Inlägg från: Flash Gordon |Visa alla inlägg
  • Flash Gordon

D Trump :( The end..

Rataxes skrev 2016-11-17 12:54:03 följande:
    Dålig förlorare var ordet. Alla kandidater ställde upp under samma förutsättningar. Att Clinton fått fler röster är ett faktum men nu är valsystemet som det är.
    Tveksamt om hon verkligen fått flest (legala) röster.

Det finns uppgifter om att åtminstone tre miljoner röster avlagsts av illegala invandrare i stater där man inte behöver visa legitimation för att registrera sig och sedemera rösta. En grupp som arbetar mot valfusk har jämfört röstlängder med folkbokföringen.

Och att rösta utan att vara medborgare är brottsligt i USA.

Samtidigt är det rimligt att tro att dessa illegala invandrare i högre grad stödjer Hillary än Trump och jag tror att det fanns en undersöning som visade just detta också.

Det finns ett skäl till att demokraterna är emot att det införs en lag på tvång på legitimation för att få registrera sig och att få rösta.

* något som är en fullkomlig självklarhet i Sverige, för övrigt*

• Flash Gordon
    nattuv skrev 2016-11-17 15:53:20 följande:
    Det blir en viss obalans när man har ett system som skall utjämna mellan folkrika och mindre folkrika stater. Vi kan nog dessutom på rätt goda grunder anta att det i Sverige bara är ett problem när det missgynnar demokraterna
    Valkretsar som system finns i alla(?) demokratier över hela världen.

Inget märkvärdigt ooh inget konstigt.

Systemet finns för att skydda de små mot de stora.

Finns exempel i Sverige där kommunfullmäktige sett annorlunda ut om man räknat hela kommunen som en enda valkrets istället för att ha haft flera.

Men det är kasnke en effekt man får leva med om man vill säkerställa att alla delar av ett land/en kommun ska vara representerade?
  • Flash Gordon

Några saker och ting Trump kan göra själv på Dag 1, i egenskap av president:

http://tpr.org/post/here-are-four-supreme-court-cases-trump-could-throw-out#stream/0

Den amerikanska staten är inblandad i mängder av domstolsärenden där staten antingen har stämt någon elelr där någon stämt staten.

Trump har all makt i världen att avsluta dessa rätts-fall genom att antingen dra tilbaka stämningen eller "erkänna staten skyldig" (då den blivit stämd).

Många, många principiellt avgörande ärenden kan på detta sätt ändras efter Trumps politiska vilja.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-18 14:21:23 följande:
    Nu senast har t.ex den tortyrälskande, judehatande, och tillika islamofoben Michel Flynn, fått en framträdande plats som nationell säkerhetsrådgivare hos Trump.
    Du talar alltså om samma tre-stjärniga general Michael Flynn som president Obama utsåg till sin regerings rådgivare i underättelsefrågor då han gjorde Flynn till Director of the Defense Intelligence Agency.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 07:14:06 följande:
    Exakt densamme, alltså den man Obama senare sparkade, ...
    Nä. 

Flynn sade upp sig ett år i förväg (innan hans anställning upphörde) eftersom han inte ställde upp på Obamas officiella beskrivning av att Al-Qaida var krossat och kriget var över.

*något Obama sade för att motivera tillbakadragandet av trupperna från Irak - men verkligheten, med framväxten av IS visade vem av de bägge som hade rätt*

.
    Påståendet att han delat information om terrornätverk med USA:s pakistanska allierade är bara just detta - påståenden. Det finns inga bevis för detta och han har förklarat att det är felaktigt.

Han har delat information med Australiens och UK:s militärer när de varit tillsammans i aktiv tjänst ute på fältet i afghanistan. Det är han öppen med. Det gjorde han med sina överordnades tillstånd

För ingetdera har han varit ens i närheten av att exempelvis åtalats eller dömas.

Och i vilket fall så skedde detta innan Obama anställde honom som säkerhetsrådgivare till sin regering.

Så dög han åt Obama så duger han nog åt President Donald J Trump.
  • Flash Gordon

Och det går givetvis inte att jämföra att Flynn under strid delar information till britterna med Hillarys hemliga, privata e-postserver och hennes felhantering av data och epost.

