D Trump :( The end..
Missnöjespartier finns ju av en anledning. Om de partierna växer är det en tydlig varning om att förd politik håller på att gå snett. Det skulle vara smart att utnyttja den förvarningen och börja göra nåt åt det innan det smäller till rejält.
Och nej, det verkar inte fungera att bara slänga okvädningsord över de missnöjda, vilket för övrigt inte är nåt vidare intelligent försök till lösning, och sen när det inte hjälper bara ösa på med mer av samma vara.
Men är man själv nöjd med hur saker fungerar så kan det ju så klart vara svårt att förstå att det ser helt annorlunda ut för någon annan.
Vad får dig att tro att jag röstar fram såna partier? Jag kanske inte röstar alls? Kanske jag röstar blått. Eller rött, det är ju en fin färg. Grönt får mig att tänka på sommar. Kanske har jag planterat blommor hela sommaren och fått brunt under naglarna. Eller det blir kanske lite för abstrakt nu?
Ganska kul med det där "du" och "ni" får jag säga. Enkelt och praktiskt.
Och beroende på vem man lyssnar på så kommer det troligen börja regna atombomber så alla palmer kommer nog att utrotas tyvärr.
Missnöjespartier är bara ute efter makt, inget annat, politiken, ja den skiter dom fullständigt i.
Och det enklaste, snabbast och bästa sättet att ta sig till maktens boningar, är att använda sig av populismen.
Att det finns mer missnöje idag, det beror inte på att vi har det sämre, utan att populisterna stenhårt underblåser den typen av åsikter och argument, och givetvis blir det då till en sanning.
Det är deras strategi att göra just så, och med de trötta, urusla och handlingsförlamade politiker vi har, så är det enkelt att få folket med sig.
Ta bara Alliansen, dom har inte ens nån politik längre, allt dom säger har dom grävt upp ur nån gammal låda med föråldrade förslag och argument, klart som fan att folk då inte bryr sig.., "vi har hört allt det där förut", skulle man kunna sammanfatta det med.
Så ska vi klara oss ur det här, då måste, speciellt Alliansen, ändra sin politik och lyssna på folket.
Dom borde ta lärdom av hur Piratpartiet på Island jobbar, där ser du ett bra exempel på hur politiker ska och måste lyssna på folket.