• ivfbullen

ivf 2017

Hej!
    Joinar gärna här! 

Jag är 30 år och ska in på mitt IVF nr 2 nu i februari.

Lite om min och min mans bakgrund;
    Vi blev gravida på första försöket IVF nr 1 men fick MA (vecka 10) efter att ha sett bönans hjärtslag i vecka 8. Detta tog väldigt hårt på oss och jag tänker fortfarande varje dag på min lilla ängel även om det var ett år sedan jag förlorade bönan <3

Därefter fick vi tillbaka ett litet upptinad embryo i ostimulerad cykel men den fäste inte.
    Nästa upptinade embryo fäste efter att ha tagit Fermanest men samma dag som jag plussade så kom missfallet.

Då vi tyvärr var dumma nog att flytta under denna IVF tid så fick vi sätta oss i kö igen hos vårt nya landsting - Sahlgrenska. Under tiden har jag googlat runt på alla mina olika symptom då jag började misstänka PCOS och underaktiv sköldkörtel. Mycket riktigt så visade blodprover och ultraljud just detta så nu äter jag Levaxin och mår toppen.

Maken lider av retrograd ejakulation så han tar en medicin vi har hittat så att han får utlösning. Vi körde det ett tag i väntan på att komma till Sahglrenska. Nu kommer han endast ta det när han ska lämna spermaprov på ägglossningsdagen om vi nu kommer så långt :)
    Kommer att köra med korta protokollet.

Hoppas så det är vår tur nu att få en bebis <3
    Brukar skriva av mig på bloggen men kommer att vara duktig med att även skriva här :)

• ivfbullen

Oj då, nu blev det stressigt.

Fick min mens igår, ringde kliniken idag och de vill att jag kommer dit imorgon och gör ett ultraljud för att se om min cysta är kvar. Ser det bra ut så ska jag börja med sprutorna imorgon kväll. Ni kan förstå att jag har nu stressat runt för att hitta alla sprutor i de olika städerna i närheten! Jag som hade tänkt beställa de nästa vecka! 

Håll tummarna att allt går bra imorgon :)

• ivfbullen

Hej!

Idag fick vi börja igång med Menopur 225mg. Kommer att köra korta protokollet och som tur va fick jag tag i den sista förpackningen orgalutran med 5 sprutor. Hoppas ni alla här redan har dessa sprutor för det är kaos i landet. Ingen vet när de kommer in igen och sahlgrenska är i panik!

• ivfbullen
    honeybunch skrev 2017-01-18 19:06:54 följande:

Jag tänkte bara återkoppla till min tidigare fråga, ifall någon annan som jag sitter och väntar på remissvar.

Jag pratade med vårdgarantikansliet idag och de kan inte längre hjälpa till att "starta ett fall" och de kan inte se vart det är kortast kö. Huddinge kommer från och med i år bara ta emot "högspecialfall", jag frågade vad som menas med det och kvinnan på vårdgarantikansliet nämnde då fall där kvinnan har dåliga äggreserver eller där kvinnan är äldre än 38 år som exempel. (OBS! Jag är ej insatt i det här utan upprepar bara den lilla information som jag fick under ett telefonsamtal!)
    Huddinge sitter nu med en massa remisser som de behöver bli av med och delar ut dessa mellan de två kliniker som finns i Stockholm som utför landstingsfinansierade ivf-behandlingar; Stockholm IVF och Fertilitetscentrum Stockholm. Hon rådde mig att ringa en av dem eftersom att vår remiss är elektronisk och de borde kunna plocka fram dem.

Sagt och gjort, jag ringde till Stockholm IVF som enligt hemsidan har korta väntetider. Där fick jag höra att nej, de kan inte komma åt vår remiss och jag kan inte boka tid utan den, så jag måste vänta på ett brev som vi kommer få från Huddinge där det kommer att stå "vi kan inte ta emot er, men kontakta istället följande" ungefär. Det här brevet är troligtvis extra försenat eftersom att Huddinge har så mycket att gå igenom just nu. De (Stockholm IVF) sa även att de i år blivit tilldelade 700 nya fall från Huddinge i och med den nya reformen och att de förstås får fler och fler fall varje vecka. Ju längre vi måste vänta på remissvar, desto längre kommer kötiden att bli, så uttryckte hon sig.

Idag känns detta jävligt tufft...

Oh nej! Det känns så otroligt jobbigt när vården sviker en när man redan ligger ner. Tänker på er <3
  • ivfbullen

Igår var vi på ultraljud och där tog vår resa slut. 2 ägg hade mognat och slemhinnan var inte mottaglig enligt de. Alltså var det bara att avbryta. De tror det beror på att det inte var en riktig mens som började förra veckan utan bara någon mellanblödning. NÄHÄ?! DET VAR JU DET JAG SA TILL DE! Lyssnade de? Nej, de tyckte ändå att vi skulle köra igång! 

Faaan!

Nu vill de att vi väntar på nästa mens, kommer den inte innan den 16 februari så kör vi igång med Provera och då kör vi igång på den mensen. 

Just nu hatar jag vården! Att de inte lyssnar på en!! 

• ivfbullen

Grattis till finfin resultat idag på VUL!! :)

Jag var också på VUL idag och har Äggplock på tisdag. Däremot får vi tyvärr inte någon insättning direkt utan får vänta till en stimulerad cykel i maj.
    Jag är på risk till överstimulering då det fanns 15 stora ägg på en sida och massa små. På den andra sidan var det ca 10 st. Så alla som lyckas bli befruktade kommer att frysas. 
    Men men, får tänka på att tiden går fort och att maj snart är här ! :)

Svar på tråden ivf 2017