.
    Hillary, där utredningen pekar mot att minst fem utländska säkerhetstjänster "med 99% säkerhet" har hackat hennes server och kommit år hemligheterna där.

Där hon tog sin Blackberry in i säkerhetsrummen - trots att det är emot reglerna då dessa kan tas över via fjärrkontroll och fås att spela in vad som sägs därinne. Helt enkelt bara för att hon struntade i reglerna.

Där hon tog med samma Blackberry ut från Air Force One när hon var på statsbesök. Trots att reglerna sa att den skulle lämnas ombord. Och emd Blackberryn uppkopplad mot e-postservern gick hon omkring öppet i den amerikanska amabsbsadens trädgård och utsatte sig därmed för siken att någon skulle hacka sig in i telefonen coh komma åt servern co hmejlen.

Och så vidare.

.
    Och framföralt tror jag att det amerikanska folket har mer förståelse för en general i strid som ger info till sina närmaste allierade än för en utrikesminister som ger upp hemligheterna till fienden bara för att hon helt enkelt struntar i regelverket.

• Flash Gordon

Vi kan gissa att Trump kommer att se till att hantera detta:

http://www.foxnews.com/opinion/2016/11/18/why-cant-army-band-play-jingle-bells-at-christmas-show.html

Musiker från den amerikanska armén förbjuds alltså att delta i en julshow eftersom det påstås att det skulle strida mot rådande förhållingsorder för armén avseende "religösa tillställningar".

Inga julsånger för militärens köer alltså.

Tror nog det är en symbolfråga, stor nog - men enkel att åtgärda, för Trump att ta tag i.

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 13:30:44 följande:
    Ännu en ökänd republikan som Trump nu utsett, Jeff Sessions som t.ex sagt att Ku klux Klan är bra och som kritiserats hårt för sina rasistiska uttalanden.., det verkar som Trump dammsuger USA efter de det värsta personerna bland rasister och högerextremister.
    Ja, du vet att välja dina källor.
    .

Du talar alltså om påståendet om att Sessions sagt något om att "KKK var OK tills han kom på att de rökta marijuana".

Ett påstående som kom från en svart jurist, som hänvisade till vittnen men vittnena förklarade att det var ett skämt. Inte desto mindre bad sessions om ursäkt ifall någon inte fattat att det var ett skämt.

Samme svarte jurist anklagade också Sessions för att ha kallat honom boy och återigen hänvisade han till vittnen. Denna gång sade dock vittnena att det överhuvudtaget aldrig skett.

Juristen i fråga lyckades sedan som avlutning på sin karriär själv bli åtalad för mutbrott då ah fösökte muta vinntnen i en rättegång.

.
    Så så var det med trovärdigheten i de påståendena.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-19 14:01:01 följande:
    Vilka hemligheter, delge dig av dom, för så vitt jag vet fanns det inga hemligheter som var tillräckligt hemliga för att leda till åtal.
    Bland annat handlade det om tänkbara mål för drönar-attacker i Pakistan. En del handlade om USA:s förhandlingspositioner i olika avtal med utländska stater. Bland annat.

Men det finns en hel FBI-rapport om saken. Huvuddragen i den är ute i MSM. Du kan säkert hitta det.

Särskilt biten där hon låter sin utländska hushållerska skriva ut hemligstämplat material hemma på husets skrivare.

Men ärligt talat, hon är passé nu. En före-detting. Vi behöver inte orda mer om henne.

Och nu får Mr Pomeo möjligheten att titta på om utredning av hennes affärer skall fortsätta eller inte. Nu har hon inte presidenten och justitiedepartementet som håller henne om ryggen längre så vi får se hur det går.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-20 07:52:09 följande:
    Ok, och då är vi alltså överens om att det inte fanns några hemligheter som befanns så hemliga att dom gick att väcka åtal för.
    Skrattande

• Flash Gordon
    Konservativ skrev 2016-11-19 16:10:00 följande:
    Jag vet inte om det finns preskriptionstider på sånt här. Troligt är väl att den nya administrationen inte vill lägga ner energi och tid på Clinton. 
    I praktiken spelar det ingen roll om hon blir åtalad eller inte. Det viktiga var att hon inte fick tillträde till den högsta postitionen. Det är hennes verkliga straff.

