Trump som president :( vad händer nu?
nihka skrev 2017-04-23 08:51:44 följande:
Det intressanta är ändå - tycker jag - att det faktiskt finns grupper som vill dra det så långt offentligt och i USA där man därtill kan stämma folk hit och dit. Antingen är Trump en synnerligen impopulär president eller så har vi bara inte tidigare haft kännedom om vilka metoder som hela tiden har använts för att försöka misskreditera en president man är missnöjd med.Föreställ dig motsvarande scenario i Sverige: en grupp psykiatriker som varnar det svenska folket för att statsministern är psykiskt sjuk utan att ha träffat honom, utan att det finns någon utredning. Att Trump regelbundet ljuger är ju uppenbart, men om han själv tror på sina lögner kan man inte avgöra utan en utredning där personen på något sätt själv medverkar.
Ja om han gjorde allt detta och mer därtill skulle jag betrakta honom som galen och heller inte ifrågasätta ett gäng psykiatriker som ansåg detsamma.
Vi är tydligen mest oense om yrkesetiken och yrkeskompetensen hos de psykiatriker som klassat Trump som paranoid. Jag tycker de gör rätt, men att de kunde ha nöjt sig med mer svepande formuleringar som mentalt instabil.