som var gränsfall. Ska ringa idag och kolla vad som hände med dom två andra för dom har inte återkoppla. Gynekologen tyckte att det var värt risken i och med att det var bara ett och att det var av så bra kvalitet, vore synd att riskera förlora det i en upptining. Men överstimulering är mycket bättre, fortfarande väldigt förstorade äggstockar dock, men ingen vätska i buken och ingen smärta. Så galet att det ligger nått därinne nu alltså????.

Ja det är våran Första ivf, vart är du i resans gång? Det var så mycket i skrivet i tråden så jag har mest skummat igenom den.
  • litetfröimagen
    honeybunch skrev 2017-03-22 18:34:40 följande:

I dag var vi på första infomötet samt fick Synarela (nässprayen utskriven) och ska starta direkt ikväll! Egentligen hade vi kunnat göra korta protokollet, men eftersom att äggplock då skulle ha sammanfallit med klinikens påskledighet så sa läkaren att vi antingen kan vänta med att köra igång till i maj, eller att vi kan köra långa protokollet så att vi kan styra ägglossning mer. Klart vi valde det tidigare alternativet, planen nu är att ha färdiga embryon strax efter påsk.

Jag är sååå taggad! Men hur sjukt känns det inte att gå in i en kontorsbyggnad och tänka "här ska vårt barn bli till"? Vi går till Stockholm IVF i Sjöstaden. Jag sa till min sambo att vi borde göra varje besök till en date och gå ut och äta eller fika efteråt så att vi kan säga till framtida barn att vi hade kul medan vi skapade dem. ;)

(Mycket möjligt att jag kommer tillbaka som en ledsen klimakterieko om ett par veckor och hånar min nutida optimism.)

Är det någon som gjort långa protokollet som kan berätta om biverkningar på nedregleringen?

Jag har gått på långa, och haft synarella! Jag hade nästäppa och lite huvudvärk som kom och gick i början. Annars inget alls. Mitt humör blev jämnare, jag har mycket pms normalt sätt.
  • litetfröimagen
    honeybunch skrev 2017-05-31 07:01:05 följande:

Gjorde frysåterföring med blastocyst igår. I dag vaknar jag med mensvärk och bruna flytningar liknande de jag brukar få innan mens. Vad händer? Ska ringa kliniken så fort de öppnar, men jag fattar inte. Det kan väl inte stötas bort redan?

Det kan inte vara så att den fäst då? Vissa får ju ont och en rätt kraftig nidblödning.
  • litetfröimagen
    U Bet I Am skrev 2017-06-01 22:01:15 följande:

Fick tillbaka ett FET 6dgr i måndags. Hur fort fäster det?

Och när som tidigast kan man testa?

Är det för tidigt att testa med testlagrets redan imorgon?

Det borde fästa inom 24 timmar. I alla fall när det är ET, men jag vet inte om FET är annorlunda. Ja imorgon är för tidigt, det är typ på ruvardag åtta typ som du tidigast kan se nått tror jag. För hcg nivån är låg från tills dess.
Svar på tråden ivf 2017