Inlägg från: Solarn |Visa alla inlägg
  • Solarn

Trump som president :( vad händer nu?

KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 10:39:47 följande:
    Det var en högerextrem som körde bilen och han skiljer sig från resten av demonstranterna, det är en enskild händelse.

"Nu är det båda sidors fel"
    Vad hände i Charlottesville?

abcnews.go.com/Politics/video/trump-lashes-alt-left-charlottesville-fine-people-sides-49235292
    Lyssna på det Trump säger.

man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror & våld
    Solarn skrev 2017-08-15 23:39:03 följande:
    Toppen att han försvarar nynazisterna?
    Försvarar du Antifa eller gör du bara en halmdocka?
    Horseshoe theory - Wikipedia
    The horseshoe theory in political science asserts that the far left and the far right, rather than being at opposite and opposing ends of a linear political continuum, in fact closely resemble one another, much like the ends of a horseshoe. The theory is attributed to French writer Jean-Pierre Faye.[1]

Horseshoe theory competes with the conventional linear left-right continuum system as well as the various multidimensional systems. Proponents of the theory point to alleged similarities between the extreme left and the extreme right.

en.wikipedia.org/wiki/Horseshoe_theory
    Ja han skiljde sig genom att vara den enda som dödade någon, men han var inte direkt den enda med de åsikterna, det var en protest med högerextrema och nazister. Har du sett videorna från i fredags där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "jews will not replace me"?

Vad skulle vara en halmdocka? Att det har betydelse vad USA's president, säger och tycker?
  • Solarn
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-16 23:02:11 följande:

"Toppen att han försvarar nynazisterna?"

Solarn skrev 2017-08-16 22:13:15 följande:
    Ja han skiljde sig genom att vara den enda som dödade någon, men han var inte direkt den enda med de åsikterna, det var en protest med högerextrema och nazister. Har du sett videorna från i fredags där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "jews will not replace me"?

Vad skulle vara en halmdocka? Att det har betydelse vad USA's president, säger och tycker?
    Det finns uppgifter om att det var Antifa som startade bråket.

En person dödade en annan, det ska inte göra så att man glömmer bort vad resten gjorde. Att peka ut båda sidorna är inte att försvara en sida, att säga att det inte bara var högerextrema som var inblandade är inte att skydda dem.
    Helt plötsligt försvarar Trump nazister, omvänt försvarar du Antifa eller gör en halmdocka.

"där de gick med facklor och skanderade bl a "blood and soil" och "punch a natzi"?"
    "Punch a Nazi" Social Justice: The Musical ger dåliga vibbar.

Tror du Antifa grinat om det var en högerextrem eller bara tror att det var en högerextrem som blivit dödad?
    Förutom att hatet har en annan måltavla (inte bara högerextrema) har de samma åsikter.
    Kan du peka ut var jag har försvarat Antifa? Jag kan nämligen inte se det. Och du svarade inte på vad halmdockan här skulle vara? Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?

Och varför skriver du "punch a natzi"?" "Punch a Nazi" som att du citerar något jag har skrivit?

Angående Antifa, jag försvarar dom inte, jag stöttar dom inte, de gör fel. Men nej, de är inte samma som nazister. Det var förresten också många andra människor som motdemonstrerade.

www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-gets-wrong-about-antifa/537048/
  • Solarn
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-17 10:51:30 följande:
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-15 22:11:26 följande:
    Tror det är väl två skilda saker, man ska peka ut den ideologi/grupp som står bakom terror men det hör till sunt förnuft att göra det när högerextrema/rasister verkar ha en tendens att genom rent önsketänkande tro att någon är allierad.

Solarn skrev 2017-08-17 01:54:05 följande:
    Kan du peka ut var jag har försvarat Antifa? Jag kan nämligen inte se det. Och du svarade inte på vad halmdockan här skulle vara? Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa. Men det tycker du inte är en halmdocka antar jag?

Och varför skriver du "punch a natzi"?" "Punch a Nazi" som att du citerar något jag har skrivit?

