• LottaU

ivf 2017

Hej, skall också göra ivf 2017, vore kul att följas åt. Hoppas få komma igång med första försöket innan sommaren. Remissen kom till kliniken i Umeå i förra veckan och de säger att vi kommer få en tid inom tre månader, dvs innan mitten på maj. Skönt att det börjat hända saker. Försökt själva i 2-3 år och utredningen visade manlig faktor, så blir icsi för oss.

Hur ligger ni andra till?

• LottaU
    Mabe skrev 2017-02-14 16:52:16 följande:

Frysförsök med 2 blastocyster idag. Nu är det bara att vänta. Igen.....

Cfmilla skrev 2017-02-14 22:26:14 följande:

Satte också in en blasto idag!! Spännande! :)

Håller alla tummar och tår för er båda att det blir plus på stickan! :)

Mabe - fick ni alltså två insatta?
    Nykär15 skrev 2017-02-15 09:11:04 följande:

Åhh vad spännande!!

Tjoa vad spännande detta är! 

Håller tummarna för er! Längtar tills jag själv är där...bara två hemmaförsök till, sen borde vi vara igång med  har inte så stora förhoppningar som ni hör på våra egna chanser, men kan likaväl försöka även de två ÄL som är kvar innan vi har vår tid. Så ÄL nästa vecka igen.

Hoppet är det sista som lämnar en. :) Hoppas åt er också!
  • LottaU
    Nykär15 skrev 2017-02-15 12:35:12 följande:

Tack! Ja det är verkligen det sista som lämnar en..men det är väldigt lågt just nu, men blir skönt med en ny plan och ett annat sätt att försöka nå målet!

Jo, det är ju så frustrerande månad efter månad utan att det blir någonting.:( Har ni försökt länge?

Jag känner mig mer hoppfull inför ivf för då är det som bekräftat att ägget blivit befruktat och så,. :D men ändå så himla mycket annat som också skall funka. :)
  • LottaU

När har ni testdag Mabe och Cfmilla?

Håller fortfarande tummarna här för att äggen fäst och växer. ?

• LottaU
    Cfmilla skrev 2017-02-19 09:47:35 följande:

Helt galet, plussade igår på Rd 4 med blasto! :)

Haft sjukt mycket mensvärk och tror hela tiden att jag ska få mens. men jag tar det lite chill och väntar tills bim på ons/Tors iaf. Innan jag kan känna någon glädje. Så rädd att det ska släppa!

Åh! Så himla skoj! Grattis! ????

Fortsätter hoppas att det går hela vägen!!
  • LottaU

Verkar som att alla mina emojis blir frågetecken.. :/ skulle ju vara en solros i det senaste!

• LottaU

Hej, är på rd4 nu och har extremt rikliga och vattniga flytningar. Alltså, det är som att det rinner ibland. (Ursäkta för TMI). Detta tillsammans med en väldigt svag mensvärk-liknande känsla över livmoder/äggstockar.

Är det någon fler som har / har haft dessa vattniga flytningar? Har ni plussat eller testat negativt efter det?

• LottaU
    U Bet I Am skrev 2017-04-07 09:38:39 följande:
    Jag kan inte svara på resultatet då jag skälv är på rd8.

Men har och har haft precis samma symptom.
    Åh, den som väntar får se. :)
    När har du testdag? Jag har den 21:a. En hel eeevighet bort.:D
  • LottaU

Hej! Har några frågor till ni som testat positivt på testdag; vad händer då ni ringer kliniken? Får ni tid för ul för att se hjärtslag? I vilken vecka görs detta ul? Fått för mig att det görs tidigare för ivf'are..?

Jag har testdag på fredag, redan testat positivt och hoppas såklart att det är positivt också på frredag! :)

• LottaU
    pimpim78 skrev 2017-04-18 00:20:56 följande:

Grattis till plus, jag testade också pos någon dag innan testdag. Ringde d till kliniken och fick precis som du skriver en tid för vul.  Jag kommer vara början av vecka 8 när jag fick tiden för vul, men tror det kan variera lite från klinik till klinik.  kram

Tack! Blev samma här, kommer vara i v 8 (7+4) vid vul. Spännande!!
  • LottaU
    Mabe skrev 2017-04-24 11:25:37 följande:

Plockad och klar. Hade ca 35 blåsor men 20 ägg. Lite trött och öm nu.

Wow. Så himla många ägg! Bra jobbat!

Håller tummar för att de befruktas och växer fint! <3
  • LottaU
    Rosenblad skrev 2017-04-24 14:38:02 följande:

Jag hoppar in här!

Har hängt i Bim trådarna i ca 1,5 år men senaste månaderna har jag inte orkat läsa i de trådarna då vi gett upp tanken på att vi ska bli gravida. Vi har gjort två inseminationer och vi kommer börja med ivf nu! Varit på möte och vi kommer att göra den korta behandlingen med start vid nästa mens som är om ca 3 veckor.

Känns skönt att äntligen va igång men jag är ett känslovrak, började nästan gråta hos kliniken två gånger vid vårat samtal och efteråt satt jag bara helt tyst i bilen hem. Jag var ju glad men jag vågar inte ens tro på något längre.. återstår att se om ivf blir vår räddning.

Välkommen!

Förstår att det är mycket känslor i omlopp!

Den stora skillnaden blir kanske att ni nu kommer veta att det finns ett befruktat embryo vid insättningen! Det är sån himla häftig känsla. Håller alla tummar och tår för att det går bra för er!!
  • LottaU
    Mabe skrev 2017-04-25 22:08:16 följande:

Fick idag reda på att 18 av 20 små hade haft roligt och förenat sig så på lördag kör vi blastocyståterföring. Kände nästan inget på förmiddagen men på eftermiddagen och kvällen har det varit bökigt i magen.

Grattis!

Hoppas de växer på fint och att ni tom får till frysen! <3
  • LottaU
    honeybunch skrev 2017-04-27 10:50:34 följande:

Tack! Nu är jag ute ur dimman lite grann men kvällen och natten igår var fruktansvärda. Jag önskar att jag hade blivit förvarnad om hur ont man kan ha. Jag har varit vaken hela natten, inte kunnat äta och mått illa. Haft så ont att jag inte kunnat vrida överkroppen och alvedonen hade lika gärna kunnat vara sockerpiller. Ringde kliniken och grät och förklarade att jag knappt kan röra mig. "Det är helt normalt, du har troligtvis blod i buken och mycket follikelvätska." Om det här är helt normalt hade jag velat bli förvarnad! :(

Usch, vad obehagligt! Lider med dig!

Hoppas verkligen att du mår bättre snart! <3
Svar på tråden ivf 2017