ivf 2017
Hej på er!
Hakar på tråden :)
Första ivf för vår del, ska köra det långa protokollet och har börjat med nässpayandet den 15/3-17. Känns spännande och lite läskigt att äntligen vara pågång .
Hej på er!
Hakar på tråden :)
Första ivf för vår del, ska köra det långa protokollet och har börjat med nässpayandet den 15/3-17. Känns spännande och lite läskigt att äntligen vara pågång .
Hej! Får jag haka på denna tråden?
Jag har kört långa protokollet, med synarella och bemfola. Började med 150 på bemfola, men dosen höjdes till 225 efter första ultraljudet. Gjorde äggplocket i onsdags, fick ut 12 ägg, två var omogna, ett var inget ägg alls. Så av 9 blev 6 befruktade , nöjd med det, trodde jag skulle gå mycket mindre. Tyvärr blivit överstimulerad, men en mild grad. Så vi får se vad kliniken säger på måndag morgon, insättning är planerad till på måndag eftermiddag.
Hej på er!
Jag hoppar gärna in här om det går bra:)
Hur mår ni? Hur långt har ni alla kommit?:)
Är själv inne på ruvardag 7 idag:)
Hej,
Jag hoppar också gärna in här!
Jag är också på ruvardag 7 idag. Hur mår du? Känner du något? När ska du testa?
Jag mår bra också, men har ganska ont i brösten och lite molande värk ibland.. men det beror nog på lutinus. Tyckte att jag var lite illamående igår på jobbet men jag hittar nog bara på ;) Vet inte vad jag ska tro men tycker att jag borde känna någonting mer om jag var gravid. Svårt. Jag har testdag den 15 maj men tänkte kanske testa redan den 13 eller 14.. så en vecka kvar! Lycka till :)
Nej, inga barn. Du då? Är det första gången du gör IVF? Jag fick avbryta min första behandling i februari pga en cysta och nu var det första gången jag fick ägg tillbaka. Fick dock inget till frysen så om jag inte bli gravid nu måste jag göra om hela behandlingen..
Hej Tösen88, hur går det för dig? Några nya känningar? När tänkte du testa?
Åh vad tråkigt att höra! Men det är ju vanligt med lite blödningar i början av graviditet så det behöver inte vara nåt negativt! Men jag förstår att du är orolig.
Angående testa eller inte.. det är ju inte många dagar kvar men ev. graviditet ska ju synas redan nu på rv13. Så det beror lite på hur du känner och om du mår bättre av att testa och veta eller vänta.. svårt! Du har testdag två dagar tidigare än jag men jag tänkte testa på söndag.
Jag mår bra, inga blödningar men mensliknande kännsla finns där så jag vet inte. Det gör inte ont men det känns i magen. Annars ingenting speciellt, lite illamående ibland men vet inte om det är på riktigt eller inte. Kan vara Lutinus också.
Har du några symptom?
Jag har inte testat än, du menade kanske Mabe? :)
Tråkigt om det blir negativt även imorgon :/ Har du några ägg i frysen? Då kanske du kan göra insättning igen vid nästa mens? Lycka till imorgon!
Samma för oss. Första återföringen möjlig efter 9 aug pga sommarstängt. Om min mens blir uppskjuten några dagar nu pga lutinusen så har jag typ 2 dagar tillgodo på att jag inte ägglossar för tidigt i aug o får vänta till september istället.
Jag beklagar, men vi får ta nya tag efter sommaren. Jävla skit.
Är ledsen för din skull :/ Usch jag förstår att det känns tungt. Jag tror att du kan sluta med Lutinus nu. Som tur har ni ett ägg i frysen, det kanske är guldägget! :) Jag är också orolig att det blir minus imorgon, detta är hemskt!
Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!
Jag mår bra, tack. Brösten ömmar en hel del och är mer hungrig än vanligt. Känner av magen lite men det gör inte ont, bara att det känns fylligare på något sätt. Men ingen riktig illamående iaf ännu, får se om det kommer sedan. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud på kliniken, hoppas att allt ser bra ut då! Så tills dess måste jag fortsätta med lutinus.
Hur ser det ut för dig? Kan du göra insättningen nu vid nästa mens?