D Trump :( The end..
Sannolikheten att det blir ngt krig i världen inom de närmaste aren ökar väl nu ....
Sannolikheten att det blir ngt krig i världen inom de närmaste aren ökar väl nu ....
Det var ca 120 miljoner som röstade, av dom fick Trump ca 59,75 miljoner röster och H Clinton ca 60,25 miljoner, nåt sån´t, utan att påstå att det är exakt antal.., bara som en upplysning.
Ang mitt inlägg #55, så vill jag påminna om det här: https://sv.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati
Ja, ifall nån skulle få för sig att ifrågasätta mig och mina påståenden, men ni är säkert så pålästa att ni bara nickar instämmande.
I går kväll och inatt har jag försökt få nån ordning på vad och hur Trump ska få igenom sin politik, vad man säger och tror om den, och hur stämningen i USA verkligen är (lite trött nu )
Att ingen tror på Trumps vallöften ska kunna genomföras, det står klart, man tror istället att det kommer det mesta kommer attkompromissas bort, och att det slutar med vanlig gammaldags, och välkänd republikansk politik.
Så nån bestående välståndsökning för de sämst lottade blir det inte tal om, tvärtom, klyftorna kommer att öka.
Hur det låter bland amerikanarna så tycks det finnas tre varianter, kanske fler men dom har jag i så fall missat.
Först, de närmaste och mest trogna Trump-anhängarna dom fortsätter i samma spår som under valrörelsen, svara inte på frågor utan talar bara om hur bra Trump är och att han formligen bara väntar på att få ösa sin kärlek över alla människor, oavsett vilka dom är.
Den andra gruppen är den vanliga mer sansade gruppen republikaner.
Att sammanfatta dom kan göras med ord som ängsliga, rädda, obekväma och dom har väldigt svårt för att hitta ord som inte blir negativa mot Trump som person.
Den 3:e gruppen är Trump:.s motståndare, och är det nån som tror på försoning och att ge Trump en chans, så glöm det.
Just nu (kan förstås ändras längre fram) så är det enbart hat, ilska och avsky som väller fram.
Man talar om våld, protester, demostrationer och en massa annat som inte finns det minsta tecken på försoning. i.
Vi i Sverige skulle troligen kalla det för upprorsstämning, men jag tror man kommer att vara långt mer noga och försiktig med ordvalet i USA, just för att inte trigga igång nåt riktigt våldsamt.
Nu har det förstås redan blivit vad man kallar ett upplopp i Orlando, om det sprider sig återstår att se, men risken är att de fredliga demostrationer som nu sker över hela USA, urartar i rena kravaller, sån´t har hänt förr i USA.
Tyvärr är Trump än en gång med sina tokerier på Twitter.., tror det var Twitter, och skyller allt på media och yrkesdemonstranter, alltså demostrationerna och protesterna, vilket har fått många att gå i taket, som kallar det ansvarslöst och farligt.
Till sist, ang försoning.
Ku Klux Klan ska genomföra en segermarsch i North Carolina för att fira Trump:s seger.., nån som tror det kommer att bidra till försoning och att ge Trump en ärlig chans., inte jag iaf.
Såg att man undersökt hur media gett utrymme för USA- valets kandidater och deras politk, och sanningen är att Trump ensam har fått långt mer utrymme/tid/reklam m.m, än alla andra kandidater tillsammans!
Så härmed är även lögnen om att media gått emot Trump avlivad, och att det som vanligt bara var populisternas propaganda som låg bakom påståendet.