• Tösen88

ivf 2017

Hej på er!

Hakar på tråden :)

Första ivf för vår del, ska köra det långa protokollet och har börjat med nässpayandet den 15/3-17. Känns spännande och lite läskigt att äntligen vara pågång .

• Tösen88
    litetfröimagen skrev 2017-03-19 00:42:50 följande:

Hej! Får jag haka på denna tråden?

Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.

Vad roligt att höra att det blev så många befruktade ägg. Grattis :)

Hur mår du idag?

Första ivf?

Hoppas det går bra imorgon:)
  • Tösen88
    litetfröimagen skrev 2017-03-22 09:08:25 följande:
    Vi satte in ett ägg i måndags, det vara bara ett som var av riktig toppklass, två som var gränsfall. Ska ringa idag och kolla vad som hände med dom två andra för dom har inte återkoppla. Gynekologen tyckte att det var värt risken i och med att det var bara ett och att det var av så bra kvalitet, vore synd att riskera förlora det i en upptining. Men överstimulering är mycket bättre, fortfarande väldigt förstorade äggstockar dock, men ingen vätska i buken och ingen smärta. Så galet att det ligger nått därinne nu alltså????.

Ja det är våran Första ivf, vart är du i resans gång? Det var så mycket i skrivet i tråden så jag har mest skummat igenom den.
    Vad spännande fick du reda på något om de två andra?
    Hoppas verkligen att det fungerar :)

Jag kör på det långa protokollet och har sprayat 3 ggr dagl nu i över en vecka med suprecur. Kommer att börja med inj om ca 2 v och ska samtidigt spraya 1 ggn dagl. Känns som tiden går långsamt fram, ev äggplock v 16 om allt ser bra ut. 
  • Tösen88

Hej på er!

Jag hoppar gärna in här om det går bra:)

Hur mår ni? Hur långt har ni alla kommit?:)

Är själv inne på ruvardag 7 idag:)

• Tösen88
    Nube skrev 2017-05-04 21:21:27 följande:

Hej,

Jag hoppar också gärna in här!

Jag är också på ruvardag 7 idag. Hur mår du? Känner du något? När ska du testa?

Åh vad kul då ligger vi lika :)

Jag mår rätt bra tror jag. Idag har jag vart lite illamående men tror att d e för lutinus alt att jag drack lite kaffe imorse hehe. Igår var jag dock på riktigt dåligt humör typ pms så har vart rätt nojjig över att mensen ska komma igång närsomhelst men inget rött i sikte än så än så länge e jag lättad :) jag har td 13/5.

Hur mår du? Känns d ngt? Testdag?:)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-05 11:13:36 följande:

Jag mår bra också, men har ganska ont i brösten och lite molande värk ibland.. men det beror nog på lutinus. Tyckte att jag var lite illamående igår på jobbet men jag hittar nog bara på ;) Vet inte vad jag ska tro men tycker att jag borde känna någonting mer om jag var gravid. Svårt. Jag har testdag den 15 maj men tänkte kanske testa redan den 13 eller 14.. så en vecka kvar! Lycka till :)

Ja det är jätte svårt. Har du ngr barn sen innan?

Lång väntan till testdagen..
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-05 23:39:34 följande:

Nej, inga barn. Du då? Är det första gången du gör IVF? Jag fick avbryta min första behandling i februari pga en cysta och nu var det första gången jag fick ägg tillbaka. Fick dock inget till frysen så om jag inte bli gravid nu måste jag göra om hela behandlingen..

Okej. Nej vi har inga barn heller sedan tidigare. Ah okej, segt att behöva avbryta behandlingen pga cystan. Fick själv en liten cysta när jag höll på med nedregleringen men vi tog bort den och efter en vecka var jag nere i rätt värden så jag kunde börja med sprutorna.Japp första ivf för vår del:). Håller tummarna att det tar sig för er denna gång :)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-09 21:58:53 följande:

Hej Tösen88, hur går det för dig? Några nya känningar? När tänkte du testa?