Nu får vi se om Obama benådar henne för alla fel och olagligheter hon begått - i så fall är frågan utagerad för all framtid. Tydligen var problmeet med det att det var svårt att skriva ett benådningsbrev som kunde täcka in alla tänkbara brott hon begått.

Alternativet är att den nye Attorney General begär att utredningen ska fortsätta (den är alltså inte avslutad) OCH att ett justitiedepartement och en åklagare som inte är demokratiska faktiskt låter lagen ha sin gång och inte lägger sig i och påverka så att polismyndigheterna agerar efter deras politiska önskan.

Lagen ska vara lika för alla och andra inom militären har dömts till fängelse för mindre allvarliga läckor. Det vill säkert en stor del av folket skall gälla även fru Clinton och hennes entourage.

Vi har också de rent eknomiska brotten och mutbrotten som involverar familjen Clintons två olka fonder. Där vet jag inte vem som utreder men det är förmodligen separerat från utredningen av e-postservern.

Å andra sidan vore en Clinton-utredning minst lika mycket av ett spektakel coh skådespel som eventuellt skulle kunan störa landets nya ledarskap.

Så vi sfår se.

Möjligen att DJT kommer att visa sitt statsmannaskap genom att "låta udda vara jämt" och be det amerikanska folket förlåta henne.

Hur som haver är hon passé nu.
  • Flash Gordon
    Rataxes skrev 2016-11-21 21:55:25 följande:
    Många verkar uppriktigt rädda för vad Trump hittar på nu när han blir president,
    DET beror ju på okunskap.

Rädslan för det okända.

Rädsla för förändring.

Klart det blir jobbigt då. Då måste man kanske finna tröst att sitta i grupp och grina.
    http://www.dailywire.com/news/10676/watch-cornell-university-now-holding-cry-ins-mourn-amanda-prestigiacomo

Detta är alltså myndigt folk som föväntas kunna ta till ny kunskap och studera vid ett av USA:s elit-universitet.

Ja, det blir förändring. Särskilt på en del områden. Nu är det de vuxna som kommer att styra Vita Huset och regeringen:
    http://insider.foxnews.com/2016/11/19/sebastian-gorka-donald-trumps-cabinetadministration-picks-national-security-direction

"'The Adults Are Back in the White House"

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-22 15:30:57 följande:
    Okunskap? Jag tror alla som hört Trump tala i klartext vad han vill, inte behöver besitta värst mycket klokskap, han hamrade in sina budskap, så dom går inte att misstolka.
    Du kanske är en av dem som till exempel tror att han har planerat att utvisa 11 miljoner illegala invandrare?

Jo, det är många som gått på myterna, lögnerna och vinklingarna i MSM om vad han sagt och inte sagt.

Då förstår jag att man kan bli skrämd. Då förstår jag att det behövs "Cry-ins" för vuxet folk som läser på elit-universitet.

Men det är, som skrivet, baserat på okunskap.

Bättre att gå direkt till källan istället och sedan utöva lite källkritik och använda sunt förnuft. Då slipper man bli skrämd bara för att man inte förstått vad det handlar om.
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-22 15:30:57 följande:
    Okunskap? Jag tror alla som hört Trump tala i klartext vad han vill, inte behöver besitta värst mycket klokskap, han hamrade in sina budskap, så dom går inte att misstolka.
    Här kan du lyssna direkt på hans plan för "de första hundra dagarna".

Något av det han kommer att göra via "executive orders", dvs han kan göra det själv med en signatur på ett papper:

">

• Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-23 09:01:41 följande:
    Jag vet vad han och hans anhängare har sagt, det räcker för mig att bilda mig en uppfattning.
    Sen får vi vänta och se vad som händer, men som sagt, det ser långt ifrån bra ut.

Exakt, jag har gått direkt till källan, och bättre källa än att ha lyssnat till vad Trump och hans anhägare själva har sagt, det finns inte.
    Jaha?! Du "vet" alltså?

Nå, vad har han sagt om att uvisa folk då menar du?

