JTA skrev 2017-01-25 16:29:56 följande:
Den ledaren tyvärr bakom betalvägg.
Men intressant dårå ändå. Jag skulle tro att om Trump sparkas utan att man har stöd av åtminstone en överväldigande del av väljarna, så skapar man en mycket intressant situation - som ju redan är intressant iom att det är sällan man sparkar presidenter. En kampanj regisserad och driven av den media som vi ju vet redan innan har varit väldigt negativ mot Trump och alla som skulle kunna tänkas stödja honom, lär inte bli väl mottagen av dessa. Det får lov att vara någonting i stil med entydigt bevisad högförräderi för att många skall välja samma sida som etablissemanget och media. Och det skulle kunna tänkas att "entydigt bevisad" inte längre är en möjlighet, så här i fake news, narrativensoch faktaresistensens tidevarv. Varför skulle Trumps väljare tro på vad media säger, de har redan visat att de inte längre gör det.
Och jag hoppas att ni inte trodde att dessa fenomen kom med Trump? Mainstream media liars, ljugmedia, Lügenpresse - det är sedan länge media självt som stått för ljugandet.
Också bakom en "betalvägg" men inte tidningens eget material utan Nyhetsbyrån Direkt så det kan jag kopiera in:
Att Donald Trump avgår eller avsätts innan den fyraåriga mandatperioden tar slut ger låga 2 gånger pengarna hos brittiska Ladbrokes. Att Donald Trump sitter kvar hela mandatperioden ger samtidigt 1,8 gånger pengarna.
Ja, jag är medveten om att det finns en ganska stor grupp människor som inte tror på media utan delar sina egna historier på nätet i stället eller väljer att gå till högerextremistiska propagandasajter som avpixlat eller Breitbart för en del av Trumps väljare. En av de mest delade nyheterna inför presidentvalet var den fejkade om att påven gett Trump sitt stöd, en annan att Clinton låg bakom en pedofilrestaurang.
Det pågår ju en diskussion hur man ska kunna höja den källkritiska kunskapen.jag tror att det ger sig själv inom någon generation, men att det är lika lönlöst att försöka övertyga konspirationskramarna som det vore att försöka övertyga Gudasänd, om du minns honom, att jorden inte är ihålig och att det bor rymdvarelser i dess inre.
Ja, jag tror att Trump kommer att bli avsatt, att hans lögner och självhävdelsebehov till slut blir antingen fullständigt löjeväckande eller också oerhört skadligt för USA. De delar av Trumps väljare vars hjärnceller gått i ide kommer säkert att bli upprörda, men de flesta kommer säkert bara att dra en lättnadens suck över att vicepresidenten blir president och att man blivit kvitt en narr,