Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

D Trump :( The end..

Världsmedborgare skrev 2016-11-14 11:48:05 följande:
    Bra du uttrycker dig så tydligt, så folk verkligen förstår hur långt ut till höger du står, och att kvinnor nu får se att du som vit man vill ta över och att kvinnor ska underkasta dig.
    Så fortsätt gärna att framföra dina åsikter här, för det är precis vad som behövs för att folk ska inse hur farlig du och dina åsikter är för vår frihet.

I vanliga fall så finns ni bara på era egna kramar-sajter, där ni inte möter några menings-motståndare.

Varför sluta hata en man, som hatar precis allt som inte rör vita mäns inbillade rättigheter att styra över alla andra?
    Han har utryckt sitt hat mot muslimer, mot judar, mot alla som inte är vita män, inkl vita kvinnor.
    Bannon är en tvättäkta obehaglig och ytterst farlig fullblodsrasist, fullt i klass med de värsta Nazisterna.
    Var har jag velat att kvinnor ska underkasta sig för mig?
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 12:19:13 följande:
    Du säger ju att du är emot abort, och andra än kvinnor gör inte abort, mer tydligt än så kan det inte bli, att du vill styra över kvinnors vilja/möjlighet att välja.
    Å, nyansernas mästare i farten. Igen. Så för att jag (och Trump) vill beränsa aborträtten så vill vi att kvinnorna ska underkasta sig. Dessutom är jag vit (enligt vad du tror) så då är det extra hemskt. Och detta gör att jag (enligt dig) är farlig. 

Annars är ju en begränsning av aborten en ganska vanlig uppfattning. Men du som inte vill att kvinnor ska underkasta sig, vill du alltså att obegränsad aborträtt fram till sista graviditetsdagen ska råda? För om du inte vill det så vill du styra över kvinnors möjlighet att välja. 

Hur var det nu med populism? Förenklade lösningar? Det verkar som att det är du som kommer med förenklade resonemang.
  • Konservativ
    Moderno skrev 2016-11-14 14:02:38 följande:
    Jag är inte säker på att Trump vill förbjuda abort, tror snarare att det handlar om att låta delstaterna stifta egna lagar i frågan.

En allmän reflektion är ju generellt att Trump går emot den traditionella konservativa högern, som ju faktiskt vill se ökad frihandel och mindre regleringar. Milton Friedman (om jag får använda honom som exempel på högermänniska) ansåg ju att frihandel var vägen till välstånd och jag har sett intervjuer där han förespråkar avreglering inom narkotikalagstiftningen (detsamma borde väl gälla på marknaden för aborter kan man tycka, det är ju en ineffektiv ordning att kvinnor ska behöva åka till en annan delstat för att genomgå en abort).

Frågan är vilken slags politik Trump kommer att föra. Fascism, med större slutenhet mot omvärlden och mer repression inom landet, verkar vara den väg han har börjat slå in på. Kan dock bli problem med ökad polisiär befogenhet i kombination med liberalare vapenlagar....
    Helt riktigt; han vill inte förbjuda abort. 

Men fascist? Vilka är det som ordnar kravaller på gatorna? Där har du de riktiga fascisterna.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 09:38:05 följande:

Ja uppenbart vill du att kvinnor ska underkasta dig dina åsikter, du säger det helt öppet själv, så det finns det inte ens minsta tvivel om.

Och som grädde på moset så säger du att du är en vit man, vilket understryker hur rätt jag har.

Ja att angripa aborträtten är vad vita män ofta håller på med, alla dom som ligger långt till höger iaf.

Att det är alla kvinnor som ska avgöra den frågan, det bryr du dig inte om, trots att du aldrig kommer att bli gravid, och tvingas fatta ett, ofta ensamt beslut, om att föda eller göra abort.

Så du, precis som jag och alla andra män, ska inte ens lägga oss i abortfrågan, utan helt överlämna den till kvinnorna, och låta dom skapa en abortlagstiftning som passar dom.

Visst, det är en väldigt enkel och dessutom lika självklar fråga, men det har inget med populism att göra, utan helt och hållet en fråga om mänskliga rättigheter och demokrati, och en fråga som ska avgöras av kvinnorna själva, och inte vita män, eller män ö.h.t.

Du vill alltså tillåta abort framm till sista graviditetsdagen. Okej, då vet jag det.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 10:17:45 följande:
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
    Nej, jag ljuger inte och har inte gjort det förut heller. Du vill tillåta abort till sista graviditetsdagen om "kvinnorna" vill det. 
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-15 10:17:45 följande:
    Nu ljuger du ännu en gång, varför?

Jag säger tydligt att det är en fråga som kvinnorna ska bestämma om, och jag är helt säker på dom inte vill se abort till sista graviditetsdag.
    Dom vill garanterat få aborten utförd snarast möjligt och på ett säkert sätt, om abort är deras val.
    Nu läste jag ditt inlägg noggrannare. Det är alltså ALLA kvinnor som ska bestämma. Även de som bor i Amazonas. Även alla muslimska kvinnor i Saudi. Du är alltså en drömmare. Sov sött.....
  • Konservativ
    Tow2Mater skrev 2016-11-15 22:03:37 följande:
    Bull. Ska vi använda samma resonemang om hur skattepengar ska fordelas, då ska ju bara vi som faktist betalar skatt bestämma, inte alls de som lever på allehanda bidrag.
    Polisen ska besluta om polislagen. Taxiförare besluta om trafiklagstiftningen..... 