Vad har han sagt om att låte muslimer komma till USA?

Går men till källan så ser men att det ite alls är så som det har beskrivits i MSM och förstår man det slipper man vara rädd för sina egna fantasier
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-24 08:31:16 följande:
    Nu klarar jag inte att ordagrant återge hans tal, men vad gäller att utvisa folk så rör det sig om flera miljoner han kallar kriminella, olagliga invandrare, våldtäktmän, knarkhandlare, mördare o.s.v, vilket gör att det kan betyda vad och vem som helst, men som ska utvisas omgående.

Knappast nåt som ett land som vill kalla sig rättsstat ska ägna sig åt, då en rättsstat inte utvisar eller dömer någon ohörd.
    Men det är klart, vill han skicka hem dömda kriminella, så lär ju inte det vålla några protester från dessa interner, dom blir säkert bara glada över att släppas fria.
    Vad ha de facto har sagt är att han skall försöka utvisa de upp till tre miljoner illegala invandrare som redan är DÖMDA för brott. Alltså inget som helst godtycke i saken. OCH det sker enligt lagen.
    Vad gäller muslimer så har han sagt att alla ska stoppas vid gränsen, innan "vi vet vad i helvete det är som pågår", fritt översatt från hans engelska uttalande.
    .

Trump lovar att [temporärt] stoppa "immigration from terror-prone regions where vetting cannot safely occur".

Tills USA får kontroll över vilka som emigrerar därifrån till USA.

Han talar om "extreme vetting" - alltså extrema kontroller avseende dessa invandrare.

Detta gäller inte folk som reser in på studet-visum eller kommer som turister. Bara de som vill invandra.
    Dessutom ska dom få genomgå nåt slags test, som bevisar att dom följer alla amerikanska värderingar, vad det nu är, det finns ju massvis med olika folkslag med olika värderingar i USA, så frågan är vad som då är rätt. Och det stinker rasism lång väg, när bara de med "rätt" åsikter och värderingar ska få besöka USA.
    .
    I "extreme vetting" ingår ett ideological test. Det är inget nytt i USA. det har man haft förr, under Kalla Kriget och det är möjligt att man har det idag också - jag vet faktiskt inte. Detta för att skilja ut islamister och andra extremister.

Det gäller, återigen, bara folk som vill emigrera till USA. Inte turister.

Testet skall bland annat kontrollera hur den som ansöker om att få flytta till USA ser på sådant som homo-rättigheter, religiös frihet och jämlikhet mellan könen. Där har du det som stinker "rasism".
    Jag förstår faktiskt inte varför du ifrågsätter mig,
    Det är alltså tre fel av tre möjliga.

Förstår du nu varför du blir ifrågasatt?
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-25 07:39:45 följande:
    Det kan inte ske enligt lagen, om dom inte är lagförda, då blir det grundat på godtycke och andra rättsosäkra kriterier, och som jag och många fler uppfattat det så rör det sig om fler än dömda, när han säger "alla illegala", och många är inte dömda eller ens åtalade för nåt än..

Vad du "har uppfattat" är ointressant i sammanhanget eftersom du har uppfattat fel.

Som visat ovan.

Det är precis därför du blir ifrågasatt.

• Flash Gordon
    flygrl skrev 2016-11-27 15:47:40 följande:
    Men asså Trump hade ju kunnat ta människors oro på allvar & tydligt & helt ta avstånd från White Supremacism rörelsen och förklara ordentligt varför han ogillar dom grupperna. Jag menar när nu KKK och andra jublar och ordnar seger parader vore det ju självklart en blivande president som vill värna om ALLA amerikaner konfronterar dom grupperna och utan omskrivningar tar avstånd från dom. Men va gör då Trump? Han utnämner Alt Right-profilen Steve Bannon till sin chefs strateg och nära rådgivare. Kan inte du Flash Gordon (som jag faktiskt tycker verkar va en vettig person) och andra Trump anhängare förstå det väcker rädsla & oro hos många icke vita? Jag e övertygad om varken du eller tex Konstatera e rasister MEN kanske har ni en tendens bagatellisera kopplingen till extremhögern?!?! Kanske e det svårt förstå sånt om man inte själv e måltavla för extremhögerns förakt?? smile4.gif
    Men hur många gånger måste han ta avstånd från dessa grupper innan folk känner dig bekväma? Senast han gjorde det offentligt var för kanske en vecka sedan.

