• Nube

ivf 2017

ammela skrev 2017-02-03 14:14:33 följande:

Jävla posten.... förlåt mig nu men är lite irriterad.

Hade släppt tanken av att det blir v 7. De ringer och säger vi kör v 7 börja med sprutor idag! Yes tänkte jag. MEN de har inte fått blodprovet jag tog igår och vågar inte chansa då det finns indikationer på att jag inte är helt nedreglerad... förstår att de gör så. Beslutet är helt rätt men jag HATAR studdsbollskänslan i att ena stunden ha hopp och andra helt i botten. Är väl såhär en IVF- resa ser ut men ändå...

kan vara värre, absolut men just nu känns det inte så bra :/

Hoppar in här lite med en fråga.. Vad finns det för indikationer om att du inte är nedreglerad? Jag kör också lång protokoll och började med sprutorna i onsdags utan att jag lämnade blodprov för att kolla om jag var nedreglerad. När började du spraya? Har läst att om man börjar ca en vecka innan beräknad mens och att man sedan får blödningen inom 14 dagar betyder det att man är nedreglerad. Om man däremor börjar spraya från cyckelns första dag kollar man med blodprov. Jag började en vecka innan beräknad mens och fick mensen 13 dagar efter det så jag tänkte att allt är ok men blev ändå lite orolig.. tänk om jag inte är nedreglerad?
  • Nube
    ammela skrev 2017-02-04 10:20:50 följande:

Har sprayat i två och en halv vecka nu. Indikationerna enligt dem är att jag ansåg att mensen var lite mindre denna gången. Misstankar finns då att jag kan ha en cysta som producerar hormoner som gör i så fall att jag inte får fortsätta nästa steg med sprutor.

Läste dock i mina papper att mensen kan bli lite försenad och vara mer sparsam. Så jag gissar att jag ville att det skulle vara mindre och därför tyckte det under tiden. Jag har ändå haft mina 3 dagar som jag brukar men med minimalt mindre mängd. Men förstår att de vill kolla upp det, har de minsta oro kring något är det ju alltid bra att de faktiskt kollar, är ju för min skull i slutändan!

Jag skulle alltså inte ha gjort något blodprov egentligen men fick ett extra för att mensen var mindre är normalt.

Okej tack för svaret! Jag får hoppas att allt är bra helt enkelt, det är så många frågor och funderingar på resans gång. Och man vill ju inte att nåt ska gå fel med behandlingen. Tog nyss min fjärde menopur sprutan och fy vad den svider och gör ont efteråt. Gillar verkligen inte sen men vad ska man göra. Lycka till :)
  • Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-06 14:38:30 följande:

Har väntat en månad och ringde Huddinge idag och de har fortfarande inte ens godkänt den. De stressar mig. Hur lång tid brukar detta ta . Ska man bli orolig? Kan man åberopa fast remissen inte är godkänd?

Väntar.... :/

Jag fick vänta 5 veckor i september/oktober och då hade de 4-8 veckors väntetid. Därefter åberopade jag vårdgarantin. Visste inte man kunde göra det innan remissen är godkänt för kliniken behöver ju remissen.. men det kanske kan gå ändå. Men var inte orolig, de har nog bara mycket att göra! Sedan går det ganska fort.
  • Nube
    Nykär15 skrev 2017-02-08 07:56:49 följande:

Negativt här på ÄL+11....så är det negativt även i morgon så kommer jag trappa ner på progesteronet och invänta mensen på lördag...

Hoppas mitt prov på TSH jag tog igår visar under 2 så vi snart kan börja med IVF i stället...så ledsamt detta....

Får jag fråga vad du hade för TSH tidigare? Fick du alltså inte göra IVF pga TSH? Jag hade 2.8 och tyckte att det var lite hög men min första läkare sa ingenting och IVF läkaren tyckte först att det var lite högt men när vi tog ett till prov så hade jag inga antikroppar och värdet var 2.7 och enligt deras nya riktlinjer var det ok. Jag fick börja med IVF men är lite fundersam hur/om detta påverkar mina chanser...
  • Nube
    Cfmilla skrev 2017-02-06 19:21:18 följande:

Torsdag är det dags för äp! Så nervöst!!! Hur var det för er??

Lycka till imorgon!
  • Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-07 12:06:33 följande:

Hur länge har ni väntar från godkänd remiss till första tid. Oavsett om ni åberopat eller ej?

Svarde dig tidigare men vi fick vänta 5 veckor för att få remissen godkänd.
  • Nube
    Cfmilla skrev 2017-02-09 11:51:18 följande:

Tack!

Det gick bra! 8 ägg ut :)

Perfekt!!
  • Nube
    Nykär15 skrev 2017-02-09 12:31:39 följande:

Mitt låg på 4,9 och sist på 4,0 så måste ner mycket mer....

Ditt låg ju närmare två och det kan hända jag får börja då med om allt verkar ok, men inte när det ligger på 4.

Okej jag förstår. Hoppas värdet har gått ner nu och att du kan börja snart! Det är verkligen så mycket som ska funka!
  • Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-09 19:44:49 följande:

Har ni fått tid för första besök eller bara besked om godkänd remiss?

Ja, vi hade första besök i december och i januari började jag med behandlingen. Så det gick ganska fort efter att remissen var godkänd. Har du hört nåt mer om er remiss?
  • Nube
    2017Sthlm skrev 2017-02-12 13:30:13 följande:

Har fått veta att den är godkänt och att vi eventuell blir kallade i april/maj

Okej skönt att ni är godkända nu. Snart kommer ni igång men själva behandlingen! Jag fick tyvärr avbryta vår första behandling som vi började i januari men kommer försöka igen nästa månad. Måste ha en men emellan först.
Svar på tråden ivf 2017