• Mabe

ivf 2017

Frysförsök med 2 blastocyster idag. Nu är det bara att vänta. Igen.....

• Mabe
    LottaU skrev 2017-02-15 12:11:48 följande:

Håller alla tummar och tår för er båda att det blir plus på stickan! :)

Mabe - fick ni alltså två insatta?Hoppet är det sista som lämnar en. :) Hoppas åt er också!

Ja det stämmer. 2 blastocyster
  • Mabe

Då var man igång igen. Sprutdag 7 idag. Vågar inte hoppas men vill så innerligt att vi ska få till det denna gång.....

• Mabe

Jag är planerad för äggplock på måndag. Som vanligt ligger jag dock på gränsen till överstimulering men jag får hoppas att det inte är värre än att de kan genomföra återföringen. Känner mig dock duktigt spänd i magen....

• Mabe
    honeybunch skrev 2017-04-23 10:35:15 följande:

Vad spännande, lycka till! Vårt äggplock blev flyttat till tisdag, vårt allra första. Jag är duktigt nervös nu kan jag lova.

Du ska se att det kommer gå bra! För mig är det 8:e gången men det är alltid lite pirrigt. Håller tummarna för oss båda!
  • Mabe

Plockad och klar. Hade ca 35 blåsor men 20 ägg. Lite trött och öm nu.

• Mabe

Fick idag reda på att 18 av 20 små hade haft roligt och förenat sig så på lördag kör vi blastocyståterföring. Kände nästan inget på förmiddagen men på eftermiddagen och kvällen har det varit bökigt i magen.

• Mabe
    honeybunch skrev 2017-04-26 09:28:00 följande:

Men gud vad kul, grattis!!

Jag har jätteont i magen idag, måste ringa till jobbet och säga att jag inte kan komma imorgon (skulle egentligen ha jobbat några timmar på förmiddagen). Vi ska göra återföring imorgon eftermiddag och jag vet inte riktigt hur jag ska palla åka buss, tunnelbana och tvärbana till kliniken. :(

Du ska se att det kommer gå bra! Mycket kan ändras tills imorgon så du kanske inte alls har så ont! Lycka till imorgon!
  • Mabe
    honeybunch skrev 2017-04-27 10:50:34 följande:

Tack! Nu är jag ute ur dimman lite grann men kvällen och natten igår var fruktansvärda. Jag önskar att jag hade blivit förvarnad om hur ont man kan ha. Jag har varit vaken hela natten, inte kunnat äta och mått illa. Haft så ont att jag inte kunnat vrida överkroppen och alvedonen hade lika gärna kunnat vara sockerpiller. Ringde kliniken och grät och förklarade att jag knappt kan röra mig. "Det är helt normalt, du har troligtvis blod i buken och mycket follikelvätska." Om det här är helt normalt hade jag velat bli förvarnad! :(

Hallå! Skönt att du mår bättre! Vill bara säga att det kan vara ganska olika. Tidigare omgångar har jag haft ordentligt ont efter äp men denna gång har det gått riktigt bra trots många blåsor. Det är nog tyvärr lite lotteri och svårt att förutse.
  • Mabe
    Miimmi skrev 2017-04-27 14:36:24 följande:

Hej på er tjejer.

Jag har nyligen misslyckats med mitt första IVF (långa protokollet)

Fick inget till frysen och skall nu i maj påbörja nästa behandling.

Min fråga är (har försökt att googla till tusen men blir inte klok) har någon av er besvärats av spottnings? Innan hela IVF-karusellen då...

Jag har spottnings kanske en vecka innan mens ibland mer, ibland mindre + att jag har väldigt kort cykel (24dgr). Detta oroar mig mycket men får ingen respons utav barnmorskor och läkare.... Har fått höra progesteronbris och har fått tabletter för det (inte hjälpt), provat med progesterallkräm, ätit extra B-vitaminer etc. etc. Blödningarna blir ju extremt utdragna! har även spottnings många dagar efter själva mensen (färskt blod som bara är några dagar)

Har någon upplevt liknande? Och hur har det gått? Känner mig superorolig då första IVFet misslyckades...

Hej! Jag har kort lutealfas (sen ägglossning), blöder vid äl och spottings ett par dagar innan mens. Dr tycker dock att det räcker med progesteron som lutealfasskydd vid behandlingen. Tror också ibland att det är den konstiga cykeln som ställer till det.....
Svar på tråden ivf 2017