Konservativ har redan svart på det om Bannon. Har du provat att läsa på om killen utanför de vanliga MSM-sidorna med tiullhäörande flöde.

Att en kille av 4000 som Trump ska anställa kallas "alt-right" av andra (menat som en förolämpning då får man anta - och för att skrämmas) borde inte skrämma om man bara kan klara av att stå lite grand utanför den värsta hysterin.

Som om utnämningen av Bannon till rådgivare skulle vara skillnaden mellan en president för alla och en president "för bara vita män".

Om jag bagateliserar kopplingen til "högerextremism" så beror det på att jag inte ser någon sådan koppling. Men det beror också på hur jag definierar extremism (våld, hot och skadegörelse som politisk metod).
  • Flash Gordon
    Världsmedborgare skrev 2016-11-28 11:15:58 följande:
    smile1.gif Jag tycker jag för ovanlighetens skull blir väldigt lite ifrågasat, det är du och nån till som ifrågasätter mig, vilket jag ser som att jag lyckats väldigt bra med att förklara så folk förstår.
    Glad

Ja, så kan du ju se det förstås.
  • Flash Gordon
    flygrl skrev 2016-11-30 13:49:47 följande:
    Håller med om det finns överdrifter i kritiken mot Trump men ändå. KKK & andra White Supremacists e ju verkligen inte vilka som helst utan jävligt obehagliga grupper som spelat roll i USAs historia genom omfattande terror mot delar av amerikanska befolkningen. smile4.gif Om det verkligen e så Trump ogillar allt dom står för borde han inte isf kunna va tydligare i sitt avståndstagande. :/ Inte bara så där i en mening mumla nåt utan klart & tydligt förklara varför det e självklart för en blivande US president ta avstånd från dom grupperna. Det skulle skicka signaler till bla. icke vita att han vill va allas president och även till KKK mfl att dom inte har nåt & hoppas på för egen del. Det finns frågor där man faktiskt måste va jävligt tydlig för det rör människosyn & mänskliga rättigheter. Varför tror ni Flash Gordon & Konservativ Trump hyllas så entusiastiskt av KKK? Min fråga e inte retoriskt menad utan jag e verkligen nyfiken hur ni tänker kring det. Har extremhögern helt missuppfattat Trumps budskap enligt er? smile9.gif Klart Steve Bannon som alla andra måste få definiera sig själv MEN samtidigt kan man ju liksom inte bortse från va en person tidigare sagt & gjort. Blir ju inte precis trovärdigt om Stefan Lövén plötsligt definierar sig som nåt annat än sosse som det mest självklara i världen (däremot om han säger typ "jag har insett jag inte längre e socialdemokrat och lämnar därför partiet"). Skumt som fan e det ju. Och som du säger alla som bryr sig om människovärde & mänskliga rättigheter borde oroas. Precis som jag fö oroas av svenska politikers otydlighet mot islamism. Underbar kommentar. Du e en cool cat! smile1.gif
    Senast för några veckor sedan gick han ut offentligt med att han "denonces" KKK.

Hans son, som var en del av hans kampanjorganisation, gick till och med längre och  förklarade i en radiointervju att KKK-ledaren "borde få en kula i sig" och att KKK:arna är vidriga personer.

Kanske inte det smidigaste uttalandet men åtminstone ett rätt kraftfullt ställningstagande, kan jag tycka.

Vad mer behöver du för att kunna tro på honom?

*och du har givetvis inte hört särksilt mycket om detta i svensk anti-Trump-media*

.
    Trump har lovat en mur mot Mexiko, "extreme vetting" av folk från terrordrabbade områden och att utvisa illegala invandrare som är dömda för brott. Det räcker förmodligen gott för att få KKK:s stöd.

Men sedan finns det ungefär en 65 miljoner till amerikaner som röstat på Trump pga samma orsaker - utan att vara anhängare av KKK för det..
Svar på tråden D Trump :( The end..