Angående Antifa, jag försvarar dom inte, jag stöttar dom inte, de gör fel. Men nej, de är inte samma som nazister. Det var förresten också många andra människor som motdemonstrerade.

www.theatlantic.com/politics/archive/2017/08/what-trump-gets-wrong-about-antifa/537048/
    "Själv däremot så drar du hela tiden bort fokus från nazisterna och lägger skuld på Antifa"
    Att lägga ansvaret på både höger extrema och Antifa är inte att ta bort fokus från någon av dem. Men du skriver att jag gör det, Argumentationsfel: halmdocka.
    Omvänt försvarar du Antifa (med samma argumentationsfel som du använder).

Antifa: "punch a natzi"

"de är inte samma som nazister"
    Deras du är rasist/fascist påminner om radikalfeminismens & anarkifeminismens "vita heterosexuella män", du är rasist utan att veta om det. De är emot hierarkier (radikalfeminismens & anarkifeminismens patriarkat), är du en del av en hierarki (som alla är i en demokrati) är du rasist. Det är inte bara högerextrema som de har som måltavla. De anser att de står över lagen och tar till våld eller vandaliserar om de tycker att något är dåligt.

De är militanta anarkister/social anarkister som ser fascism & rasism i det mesta.
    De är vänsterextrema som beter sig som högerextrema.
    De var i Charlottesville för att slåss.
    Hmm, borde sett det tidigare. Du är en sån som försöker vinna genom att försöka kollra bort motståndaren genom att hela tiden hävda argumentationsfel, halmdocka och upprepningar mm. Jag är inte intresserad av sånt tyvärr, jag har sett det många gånger på forum men är inte intresserad av att delta i det. Men vill du hävda argumentationsfel eller härskarteknik eller nåt sånt en sista gång så får du sista ordet.
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-08-18 04:55:53 följande:
    "A Democratic state senator in Missouri is facing resignation calls for posting on Facebook Thursday that she hopes President Trump is assassinated.

?I hope Trump is assassinated!? state Sen. Maria Chappelle-Nadal wrote."

Tycker det uttalandet faller i samma klass som att vara glad att någon är dod faktist.

Usch, hon borde avgå.
  • Solarn
    klyban skrev 2017-08-18 19:37:45 följande:

Jo, det verkade som Bannon rök, en som verkligen Trumnissarna försvarat stenhårt innan.
    Men nu antar jag han är kass, för så brukar retoriken gå.

Detta kan bli intressant, undrar hur Breitbart kommer att ställa sig till detta.
  • Solarn
    klyban skrev 2017-08-18 20:08:21 följande:

Det var han som ledde dom innan?
    Eller vad hette han?

Ja det var Bannon som ledde Breitbart. Tydligen har nån på Breitbart idag twittrat "war", har sett att folk tror han menar att det blir krig mot Trump men jag vet inte. Får se om BB vänder sig mot Trump, och vad deras läsare gör.
  • Solarn
    klyban skrev 2017-08-18 21:17:49 följande:
    Har inte Bannon varit en hjälte för hela skiten för Trump hans Nissar?
    Så frågan är vad har han sagt till Trump, som fått Trump dissa och göra sig av med honom?
    Faan vad listan börjar bli lång på sparkade i administrationen, detta måste vara nytt rekord i KAOS.
    Jo Bannon har väl hjälpt Trump väldigt bra med att håva in extremhögern. Det är det som är spännande nu. ;) Jag tror dels att Kelly inte vill ha honom där, dels så hörde jag att Bannon gjort någon intervju nyligen där han sagt emot Trump, och det går ju absolut inte för sig. Alla Trumps folk måste vara ja-sägare.
    Vore bra om han kunde sparka några till, t ex Pence, Sessions, DeVos och sig själv också, kanske kommer snart.
  • Solarn

"The Trump precidency that we fought for, and won, is over. We still have a huge movement, and we will make something of this Trump presidency. But that presidency is over. It'll be something else. And there'll be all kinds of fights, and there'll be good days and bad days, but that presidency is over." - Steve Bannon.