Hej där!

Jo jag känpar på.. Rd 13 idag. Fått lite ljusbeiga flytningar idag...ucsh är så nojig att det är m på gång..

Har egentligen td 13/5 men funderar på ifall man skulle testa lite tidigare...iomed flytningarna..åh jag vet inte :( detta himla väntande och oro och nojja . Blä. Hur skulle ni gjort?

Hur mår du och hur går det för dig?
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-10 17:01:14 följande:

Åh vad tråkigt att höra! Men det är ju vanligt med lite blödningar i början av graviditet så det behöver inte vara nåt negativt! Men jag förstår att du är orolig.

Angående testa eller inte.. det är ju inte många dagar kvar men ev. graviditet ska ju synas redan nu på rv13. Så det beror lite på hur du känner och om du mår bättre av att testa och veta eller vänta.. svårt! Du har testdag två dagar tidigare än jag men jag tänkte testa på söndag.

Jag mår bra, inga blödningar men mensliknande kännsla finns där så jag vet inte. Det gör inte ont men det känns i magen. Annars ingenting speciellt, lite illamående ibland men vet inte om det är på riktigt eller inte. Kan vara Lutinus också.

Har du några symptom?

Testade igår morse å då var det negativt. Idag kom även lite rödare bruna flytningar vilket jag tror är m. Td imorgon men vi har inga förhoppningar direkt att det är ngn skillnad på testet..blä. Vart rejält nere sen flytningarna började i onsdag...suck. Symtom njae extremt trött? Jaja.

Såg att du fått plus på dina test, åh så roligt! Måste vara en underbar känsla :)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-13 00:24:57 följande:

Jag har inte testat än, du menade kanske Mabe? :)

Tråkigt om det blir negativt även imorgon :/ Har du några ägg i frysen? Då kanske du kan göra insättning igen vid nästa mens? Lycka till imorgon!

Oj förlåt, mkt i huvudet just nu.

Negativt idag...

Då kan jag väl sluta med lutinus?

1 ägg i frysen.. Får försöka med det.

Känns tungt..
  • Tösen88
    Sarabanan skrev 2017-05-13 09:50:26 följande:

Samma för oss. Första återföringen möjlig efter 9 aug pga sommarstängt. Om min mens blir uppskjuten några dagar nu pga lutinusen så har jag typ 2 dagar tillgodo på att jag inte ägglossar för tidigt i aug o får vänta till september istället.

Jag beklagar, men vi får ta nya tag efter sommaren. Jävla skit.

<3
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-13 10:33:35 följande:

Är ledsen för din skull :/ Usch jag förstår att det känns tungt. Jag tror att du kan sluta med Lutinus nu. Som tur har ni ett ägg i frysen, det kanske är guldägget! :) Jag är också orolig att det blir minus imorgon, detta är hemskt!

Tack. <3

Håller tummarna för dig imorgon!
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

Vad roligt :):):) Stort grattis!!!!
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-14 19:44:22 följande:
    Tack snälla! Håller tummarna för dig nu! :)
    Tack :) hur mår du?=)
  • Tösen88
    Nube skrev 2017-05-15 09:36:01 följande:

Jag mår bra, tack. Brösten ömmar en hel del och är mer hungrig än vanligt. Känner av magen lite men det gör inte ont, bara att det känns fylligare på något sätt. Men ingen riktig illamående iaf ännu, får se om det kommer sedan. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud på kliniken, hoppas att allt ser bra ut då! Så tills dess måste jag fortsätta med lutinus.

Hur ser det ut för dig? Kan du göra insättningen nu vid nästa mens?

Låter underbart :)

Vi ska försöka hinna med en återföring i slutet av juni innan kliniken stänger för semester. Om kroppen gör som planerat. Hoppas vi hinner.
Svar på tråden ivf 2017