Inlägg från: Världsmedborgare |Visa alla inlägg
  • Världsmedborgare

D Trump :( The end..

sumot skrev 2016-11-23 00:59:40 följande:
    Såklart du skriver vad du vill. Jag läser också vad jag vill. Ser ingen som helst anledning till att läsa dina fantasier om vem du tror att jag är som person. Varför tror du att det skulle intressera mig eller någon annan? Vill jag läsa påhittade historier så läser jag en bok, och inte Aftonbladet eller något från dig.
    Som sagt, jag skriver inte för dig, utan alla dom som läser men som aldrig skriver, och dom är lååångt fler än vi som skriver.

Hur jag kan påstå det? Enkelt, jag har själv drivt forum och modererat under flera år, så jag vet hur det ser ut och fungerar på såna här forum.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-23 11:54:48 följande:
    Jaha?! Du "vet" alltså?

Nå, vad har han sagt om att uvisa folk då menar du?

Vad har han sagt om att låte muslimer komma till USA?

Går men till källan så ser men att det ite alls är så som det har beskrivits i MSM och förstår man det slipper man vara rädd för sina egna fantasier
    Nu klarar jag inte att ordagrant återge hans tal, men vad gäller att utvisa folk så rör det sig om flera miljoner han kallar kriminella, olagliga invandrare, våldtäktmän, knarkhandlare, mördare o.s.v, vilket gör att det kan betyda vad och vem som helst, men som ska utvisas omgående.

Knappast nåt som ett land som vill kalla sig rättsstat ska ägna sig åt, då en rättsstat inte utvisar eller dömer någon ohörd.
    Men det är klart, vill han skicka hem dömda kriminella, så lär ju inte det vålla några protester från dessa interner, dom blir säkert bara glada över att släppas fria.

Vad gäller muslimer så har han sagt att alla ska stoppas vid gränsen, innan "vi vet vad i helvete det är som pågår", fritt översatt från hans engelska uttalande.
    Dessutom ska dom få genomgå nåt slags test, som bevisar att dom följer alla amerikanska värderingar, vad det nu är, det finns ju massvis med olika folkslag med olika värderingar i USA, så frågan är vad som då är rätt.

Och det stinker rasism lång väg, när bara de med "rätt" åsikter och värderingar ska få besöka USA.

Det ovan är välkända saker, som säkert många både sett själva och/eller läst om.
    Och ser du på CNN, så repriseras såna här sakerna dagligen av det Trump sagt eller twittrat om.

Jag förstår faktiskt inte varför du ifrågsätter mig, det är ju bara att googla fram hans twittrande eller hans tal, och mer tillförlitlig källa än så finns inte.
    Att efterkonstruktioner, tillrättlagda och "förtydligande" gjorda t.ex av hans talesmän skulle vara mer sanning, det tror nog knappast någon på, jag gör det i vart fall inte.
    Stödtelefon för att bekämpa extremism. Numret går till Röda Korset. Tel.nr. 020-100 200
  • Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-24 19:45:49 följande:
    Vad ha de facto har sagt är att han skall försöka utvisa de upp till tre miljoner illegala invandrare som redan är DÖMDA för brott. Alltså inget som helst godtycke i saken. OCH det sker enligt lagen.

Trump lovar att [temporärt] stoppa "immigration from terror-prone regions where vetting cannot safely occur".

Tills USA får kontroll över vilka som emigrerar därifrån till USA.

Han talar om "extreme vetting" - alltså extrema kontroller avseende dessa invandrare.

Detta gäller inte folk som reser in på studet-visum eller kommer som turister. Bara de som vill invandra.

I "extreme vetting" ingår ett ideological test. Det är inget nytt i USA. det har man haft förr, under Kalla Kriget och det är möjligt att man har det idag också - jag vet faktiskt inte. Detta för att skilja ut islamister och andra extremister.

Det gäller, återigen, bara folk som vill emigrera till USA. Inte turister.

Testet skall bland annat kontrollera hur den som ansöker om att få flytta till USA ser på sådant som homo-rättigheter, religiös frihet och jämlikhet mellan könen. Där har du det som stinker "rasism".

Det är alltså tre fel av tre möjliga.

Förstår du nu varför du blir ifrågasatt?
    Det kan inte ske enligt lagen, om dom inte är lagförda, då blir det grundat på godtycke och andra rättsosäkra kriterier, och som jag och många fler uppfattat det så rör det sig om fler än dömda, när han säger "alla illegala", och många är inte dömda eller ens åtalade för nåt än.
    Att ta sig in i ett illegalt land/fly till annat land, betyder inte per automatik att man saknar rätt till skydd, så att utvisa dessa personer ohörda, strider mot de mänskliga rättigheterna.
    Men som jag sa, de fängslade blir säkert glada, så jag tror inte det kommer att vålla några problem från deras sida

Va bra för terroristerna då, bara skaffa ett visum för att studera eller turista, det låter ju bra.., för terroristerna alltså.
    Nu har dom fått svart på vitt hur dom ska gå till väga för att på enklaste sätt ta sig in i USA, och sen bara försvinna.

Förrsten, jag tror allt det där gynnar terrorister, nu vet dom exakt vad som krävs, och sån´t brukar uppskattas och utnyttjas, det gör allt så mycket enklare när man vet vad som gäller.

