• Micro

ivf 2017

Kv89 skrev 2017-04-03 15:48:37 följande:

Hej, jag hoppar in här! Jag och min sambo ska v15 på första mötet på ivf kliniken i Umeå. Kommer att ha mens 7 dagar innan det. Som jag förstår är det försent att börja under den cykeln isåfall, eller har jag fel? Hoppas på att få börja i maj isåfall. Jag har endometrios och man anser att det är den primära orsaken till vår barnlöshet iomed att man inte hittat någon annan orsak. Vi är båda 27 år gamla.

Jag undrar om det finns nån generell regel i om man får det långa eller korta protokollet? Vad är det som avgör det?

Och när brukar äggplocket ske i cykeln? Är det när man vanligtvis har sin ägglossning eller är det helt oberoende av det? Brukar ha ägglossning på dag 12-14. Försöker alltså att räkna ut när äggplocket kan tänkas bli för oss om mensens första dag är 3e maj och man börjar med behandlingen då? Nån som kan hjälpa mig med det? Förstår att det är beroende på vilket typ av protokoll man gör men ni är ju säkert flera som gjort olika som kan ge mig ett svar på dessa frågor?

Hej, kul m en till som går i Umeå. Kolla gärna in tråden ivf Umeå oxå, där finns fler norrlänningar:) o mkt kunskap om kliniken mm. Kan tyvärr inte hjälps dig gällande medicinering vid ivf då vi efter en halv ivf gick vidare m äggdonation som lyckades o nu jobbar vi för ett syskon. Hoppas inkommer igång snart.
  • Micro
    pimpim78 skrev 2017-04-09 19:26:43 följande:
    Jag har tjuvtestat i dag och fick ett starkt plus !!!! Känner inte heller några symtom alls förutom lite spända bröst. Håller alla tummar jag kan för dig, kram
    Stort grattis.
  • Micro
    U Bet I Am skrev 2017-04-10 07:47:39 följande:

Jag satt in ett ägg (ej fryst) den 39:e mars. Skulle ta gravtest den 18:e april. Är inte det sent?

Tjuvtestade idag (skit dumt jag vet) på RD 11. Negativt. När borde min mens komma? Tog ÄL sprutan den 25:e.

Jättetråkigt att d blev minus men är fortfarande ganska tidigt du kan ju vara en låghormonare. Du testar väl om några dagar igen? När jag fått minus o slutat m medicinerna dröjer d någon dag innan mensen kommer (som kliniken oxå säger) men jag har nog lite andra mediciner, gör äggdonation utomlands så d kan nog skilja. Vet att en del fått den tidigare.

Själv på rd 6 m 5 dagars bladtosyst. Har dock inga förhoppningar att d tagit sig. Precis samma känsla som vid mina tidigare minus:( Har hu plussat 2 ggr så jag har känt skillnaden. Detta var 4e syskonförsöket, 2 neg o ett mf. Börjar misströsta mer o mer:( Tur att sonen håller mig sysselsatt, 2 års kalas imorgon:)
  • Micro

Grattis honeybunch o Mabe till ruvarstatus. Håller tummarna allt jag kan.

• Micro
    Nube skrev 2017-05-09 16:12:27 följande:
    Grattis till plusset! Det är nog ganska vanligt att blöda trots graviditet. Har du möjlighet att ta ett blodprov för att se hcg nivån? Hoppas allt går bra :) Har eller hade du några symptom?
    Om du har nära till werlabs så gå o mät hcg. Det är bäst att mäta minst 2 ggr ska ju ung fördubblas på 48 timmar. Går att beställa prov vis nätet o sedan gå till nån klinik d samarbetar med o ta testet. De mailar sedan testresultatet. Smidigt om man bor nära o inte har ngn läkare som vill ta prover. Håller tummarna!
  • Micro
    Mabe skrev 2017-05-08 17:11:07 följande:

För mig ser det också mörkt ut. Positiva tester men blöder ordentligt........ börjar tappa hoppet att jag någonsin kommer att få bli mamma igen.....

Tappa inte hoppet, det kommer att fungera till slut! Vet att d är svårt att hålla hoppet uppe, själv gjort 4 syskonförsök. Gör äggdonation o sonen kom till på första försöket. Andra syskonförsöket blev missed abortion (mf) i v 13, upptäcktes först i v 18 på rul:( har oxå börjat misströsta o fundera om det är ngt fel, blivit nåt i livmodern efter mf eller ngt annat eller är det bara otur. Har tidigare inte haft ngt problem förutom för få ägg Min klinik är alltid så positiv vid transfer, säger att allt ser såååå bra ut men ändå. Har 2 blasto kvar så om jag inte väljer ngn annan behandling innan blir det nog fet i juni igen. Hoppas på 5e gången gillt. Det kommer att bli syskon för oss, håller tummarna<3
  • Micro
    Nube skrev 2017-05-15 09:36:01 följande:
    Jag mår bra, tack. Brösten ömmar en hel del och är mer hungrig än vanligt. Känner av magen lite men det gör inte ont, bara att det känns fylligare på något sätt. Men ingen riktig illamående iaf ännu, får se om det kommer sedan. Om ca 3 veckor ska jag på första ultraljud på kliniken, hoppas att allt ser bra ut då! Så tills dess måste jag fortsätta med lutinus.

Hur ser det ut för dig? Kan du göra insättningen nu vid nästa mens?
    Jag skulle gå o ta hcg m blodprov om jag var du finns ju werlabs om du bor där d finns om du inte har ngn som kan ta prov. Ta minst 2 prov ska ju ung dubblas var annan dag. Det är skönt o lugnande att se att d stiger som d ska. Håller tummarna.
  • Micro
    ammela skrev 2017-05-13 13:29:24 följande:
    Tack!!
    Bf är runt 11-15 januari, lite olika beroende på vilken sida jag kolla på så vet inte helt.
    Grattis!! Här är en bra sida de du kan räkna ut bf efter ivf o även få datum på milstolpar som tex v 12. Bra sida som jag fått tips om här på fl. www.babymed.com/pregnancy-due-date-conception-calculator
  • Micro
    pimpim78 skrev 2017-05-21 22:41:19 följande:
    Jag kanske tänker fel, men blödningen jag har nu ses ju som "mens" om än provocerad sådan. Sen kommer jag ju ha ägglossning om 2-3 veckor, i alla fall har det varit så vid tidigare missfall, och sen kommer ju en mens om ca 1 månad, menar du att du fått vänta ytterligare en cykel eller fått köra på nästa mens som kommer, alltså att sätta igång då om ca 1 månad ?

Efter mitt missfall, i v 13 fick vi vänta 3 månader, vilket kändes jättelänge men efter misslyckade fet har vi startat m medicin vid första riktiga mens efter, alltså en månad senare. Hoppas du får göra nytt försök snart.
Svar på tråden ivf 2017