• kastrullen

ivf 2017

Marrelita85 skrev 2017-05-20 06:07:15 följande:

Hej allesammans!

Hoppar med gör då vi nyss gjort vårt första IVF försök i maj.

Vi betalade för ett försök och jag har gjort långa metoden via carl von linnekliniken, utan några större biverkningar alls! Haft lite huvudvärk och lite svettningar nattetid och nu är jag lite svullen om magen. Detta är helt galet och jag trodde att det inte alls skulle gå vägen pga. att jag inte alls mått dåligt sås om jag läst på FML att man gör!

Äggplock gick bra, jag var lite nervös och fick lugnande och under äggplocken morfin intravenöst, vilket gjorde det hela helt uthärdligt. Värre för min sambo som sa att det hade runnit blod ned på golvet (inget jag märkte alls).

De fick ut 11 ägg och av dem var 9 mogna. Av de 9 så blev alla befruktade när de mötte spermier, så därför långtidsodlades dem i fem dagar. I går var vi tillbaka på kliniken och fick tillbaka en jätte fin blastocyst och 2 till frysen. De har hela tiden sagt till oss genomgående att vi haft väldigt bra resultat och att vi borde ha stora chanser att lyckas så nu är det bara att leva som vanligt och hoppas att allt går vägen.

Är så glad att jag vände mig genom patientlagen till annat län och klinik. Detta otroligt bra och proffsiga bemötande vi fått på CVL från dag ett har varit toppen! Om vi misslyckas nu så kör vi våra "gratis" försök på samma klinik.

Nu till mina funderingar. Har testdag 26/5, men kan ju inte hålla mig från att testa så jag tog ett tidigt gravtest i dag som var jätte svagt positivt. Får göra om om två dagar och hoppas att det blivit starkare så det inte är ett spökstreck. När testade ni positivt tidigast? Jag har lutinus x3. Men bara tills 1,5 dag innan testdag. Läste att man enligt bipacksedeln skulle fortsätta 30 dagar efter konstaterad gradivitet. Hur har ni fått utskrivet?

Hej!

Vi har också precis gjort vår första IVF på CVL :) långa protokollet och testdag den 29:e. Jag har också fått ordinerat lutinus så att jag slutar 1,5 dag innan test.

Jag har samma erfarenhet som dig! Har inte alls mått dåligt, svettningar under nedregleringen, svullen under injektionerna, äggplocket gick bra för mig men min man hade ungefär samma upplevelse som din :) de på CVL har varit så himla gulliga och omhändertagande!

Av oss fick de 17 ägg, 13 som befruktades och odlades vidare i fem dagar. 4 st blastocyster som valdes ut som dom bästa. Av dem fick vi tillbaka en i torsdags och de andra tre gick till frysen.

Ägglossningssprutan kan ju ge ett positivt resultat på graviditetstest i upp till 10 dagar, så jag har inte testat ännu. Funderar på att göra det imorgon då det har gått 12 dagar sen sprutan. :)

Håller tummarna för att det går vägen för er!
  • kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-20 18:52:06 följande:

Åh jätte bra resultat ni fick med! Hoppas det går vägen för er med! Ja alltså vilket fantastiskt bemötande på CvL, har bara gott att säga. Så värt för våran del med de längre resorna. Jag tog ju ÄL sprutan för 14 dagar sedan idag så den borde ju inte ge utslag än?!

Tog ett digitalt test, gravid 1-2 veckor vilket stämmer. Hoppas den lilla får stanna kvar. Ska ringa och höra om man inte kan få fortsätta med lutinus ett tag till, inte för att den är så trevlig men för att gardera sig lite! Kommer inte våga säga att jag tjuvtestat utan tar deras test den 26/5 som planerat.

Nej då är det ju inget falskt positivt:) Grattis!

Jag fick utskrivet för en vecka till, så jag har ju hemma. Har också funderat på det men kan ju vara bra att göra med kliniken först.

Haha på våran hemmaklinik så sa det att typ alla tjuvtestar, men att vi ska ta testet sån vi får på testdagen, så det är nog lugnt :)
  • kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-24 07:13:05 följande:

Fick Du mer lutinus utskrivet så du kan fortsätta längre? Enligt CvL så får man bara 14 dagar enligt deras protokoll, så jag skulle inte få mer. ???? Ska man ta den sista på em eller skjuta på den till kvällen?

Jag hade redan fått det utskrivet av läkaren på min klinik här hemma, fick 3 förpackningar på en gång. Fick även alldeles för mycket av synarela. Jag frågade dem om jag kunde fortsätta med Lutinus till testdag då jag hade fått utskrivet för 21 dagar och det var okej, men sen skulle vi se om jag skulle fortsätta om det blev positivt resultat då.
  • kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-24 14:13:45 följande:

Mejlade ännu engång till CvL och denna gång vidarbefodrade sköterskan mejlet till våran läkare så eftersom jag var så orolig (vilket jag är) så skrev hon ut tre veckor till och så att jag skulle tjuvtestat idag och fortsätta om jag är gravid!

Synarelan har jag en förpackning kvar på apoteket, som tur var hämtade jag inte ut allt. Hade visserligen inte spelat någon roll då man ändå kommer upp i högkostnadskortet, men synd att slänga läkemedel.

När har du testdag kastrullen?

På måndag, den 29:e, men jag har inte kunnat hålla mig från att tjuvtesta :)
  • kastrullen
    Nube skrev 2017-05-24 17:20:30 följande:

Och?? Hur har det gått?

Igår, 14 dagar efter ovitrelle och på ruvardag 7, tog jag ett digitalt cb som visade "Gravid 1-2" :D

Det borde väl inte vara ett falskt positivt?
  • kastrullen
    Nube skrev 2017-05-24 22:10:50 följande:

Oh grattis! Fick en blasto tillbaka? Jag tror att det är ett riktigt pluss :D

Japp! Tack! Hoppas på det! Tiden går så långsamt mot testdagen nu :)
  • kastrullen
    Marrelita85 skrev 2017-05-26 17:18:38 följande:

Grattis så roligt, det är nog med största sannolikhet ett riktigt plus!

Jag testade idag på min riktiga testdag ett starkt plus med CVL gradivitetstest som de skickade med! Hoppas så på att det ska gå hela vägen nu!

Tack! Och grattis till dig med! Håller tummarna för att det håller hela vägen för oss båda! :)
Svar på tråden ivf 2017