klyban skrev 2017-11-23 17:37:29 följande:
Solarn skrev 2017-11-23 12:41:58 följande:
Trump-supporters säger att han gjort massa så jag vill gärna höra från nån som säger att han uträttat mycket vad det är egentligen, därav frågan till Draken55.
Du ser ju här, man säger Trump gjort massor, men det är ingen här som vet och bla bla bla.
Och snart kommer du få en lista på vad senaten röstat igenom själva, eller så bara h*n försvinner och låtsas som inget.
Och nu skulle ju Trump ha löst alla frågor.
Jo jag vet, det brukar bli så att de själva inte kan nämna några bedrifter men hoppas ändå på svar.
Draken55 skrev 2017-11-23 13:07:57 följande:
Frågeställningen var ju att Svensken inte vet det, men svarar ändå negativt som en fårskock på "undersökningar".
Kanske är det så att svenskar inte vet för att det inte finns så mycket att veta? Det jag kan komma på på rak arm är att han drog sig ur TPP, parisavtalet och nominerade domaren till högsta domstolen, fast så mycket mer än så gjorde han ju inte. Republikanerna styr hela washington men de har ändå inte lyckats få igenom något än. Trump säger nu att republikanerna har kampanjat på sjukvården i 7 år och kan ändå inte fixa det nu när de har chansen, men han kampanjade också med det, alla skulle få fantastisk sjukvård för en liten del av vad de betalar nu sa han, han skulle göra en deal med sjukhusen och staten skulle betala för det. Kommer ihåg när Trump sa att den som inte kan göra ett avtal med en politiker är en idiot. Han verkar inte ens försöka nu, han tittar mest på fox news, och twittrar om vad de säger och spelar golf.
Sedan att förtroendet för Trump och USA har minskat har också att göra med Trump själv, hur han beter sig och de värderingar han uttrycker,
t ex när han sa att en del nazister var väldigt bra människor och att han nu stöttar Roy Moore, och bara nu de senaste dagarna twittrade han att han borde ha lämnat de 3 amerikanska basketspelarna i fängelse eftersom den enes pappa inte var tacksam för hans insats, han har helt enkelt valt själv att bara fokusera på sin bas.