Han är tillbaka på Breitbart redan.

www.weeklystandard.com/bannon-the-trump-presidency-that-we-fought-for-and-won-is-over./article/2009355

• Solarn
    Draken55 skrev 2017-11-22 13:30:07 följande:

Skitstormen i media, inte minst Svensk media ang. trump är total, det publiceras undersökningar om vad svenskar tycker om vad Trump uträttat under sitt första år, 80% dissar,
    som om den vanlige svensken skulle ha en aning om VAD Trump uträttat....

Det är en skock får som bräker som gammelmedia sagt  att de ska bräka.

Vad har han uträttat då?
  • Solarn
    KillBill skrev 2017-11-22 23:08:40 följande:
    Inte mycket enligt de flesta amerikanska medborgare..
    klyban skrev 2017-11-23 05:31:58 följande:

Det som sker är två saker, total tystnad som nu, eller så presenterar man vad hus och senaten har kommit fram till själva utan Trumps hjälp(mer än möjligen en påskrift).

Någon som glömt hur han skulle löst alla frågor tills nu?
    Det var visst även den en lögn.

Han hade chansen att göra nått bra med opioidepidemin, men där missade han grovt och tom EXTREMT grovt.
    Där han lovade en sak, men gjorde en annan.

Trump-supporters säger att han gjort massa så jag vill gärna höra från nån som säger att han uträttat mycket vad det är egentligen, därav frågan till Draken55.

• Solarn
    Draken55 skrev 2017-11-23 13:07:57 följande:
    Frågeställningen var ju att Svensken inte vet det, men svarar ändå negativt som en fårskock på "undersökningar".
    Så du vet inte själv menar du?
  • Solarn
    klyban skrev 2017-11-23 17:37:29 följande:
    Solarn skrev 2017-11-23 12:41:58 följande:
    Trump-supporters säger att han gjort massa så jag vill gärna höra från nån som säger att han uträttat mycket vad det är egentligen, därav frågan till Draken55.

Du ser ju här, man säger Trump gjort massor, men det är ingen här som vet och bla bla bla.
    Och snart kommer du få en lista på vad senaten röstat igenom själva, eller så bara h*n försvinner och låtsas som inget.

Och nu skulle ju Trump ha löst alla frågor.
    Jo jag vet, det brukar bli så att de själva inte kan nämna några bedrifter men hoppas ändå på svar.
    Draken55 skrev 2017-11-23 13:07:57 följande:
    Frågeställningen var ju att Svensken inte vet det, men svarar ändå negativt som en fårskock på "undersökningar".
    Kanske är det så att svenskar inte vet för att det inte finns så mycket att veta? Det jag kan komma på på rak arm är att han drog sig ur TPP, parisavtalet och nominerade domaren till högsta domstolen, fast så mycket mer än så gjorde han ju inte. Republikanerna styr hela washington men de har ändå inte lyckats få igenom något än. Trump säger nu att republikanerna har kampanjat på sjukvården i 7 år och kan ändå inte fixa det nu när de har chansen, men han kampanjade också med det, alla skulle få fantastisk sjukvård för en liten del av vad de betalar nu sa han, han skulle göra en deal med sjukhusen och staten skulle betala för det. Kommer ihåg när Trump sa att den som inte kan göra ett avtal med en politiker är en idiot. Han verkar inte ens försöka nu, han tittar mest på fox news, och twittrar om vad de säger och spelar golf.
    Sedan att förtroendet för Trump och USA har minskat har också att göra med Trump själv, hur han beter sig och de värderingar han uttrycker,  t ex när han sa att en del nazister var väldigt bra människor och att han nu stöttar Roy Moore, och bara nu de senaste dagarna twittrade han att han borde ha lämnat de 3 amerikanska basketspelarna i fängelse eftersom den enes pappa inte var tacksam för hans insats, han har helt enkelt valt själv att bara fokusera på sin bas.
  • Solarn
    Draken55 skrev 2017-11-23 18:53:29 följande:
    Nej jag har inte stenkoll på det, varför skulle jag ha det???
    återigen, det var inte frågeställningen, måste jag tjata ihjäl er?
    Jag var lite nyfiken eftersom du skrev att svenskarna inte vet vad han uträttat, det lät ju som att du visste. Men jag har svarat på frågeställningen i inlägget över ditt.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?