Nej jag förstår inte varför jag är ifrågasatt, och jag överlåter åt läsarna att avgöra om jag har rätt eller fel.
    Jag vet bara vad du tycker, och det är inte nåt jag bryr mig speciellt mycket om, du är ju Trump-fan, vilket inte jag är.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-25 01:08:17 följande:
    Det enda du gjorde här ovan var att ha en dialog med dig själv. Där du ställde en fråga till dig själv, om något som inte rör ämnet, och som du själv sedan svara på. Vet inte varför du kände för att citera mig och varför du tror att jag skulle vara intresserad av din inre dialog. Håll dig till ämnet istället.
    Igen, jag skriver inte för dig, utan för alla som läser, så du får finna dig i hur jag väljer att formulera mig.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-25 13:56:20 följande:
    Skriv då utan att citera mig om du inte tänkt kommentera på något jag skrev eller som rör diskussionen. Så kan du fortsätta ha dialog med din påstådda publik.
    Varför det? Det är alltid bra att få ett sammanhang, så det är nog bara du som misstycker om jag råkar använda dina argument för att få sammanhang i det jag skriver.
    Och det får du och andra stå ut med, i annat fall, låt bli att skriva, så får jag använda mig av nån annan.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-26 18:06:20 följande:
    P

Ja det är ju det jag säger, att du ska just utgå från mina argument som jag SKRIVIT. Däremot inte utgå från något annat som du antar eller har hittat på själv angående mig som person.

Förstår du skillnaden? Annars är ju det din åsikt om vad du tror att jag har för åsikt, snarare än att det faktiskt skulle spegla min åsikt.
    Tyvärr, förstår inte ett ord av vad du skriver, tycker mest det låter som jag ska göra som du vill, men så kommer det inte att bli. 
    Jag skriver om vad jag sett, uppfattat, tolkat och läst, vad jag tycker och tänker, mina åsikter, mina ord, och bryr mig inte alls om vad du eller nån annan anser om det.

• Världsmedborgare
    Flash Gordon skrev 2016-11-27 09:48:24 följande:

Vad du "har uppfattat" är ointressant i sammanhanget eftersom du har uppfattat fel.

Som visat ovan.

Det är precis därför du blir ifrågasatt.

Jag tycker jag för ovanlighetens skull blir väldigt lite ifrågasat, det är du och nån till som ifrågasätter mig, vilket jag ser som att jag lyckats väldigt bra med att förklara så folk förstår.
  • Världsmedborgare
    Konservativ skrev 2016-11-27 19:10:50 följande:
    Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.

Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?
    Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?

Eller som nån sa på en nyhetskanal.
    Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
    Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.
  • Världsmedborgare
    sumot skrev 2016-11-25 00:56:43 följande:
    Såklart du inte kan ta fram någon källa på ditt påstående när "påstående" i det här fallet endast är ett annat ord för "påhopp".

Det är svårt att styrka ett påhopp då påhopp just handlar om en förutfattad mening om en annan person som framförs på ett nedsättande sätt och inte grundar sig i fakta.

Så din text här ovan var en bra beskrivning, på hur du själv framställs.
    Det här ovan är ett typexempel på ett föråldrat svar, för folk vet numera hur lätt det är att fabricera falska "sanningar" och att det vimlar av dom på Nätet.
    Så jag undviker helst att länka och stoppa "sanningar" i halsen på folk., det är långt bättre att dom själva söker den.

Och det personliga sanningssökandet kommer att bli ett måste i framtiden, så inse att det här länkande till fakta, det är nåt som är på väg att förpassas till historieböckerna, nu när vi vet att det allt mer sällan, duger som bevis för en sanning.
  • Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2016-11-28 14:18:08 följande:
    Varför det ?  För att det är god ton och etikett. man klistrar inte på andra
    som skriver något annat sammanhang än vad den personen skrivit.

Men du kanske har gått på DN's "agendajournalistiska" skrivarkurs ?

Då får du stå ut med att jag inte följer god ton och etikett, så se till att du har ett lager med offerkoftor att klä dig i, när jag gör fler avsteg från det.
  • Världsmedborgare
    felix le chat skrev 2016-11-28 15:59:13 följande:
    Jag ser löjlig ut i kofta. Katter bär päls.
    Helt OK för mig, fast då borde du veta, att katter aldrig skulle sjunka så lågt att dom skulle se sig själva som offer, det är dom för stolta för.
  • Världsmedborgare
    Anton Chigurh skrev 2016-12-05 10:02:47 följande:
    Du börjar bli ofin i kanten, VMB. 

På riktigt.

Oväntat, för att komma från dig. Du brukar va schysst i grunden, i motsats till dina gelikar här. Hoppas det bara är tillfällig sinnesförvirring. Vore tråkigt annars. 

Ha en bra dag.

Mvh //Anton 
    Måste hinna skriva vad jag vill, innan Nätet stängs ner för fritt skrivande, det är nya regler på G, så det är bara en tidsfråga innan Nätet är stängt för annat än likes, tumbs up och vad jag åt till middag.

Går alla nya regler som föreslås igenom, ja då får vi väl återgå till det gamla, och börja umgås IRL igen, vilket jag absolut inte har nåt emot.
    Kanske lite ovant i början, men fan va kul vi skulle få när ingen längre vågar använda sina mobiler eller plattor.., supa, svära, röka, knulla runt, och en massa rock´n roll blir högsta mode igen, och allt blir lika roligt som förr, jag riktigt längtar dit.
Svar på tråden D Trump :( The end..