Trump som president :( vad händer nu?
Kommentarer överflödiga...
Kommentarer överflödiga...
Nu har Trump varit i farten igen. Den internationella tilltron till den amerikanska regimen har nog snart aldrig varit lägre.
Carl Bildt ställer frågan om Trump är ondskefull eller bara dum i huvudet.
I fallet Trump så är det inte antingen eller som gäller utan både och.
www.di.se/nyheter/carl-bildts-kanga-till-trump/
Jag har tidigare haft lite svårt för Carl Bildt men när det gäller synen på Brexit och Donald Trump så är vi rörande överens.
Carl Bildt ställer frågan om Trump är ondskefull eller bara dum i huvudet.
I fallet Trump så är det inte antingen eller som gäller utan både och.
www.di.se/nyheter/carl-bildts-kanga-till-trump/
Jag har tidigare haft lite svårt för Carl Bildt men när det gäller synen på Brexit och Donald Trump så är vi rörande överens.
Beklämmande att läsa om allt strunt och hat i den här tråden. Varför kan inte folk bara respektera att Trump blivit demokratiskt vald av 60 miljoner människor?
Mycket antidemokratiska krafter som verkar här. Tråkigt.
Trump trampade i klaveret
www.aftonbladet.se/nyheter/a/MeQB5/domare-stoppar-trumps-inreseforbud-i-hela-usa
Att göra mycket är inte samma sak som att göra rätt anser en majoritet av amerikanska folket..
Jag kan inte förstå att det finns svenskar som applåderar Trumps val av domare till Högsta domstolen. Detta är en domare som bl.a. förväntas verka för en lagstiftning som underlättar för religiös fundamentalism och att verka för en lagstiftning som begränsar eller försvårar kvinnors rätt till abort och preventivmedel.
Delstaten Arkansas har röstat igenom en lag som tillåter våldtäktsmän att stämma kvinnor som vill göra abort. Motståndarna kommer att överklaga. Lagen är den första i sitt slag sedan abortmotståndaren Donald Trump tillträdde som president.
www.expressen.se/nyheter/ny-lag-valdtaktsman-kan-stamma-for-abort/