• gammelpysen

ivf 2017

Cfmilla skrev 2017-02-19 09:47:35 följande:

Helt galet, plussade igår på Rd 4 med blasto! :)

Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!

Stort grattis! Var det FET? Stimulerad eller naturlig cykel? Några andra symptom?
  • gammelpysen
    Cfmilla skrev 2017-02-21 16:23:52 följande:

Det var inte fet. Det var första ivfen med korta programmet. Så äggplock för ca 2v sedan och sedan insättning med blasto 5 dagar efter!

Coolt att odla fem dagar vid färsk insättning. Vi fick tillbaka ett tvådagars. Gör de alltid så på din klinik?
  • gammelpysen

Hej pimpim!

Jag har inte gjort några drastiska förändringar i min kost. Jag har skippat alkohol nu när jag fått tillbaka en eskimå, och skurit ner kaffekonsumtionen till 1-2 koppar om dagen. Godis äter jag än. Försöker få i mig frukt och grönt och laga maten själv, men det gjorde jag även innan, inte tusan har det lett till några barn...

Det finns så många kvinnor som får barn trots en levnadsstil som skulle få en dietist att skrika. Våra små förändringar kanske påverkar marginellt, men inte mycket mer.

• gammelpysen
    U Bet I Am skrev 2017-02-27 11:20:46 följande:

ÄNTLIGEN! Nu har vi fått tid - den 15 mars!

Börjar kännas på riktigt nu.

Men en undran..

Vad har vi att vänta?

Vad jag förstår ska man börja med någon medicin när man får mensen?

Min mens är beräknad till 1-2dagar efter det besöket. Tror ni att man får köra igång då eller måsta vänta tills nästa mens, alltså i april?

/tacksam & förväntansfull! <3

Det borde väl inte vara några problem att köra igång till nästa mens?

Skönt att vara igång. Stort lycka till.
  • gammelpysen
    pimpim78 skrev 2017-05-19 02:30:39 följande:

hej på er,

JAg är tillbaka i tråden igen, blev ju gravid på första IVF försöket och vi fick se ett tickande hjärta i v 8. När jag kom på ytterligare ett ultraljud i v 10 hade hjärtat sluta slå och jag har precis gått igenom en abort med cytotec.

Vi har två blastocyster i frysen och jag undrar om någon vet hur länge man måste vänta ? får man börja direkt på nästa mens, alltså om ca 1 månad ?

De diskuterade att jag skulle få prova med trombyl, någon som har erfarenhet?

Jag fårs äkert veta allt detta på vårt läkarbesök men är lite ivrig och vill att kroppen skall återhämta sig så vi får prova på nytt.....

Kram till er alla

Hej Pimpim,

Beklagar verkligen det inträffade! Så fruktansvärt jobbigt! Vi får fortsätta följas åt nu... kram!!
Svar på tråden ivf 2017