Världsmedborgaren vill att alla 3,5 miljarder kvinnorna ska fatta ett beslut om abortlagstiftningen. kan det kallas populism? 
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-17 09:34:36 följande:
    Mer troligt är att han vann, för att bara lite mer än hälften av USA:s röstberättigade medborgare röstade, så i faktiska siffror har han bara dryga 25% bakom sig, om den andra hälften av de röstberättigade blir det bara gissningar.

Dessutom så fick H Clinton i antal ca 1 miljon fler röster än Trump, så dom har igen börjat fundera på att göra om hur USA eg ska välja sin president.
    Rent teoretiskt så skulle idag den som ställer upp i presidentvalet kunna få 10-tals miljoner färre röster än sin motståndare, men ändå vinna valet genom att få fåtal fler röster i dom "rätta" staterna.
    Dålig förlorare? Ungefär som när fotbollslagets förlust ska bortförklaras. Planen var våt, jag fick solen ögonen...

USA är en union av stater och därför har staterna att ordna omröstningarna. Självklart funderar demokraterna på hur man ska göra så att de vinner och lika självklart är det att om situationen varit den omvända skulle de inte alls fundera på saken.

Det är ytterst ovanligt att någon demokratiskt vald politiker har mer än 50% av väljarkåren bakom sig. Hur många procent av väljarkåren röstade på Löven? Inte så många som 25% i alla fall.
  • Konservativ
    Flash Gordon skrev 2016-11-19 14:54:05 följande:
    Bland annat handlade det om tänkbara mål för drönar-attacker i Pakistan. En del handlade om USA:s förhandlingspositioner i olika avtal med utländska stater. Bland annat.

Men det finns en hel FBI-rapport om saken. Huvuddragen i den är ute i MSM. Du kan säkert hitta det.

Särskilt biten där hon låter sin utländska hushållerska skriva ut hemligstämplat material hemma på husets skrivare.

Men ärligt talat, hon är passé nu. En före-detting. Vi behöver inte orda mer om henne.

Och nu får Mr Pomeo möjligheten att titta på om utredning av hennes affärer skall fortsätta eller inte. Nu har hon inte presidenten och justitiedepartementet som håller henne om ryggen längre så vi får se hur det går.
    Jag vet inte om det finns preskriptionstider på sånt här. Troligt är väl att den nya administrationen inte vill lägga ner energi och tid på Clinton. 
  • Konservativ
    Kung Markatta skrev 2016-11-19 17:12:28 följande:

Intressant krönika:

www.expressen.se/kronikorer/johan-hakelius/de-bolar-kollektivt-efter-att-donald-trump-vann/

Om ni trodde att Dagens Nyheter tog priset, har ni inte bläddrat i amerikanska studentblaskor. Min favorit är en rapport från Cornell, det största av elituniversiteten i Ivy League: dagen efter valet arrangerade en grupp Cornellstudenter ett "cry-in". De satte sig ned på marken och bölade kollektivt över att Donald Trump vann.

En och annan kunde inte hålla sig. Megan Tubb, som tog examen på Cornell för tre år sedan, skickade ett brev till den lokala tidningen: "Att sitta på marken och gråta är inte vad vuxenlivet handlar om", skrev hon. ... Hon lade till att universitetets utfästelse att främja mångfald var alldeles utmärkt. Men vad var den egentligen värd, om studenterna föll i gråt av ren förskräckelse, när de fick reda på att hälften av landets befolkning inte delade deras åsikter?

Mer sympatiskt än att ordna kravaller.
  • Konservativ
    flygrl skrev 2016-11-27 15:47:40 följande:
    Men asså Trump hade ju kunnat ta människors oro på allvar & tydligt & helt ta avstånd från White Supremacism rörelsen och förklara ordentligt varför han ogillar dom grupperna. Jag menar när nu KKK och andra jublar och ordnar seger parader vore det ju självklart en blivande president som vill värna om ALLA amerikaner konfronterar dom grupperna och utan omskrivningar tar avstånd från dom.
    Men va gör då Trump? Han utnämner Alt Right-profilen Steve Bannon till sin chefs strateg och nära rådgivare.

Kan inte du Flash Gordon (som jag faktiskt tycker verkar va en vettig person) och andra Trump anhängare förstå det väcker rädsla & oro hos många icke vita? Jag e övertygad om varken du eller tex Konstatera e rasister MEN kanske har ni en tendens bagatellisera kopplingen till extremhögern?!?! Kanske e det svårt förstå sånt om man inte själv e måltavla för extremhögerns förakt??
    Jag kan förstå det mycket väl. CNN och andra som lobbat för demokraterna har målat upp en bild av Trump som en galning som ska samarbeta med KKK och andra dumheter. Den bilden är enligt min åsikt felaktig men jag förstår att om man tror på den så kan man vara orolig.

Vad gäller Bannon så vill han inte alls beteckna sig själv som alt right. Har han inte rätt att definiera sig själv?
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:25:09 följande:
    Så att Trump hyllas av högerextremister världen över säger dig ingenting, att KKK ska hylla Trump i ett segertåg i början på december, säger dig alltså ingenting?

Eller som nån sa på en nyhetskanal.
    Att Trump säger sig att inte stödja extremhögern betyder eg inget, för extremhöger stödjer Trump, och det är vad som räknas.
    Så klart som fan att folk blir rädda då, det borde varje människa som är för mänskliga rättigheter och demokrati vara.., av ren självbevarelsdrift, om inte annat.
    Guilt by association. Den som är intresserad kan ju slå upp det. 

Märkligt vad vänstern är ivriga att dela in folk i Vi och Dom.
Svar på tråden D Trump :( The end..