Inlägg från: Konservativ |Visa alla inlägg
  • Konservativ

D Trump :( The end..

Ewald01 skrev 2016-11-10 19:56:32 följande:

Sannolikheten att det blir ngt krig i världen inom de närmaste aren ökar väl nu ....

Fullständigt horribelt uttalande. Med Obama/Clinton har det inte varit fred precis.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 07:51:04 följande:

Det var ca 120 miljoner som röstade, av dom fick Trump ca 59,75 miljoner röster och H Clinton ca 60,25 miljoner, nåt sån´t, utan att påstå att det är exakt antal.., bara som en upplysning.

Ang mitt inlägg #55, så vill jag påminna om det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati
    Ja, ifall nån skulle få för sig att ifrågasätta mig och mina påståenden, men ni är säkert så pålästa att ni bara nickar instämmande.

I går kväll och inatt har jag försökt få nån ordning på vad och hur Trump ska få igenom sin politik, vad man säger och tror om den, och hur stämningen i USA verkligen är (lite trött nu )

Att ingen tror på Trumps vallöften ska kunna genomföras, det står klart, man tror istället att det kommer det mesta kommer attkompromissas bort, och att det slutar med vanlig gammaldags, och välkänd republikansk politik.
    Så nån bestående välståndsökning för de sämst lottade blir det inte tal om, tvärtom, klyftorna kommer att öka.

Hur det låter bland amerikanarna så tycks det finnas tre varianter, kanske fler men dom har jag i så fall missat.
    Först, de närmaste och mest trogna Trump-anhängarna dom fortsätter i samma spår som under valrörelsen, svara inte på frågor utan talar bara om hur bra Trump är och att han formligen bara väntar på att få ösa sin kärlek över alla människor, oavsett vilka dom är.

Den andra gruppen är den vanliga mer sansade gruppen republikaner.
    Att sammanfatta dom kan göras med ord som ängsliga, rädda, obekväma och dom har väldigt svårt för att hitta ord som inte blir negativa mot Trump som person.

Den 3:e gruppen är Trump:.s motståndare, och är det nån som tror på försoning och att ge Trump en chans, så glöm det.
    Just nu (kan förstås ändras längre fram) så är det enbart hat, ilska och avsky som väller fram.
    Man talar om våld, protester, demostrationer och en massa annat som inte finns det minsta tecken på försoning. i.
    Vi i Sverige skulle troligen kalla det för upprorsstämning, men jag tror man kommer att vara långt mer noga och försiktig med ordvalet i USA, just för att inte trigga igång nåt riktigt våldsamt.

Nu har det förstås redan blivit vad man kallar ett upplopp i Orlando, om det sprider sig återstår att se, men risken är att de fredliga demostrationer som nu sker över hela USA, urartar i rena kravaller, sån´t har hänt förr i USA.

Tyvärr är Trump än en gång med sina tokerier på Twitter.., tror det var Twitter, och skyller allt på media och yrkesdemonstranter, alltså demostrationerna och protesterna, vilket har fått många att gå i taket, som kallar det ansvarslöst och farligt.

Till sist, ang försoning.
    Ku Klux Klan ska genomföra en segermarsch i North Carolina för att fira Trump:s seger.., nån som tror det kommer att bidra till försoning och att ge Trump en ärlig chans., inte jag iaf.

