• STHLMivf17

ivf 2017

FruGryning skrev 2017-04-27 15:21:48 följande:

Hej! Vi ska på första mötet nu i juni. Är deppig över att behöva ta till IVF. Känns så skrämmande och stort och jag är rädd för att det också kommer misslyckas. Samtidigt är det också ganska skönt att få överlämna allt till någon annan. Väldigt mycket känslor just nu.

Åh jag förstår dig! Jag tror de flesta känner så. Det är givetvis en stor sorg att inte kunna få barn som "alla andra". Jag är egentligen ganska anti det traditionella sjukvården, är mer alternativ av mig, men ibland får man bara ta den hjälp man kan få. Jag försöker vara tacksam över att vi bor i ett land där vi har rätt till våra egna kroppar och kan få nästintill konstnadsfri hjälp. Men det går upp, och så går det ner. Ibland är mina tankar så mörka så du anar inte... I början ville jag skylla på någon och det gick ut över min man. Nu är vi varandras stöd. Idag har jag varit både peppad och deppig flera gånger om. Ska börja med korta protokollet första veckan i maj. Då kan vi följas åt :)
  • STHLMivf17
    Chestnut skrev 2017-05-03 08:34:06 följande:
    Hej! all denna väntan i och med ivf är hemsk... Men vad spännande är ni är igång snart! Håller tummarna för er. Jag äter också Lexavin, och du kanske redan vet detta men själv fick jag reda på det nyligen. Att man ska undvika mat som kål, raps, sojaprodukter och cassavarot och även vissa läkemedel när man har underproduktion. Bara ett tips på vägen {#emotions_dlg.flower}
    Vad bra att du skrev det, det hade jag ingen aning om. Äter levaxin sen en dryg vecka tillbaka. Fick bara höra att jag inte fick äta ost tillsammans med levaxinet då kalcium försämrar upptagningsförmågan. Inte heller med multivitaminen.
  • STHLMivf17
    Nube skrev 2017-05-13 07:40:57 följande:
    Hej, lästa att du skulle börja med korta protokollet i början av maj. Hur har det gått? :)
    Hej! Har varit borta från FL ett tag :)
    Det går bra, känner inget av Gonal-f:en, har även tagit orgalutran i 2 dagar och mår fortfarande bra! Hade förväntat mig att må sämre av orgalutranen men det går väldigt fint! Är kanske lite tröttare än vanligt och svettas på natten, som jag tror är kopplat till alla hormonsprutor. Var på ul igår, det fanns många ägg som växte fint, ska fortsätta några dagar till, förmodligen äggplock nästa fredag :)
    Hur mår du? Hur har det gått för dig?
  • STHLMivf17
    Nube skrev 2017-05-13 10:40:56 följande:
    Kul att höra att det har gått bra och att många ägg växer! Är det första gången du gör IVF? Lycka till :)

Jag är på ruvardag 16 idag och ska testa imorgon så det är nervöst! Vet inte riktigt vad jag ska tro, som tur ingen mens än... vill gärna veta nu men måste orka vänta tills imorgon..
    Ja, det är vår första IVF. Hade jättejobbigt att ta emot ivf-beskedet men nu känns det super att få hjälp. Men får samtidigt en ödmjuk förståelse för att detta inte heller är någon garanti när man läser hur andra försökt gång på gång. Ledsamt, man vill ju bara att alla ska lyckas. Har ni försökt flera gånger?
    Så spännande att ni ska testa imorgon! Förstår att väntan måste vara olidlig och spännande på samma gång. Gör något kul idag och försök tänka på annat :) och uppdatera gärna när ni testat - ska tänka på er och önskar er lycka till inorgon! Kram
  • STHLMivf17
    ammela skrev 2017-05-13 13:29:24 följande:
    Tack!!
    Bf är runt 11-15 januari, lite olika beroende på vilken sida jag kolla på så vet inte helt.
    Åh så underbart att läsa! Stort grattis till er!!
  • STHLMivf17
    Nube skrev 2017-05-14 08:12:51 följande:

Mitt enda lilla ägg överlevde och gav mig idag resultatet Gravid 2-3. Helt otroligt!

Jaa!! SÅ ROLIGT!!
    Det var guldägget - stort grattis - gläds med er!
Svar på tråden ivf 2017