Inlägg från: Iarwain |Visa alla inlägg
  • Iarwain

Trump som president :( vad händer nu?

sumot skrev 2017-06-17 18:14:03 följande:
    Stämmer inte, fel siffror och för negativa. Tydlig vad du har för agenda när du inte ens kan redovisat korrekta siffror.
    Ser nu att det är Rasmussen Report som visat 50%, alltså den som redovisas i min länk ovan.
    Så vad menar du är felet med mina siffror?

Sammantaget visar dessa gallups på ett snitt på 39,9% approval siffror som sjunkit sedan valet. Även Rasmussen Report visar på sjunkande "approval".

Så vad i ditt inlägg var då egentligen riktigt, förutom just siffran 50%?
  • Iarwain
    klyban skrev 2017-06-17 19:17:44 följande:
    Rassmussen som är bias, brukar R-fansen plocka upp.
    Då den av någon underlig anledning ofta visar högre siffror än alla andra på R.
    Det finns en anledning till att den visar högre siffror.
    Sättet dom gör sin undersökning ger ett värde som snarare visar fördelning mellan R och andra, än en approval rate till presidenten.
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 09:32:42 följande:
    Fast jag angav källa att det står på Trumps twittersida (han har det som bakgrundsbild). Eller är det för svårt för såna som dig att förstå? :D
    Nej, jag hittade den, men det finns vissa minimikrav när man anger källor. (kanske inte så lätt för gemene man på ett forum att känna till dom dock)
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 09:34:28 följande:
    Hans högsta siffror har varit 59% och du angav en mycket lägre siffra, vilket är direkt felaktigt. Däremot så "missade" du inte att ta med den lägre siffran....
    Nu skrev jag inte vad har varit, utan de siffror som gällde 2017-06-16. Vilka stämde, men förlåt min otydlighet, det är var kanske inte så lätt att förstå.
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 10:17:14 följande:
    Tydligen var det inte lätt att förstå för dig när jag pratade om president Trumps siffror sen han tillträdde....

Jaja, ett missförstånd (som vanligt här) när folk inte läser inlägg ordentligt utan hellre vill sprida sin negativa propaganda om president Trump. Det är ju lättare att göra det än att faktiskt läsa ett inlägg ordentligt och skriva ut vad som faktiskt är sant...

Vad menade du egentligen, du menade inte hans siffror i Rasmussen Reports?

Vilken var 50% upp i den period som täcker 2017-06-16
    Tittar man då på alla siffror under den perioden var de just 34-50 [%] Job Approval.

Så återigen, vad var rätt i ditt inlägg utom just 50%?
    "Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra" - felaktigt, den rapport som refereras i Trumps twitter visar 50-50 [%].
    "Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president." - Om man endast tittar på Rasmussen Reports så stämmer det, med viss avrundning. Tittar man sammantagen så har den varierat mellan 38,6 och 46,0 [%]

Sedan kanske du borde lära dig skillnaden mellan primära och sekundära källor. (Strikt menat är inte Trumps twitter en källa.)

Sedan en lite separat fråga:

Förstår du skillnaden i undersökningsmetod och dess effekter på Rasmussen Reports och de övriga under denna länk?
    www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

• Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 10:43:09 följande:
    Jag hänvisade till Trumps Twitter där det alltså är statistiskt säkerställt att han har 50% av medborgarna med sig, men nä det räcker inte som källa utan du ska hänvisa till någon svensk dönick på någon tidning.. Jag tror jag faktiskt håller mig till min källa :) du kanske också borde kika på den
    Nej det är inte statistiskt säkerställt att "han har 50% av medborgarna med sig".

1. En undersökning på endast 1500 personer har en tämligen hög felmarginal
    2. Mätmetoden dom använder medför en vis bias. (förstår du varför?)
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 10:58:09 följande:
    Jag har redan skrivit tydligt vad jag menar, bara för att du och andra har svårt att ta in fakta behöver ni inte få det till att det jag skrev skulle vara svårt att förstå. Sen är det ju något annat om ni själva har svårt att förstå en simpel kommentar...
    Varför känner du dig nödgad att vara otrevlig i vart och vartannat inlägg, istället för att bemöta frågorna?

Så det är bara "snömos" från dig också...
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 10:43:09 följande:
    Jag hänvisade till Trumps Twitter där det alltså är statistiskt säkerställt att han har 50% av medborgarna med sig, men nä det räcker inte som källa utan du ska hänvisa till någon svensk dönick på någon tidning.. Jag tror jag faktiskt håller mig till min källa :) du kanske också borde kika på den
    Så här kommer gallups siffror jämför med andra presidenter...

www.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Trump - average 37%
    Medel - 53%
    Sämst annan president - 41%

Så om du inte har några andra jämförande siffror, så tror jag detta är den bästa källan.
    (För att förekomma dig; Nej, en siffra på 50% är inte jämförande. Du får leta reda på Rasmussens Reports jämförande siffror.)
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 11:04:11 följande:
    Den enda som har bias är du, det är uppenbart. Först var det jag skrev inte en källa, sen var det jag skrev för svårt att förstå, därefter slängde du runt med siffror och sedan hade du "missat" info och missförstod inlägget, sen slängde du runt med datum, och nu är det fel på själva undersökningen.

Är det ens lönt ta en diskussion med dig? Du verkar ju såå himla neutral.... Nä, tror jag inte slösar mer tid på det :)
    Är du intresserad av att diskutera fakta, eller diskutera diskussionen.

Du har presenterat en siffra på 50%, som du uppenbarligen inte förstår. Enbart baserat på Trumps twitter, utan någon som helst källkritik.
    Dina kommentarer kring den har visat sig felaktig. Allt du skrivit i form av faktapresentation har visat sig vara felaktig.
    Du presenterar "snömos".
  • Iarwain
    sumot skrev 2017-06-18 11:27:02 följande:
    Du skulle också ha mer trovärdighet om du var lite mindre neutral i frågan, för det märks ju att dina personliga åsikter om Trump inte färgar ditt val av källor.... ;D

Oavsett hur höger du anser dig vara eller inte, så klarar du inte av att förhålla dig opartiskt. Varför ska man lita på dig då? Hahaha..
    Vilken källa tycker du jag ska använda mig av när det gäller statistiska undersökningar?
    Är det bara Rasmussens Reports som är ok? (Förstår du hur deras bias slår?)
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?