Stenkastarvänstern fortsätter sina kommunistiska, fascistiska antidemokratiska aktiviteter. Precis som i valrörelsen.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:04:12 följande:
    Är det här ditt förslag på hur man enar det amerikanska folket?
    Det är en beskrivning av läget.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:05:33 följande:
    Så varför säger han då att han ska låna till upprustningen av infrastrukturen, det går ju inte ihop?
    Var säger han det? Han säger att han ska ta pengarna som skulle satsas på det vidskepliga klimathotet och använda dem
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-11 08:06:44 följande:
    Och inte kommer det att bli fred med Trump heller.
    Det blir färre krig. Nu slipper vi krigshetsaren Obama.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-12 07:28:12 följande:
    Ungefär så.., och ska vi undvika att populismen tar över, då måste vi få omgående få ordning på skolgången.
    det är välkänt att lågt utbildade är långt mer lättpåverkade än de med lite mer utbildning.
    Det behöver inte vara mer än en avklarad och godkänd gymnasieutbildning för att populismen ska få väldigt svårt att få fäste.
    Och i Sverige idag så klarar många inte ens av att få godkända betyg i grundskola, så grogrunden är perfelt för t.ex SD, kriminella grupper som Daesh och den organsierade brottsligheten, all dom drar fördelar av att det finns så många, utan eller med väldigt låg utbildning.
    Eller också är det så att de med lång utbildning har påverkats ganska rejält. Under fyra collegeår och tre år på high school har de fått en vänsterbild serverad utan större möjligheter till att lyssna på avvikande åsikter. Och när verkligheten kommer och visar ett annat ansikte så väcks de från sina safe spaces utan att kunna vare sig reflektera eller diskutera. För det har de aldrig övats i. Så enda möjligheten är att Trump är ond och de själva goda. Vart tog nyanseringen vägen? Är det möjligen så att oförmågan till nyansering inte finns högerut utan sitter vänsterut? Projektion kallas det visst.

Vilka är det som ägnat sig åt odemokratiska kriminella metoder före och efter valet? Vänstern.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:03:11 följande:

Såg att man undersökt hur media gett utrymme för USA- valets kandidater och deras politk, och sanningen är att Trump ensam har fått långt mer utrymme/tid/reklam m.m, än alla andra kandidater tillsammans!

Så härmed är även lögnen om att media gått emot Trump avlivad, och att det som vanligt bara var populisternas propaganda som låg bakom påståendet.

Ännu ett "nyanserad" inlägg.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:13:07 följande:
    Suck, att du orkar, vänstertramset är stendött sen länge, det dog redan på 70-talet, så låt det vila i frid.

Jag är dessutom övertygad om att du inte ens vet vad vänster är, utan bara rapar ur dig det du hört, och aldrig ens varit i närheten av nån vänstergrupp.
    Jaha. Så det finns inga progressiva professorer på Harvard m.fl? Det finns inga safe spaces, social justice warriors? När Ben Shapiro gästföreläser så får han göra det ostört då? 
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-13 16:16:33 följande:
    Har du svårt för sanningen?
    Om inte så kan du googla och ge oss en annan bild, där man undersökt alla medier och kommit fram till en annan sanning.
    Det jag påstår kan du hitta på samma sätt, och jag ska vara så generös, att du får välja nätsida själv, och inte köra ner nån i halsen på dig.
    Jag skrev inte att du for med osanning. Däremot påstår jag att du är onyanserad.
  • Konservativ
    Världsmedborgare skrev 2016-11-14 09:20:29 följande:
    Du vet mycket väl vad jag menar, eller "alla andra" gör i vart fall det, så det är menigslöst att vi ägnar oss åt tolkningar av vad ordet politik betyder.

Och de värsta farhågorna har redan besannats, Trump har nu uttalat sig, och där kunde vi höra att kvinnors rättigheter ska begränsas, och rätten att bära vapen förstärkas, precis som jag och många andra befarat.

Till det så har Trump utsett en av USA:s mest hatade och avskydda högerextremist, och som anses som en av USA:s farligaste män, som sin "chief of strategic", nämligen Steve Bannon.
    Så nu behöver ingen längre tveka i vilken riktning Trump kommer att föra USA, och den riktningen kommer inte att leda mot ett enat USA.

Steve Bannon: https://www.bloomberg.com/politics/graphics/2015-steve-bannon/

För er som inte vet var Steve Bannon står politiskt: https://en.wikipedia.org/wiki/Alt-right
    Kvinnors rätt att döda sina barn är ingen rättighet som jag stödjer. Här är en av de viktigaste orsaken till att Hillary Clinton förlorade: hennes extrema abortståndpunkt.

Om Bannon är så hatad som du påstår så kanske vänstern skulle sluta hata så mycket? Anledningen till hatet beror väl på att han varit framgångsrik i att föra fram åsikter som inte är vänster. Vänstern tål ju inte mångfald som bekant.
Svar på tråden D Trump :( The end..