Inlägg från: sumot |Visa alla inlägg
  • sumot

Trump som president :( vad händer nu?

klyban skrev 2017-06-16 00:08:07 följande:

Om du citerar ett inlägg av mig, och sen inbillar du dig att det inte det du kommentera, hur tänkte du där?

Och nej, sarkasm inte din starka sida.

Och varför postar du när du inte har nått och säga?

Eller var det nått försök och få mig arg eller nått?

I så fall har du kommit till fel person för sådana reaktioner.

Jag ska ta det igen eftersom du verkar ha svårt att hänga med. Det du nyss kommentera, hade inget att göra med det inlägget som jag först kommentera på. Det du skrev var alltså helt oväsentligt. Om du ens minns vad du skrivit? Om du inte förstår från början så är det nog bättre att inte kommentera alls, varför ska du kommentera om du inte förstår? Blir väldigt onödigt dravel och slöseri med tid för mig. Så nu kan vi gå vidare..
  • sumot
    nihka skrev 2017-06-17 12:14:53 följande:

Trump är president och därtill i USA, och som sådan är han en ständig måltavla. Det kommer med jobbet. Varför tror du annars att det permanent är ett så stort säkerhetspådrag kring presidenten? För att det egentligen inte behövs?

Trumps och Clintons presidentkampanj var den kanske smutsigaste i amerikansk historia. Vad trodde du skulle hända sen? Alla skulle plötsligt älska vinnaren? Trump är alltjämt enormt illa omtyckt av sina motståndare och även en del av hans supporters har börjat dra öronen åt sig. Han har misslyckats med att ena landet. Han har misslyckats med att ena sitt eget parti.

När en president därtill gör ett dåligt jobb är det fult att beskylla sina motståndare kollektivt för vad enstaka galningar gör.

Gör ett dåligt jobb? Enligt senaste undersökningen angående president Trumps popularitet så visade den 50% som tyckte han gjorde ett bra jobb. Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra, eftersom under själva valet så var det ett bortfall med personer som inte rösta (han hade mindre än 50% som rösta på han). Så detta är ju verkligen positivt. Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president. (källa Trumps Twitter).
  • sumot
    klyban skrev 2017-06-16 15:20:23 följande:

Du valde dock citera mig, och sen skrev ditt innehållslösa, "uttömmande" "svar".

Och om vi ska börja diskutera dravel och slöseri(?), så göra en höna av en fjäder är inget mer en oneliner utan innehåll.

Och reflektera INGET i vad som skrevs, eller vad du inbilla dig.

Nä utan om man hävdar att en president överlag bör ifrågasättas pga ett enskilt uttalande, då är det definitivt att skapa en höna utav en fjäder. Du ställde dessutom frågan om han inte bör ifrågasättas pga den anledningen, som det vore självklart (visserligen inte till mig, men vi är på ett forum så alla får svara).

Sedan bytte du ämne och har snackat allmänt trams efter det?! Om du inte har något att kommentera angående det jag skrev, så varför kommentera. Åtminstone svara jag på din fråga och svaret behövde inte utvecklas mer än så (egentligen, men blev ju tvungen till det nu..).

Det är inte riktigt mitt problem att du inte har koll på vad du skriver och inte kan förstå en så pass enkelt kommentar som jag skrev till dig.
  • sumot
    klyban skrev 2017-06-17 13:16:45 följande:

Twitter är ingen källa på såna här saker.

Haha, på såna här saker? Vilka saker? Det är en källa på det jag skrev. Rätt enkelt :)
  • sumot
    klyban skrev 2017-06-17 13:20:55 följande:

Vart skriver jag att jag hävdar detta?

Men nu när vi väl har den här, så är svaret att en president ska ifrågasättas oavsett om man heter Obama eller Trump.

Varför någon ens inbillar sig nått annat vet jag inte.

Dock ser vi detta med Trump så måste man klappa medhårs, både han själv och hans fans.

Såklart jag har koll på det jag skriver, och det bevisar du genom att vi saknar någon som helst argumentation om sak av dig.

Har redan förklarat när du skrivit, ser ingen anledning att agera papegoja för att du har svårt att hänga med. Så vi kan avsluta diskussionen, eller såg den som avslutad rättare sagt för länge sen eftersom du var mer intresserad av att tjaffsa/prata bort dig än att säga nåt vettigt.
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-17 18:40:47 följande:

Ser nu att det är Rasmussen Report som visat 50%, alltså den som redovisas i min länk ovan.

Så vad menar du är felet med mina siffror?

Sammantaget visar dessa gallups på ett snitt på 39,9% approval siffror som sjunkit sedan valet. Även Rasmussen Report visar på sjunkande "approval".

Så vad i ditt inlägg var då egentligen riktigt, förutom just siffran 50%?

Hans högsta siffror har varit 59% och du angav en mycket lägre siffra, vilket är direkt felaktigt. Däremot så "missade" du inte att ta med den lägre siffran....
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 09:53:36 följande:

Nu skrev jag inte vad har varit, utan de siffror som gällde 2017-06-16. Vilka stämde, men förlåt min otydlighet, det är var kanske inte så lätt att förstå.

Tydligen var det inte lätt att förstå för dig när jag pratade om president Trumps siffror sen han tillträdde....

Jaja, ett missförstånd (som vanligt här) när folk inte läser inlägg ordentligt utan hellre vill sprida sin negativa propaganda om president Trump. Det är ju lättare att göra det än att faktiskt läsa ett inlägg ordentligt och skriva ut vad som faktiskt är sant...
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 09:52:21 följande:

Nej, jag hittade den

Bra där.
  • sumot
    nihka skrev 2017-06-18 10:32:23 följande:

Så artikeln i DI som jag länkade till och där man konkluderar att "Donald Trumps popularitet historiskt låg" är inte "riktig fakta"?www.di.se/nyheter/peter-fellman-100-dramatiska-trumpdagar/

Jag hänvisade till Trumps Twitter där det alltså är statistiskt säkerställt att han har 50% av medborgarna med sig, men nä det räcker inte som källa utan du ska hänvisa till någon svensk dönick på någon tidning.. Jag tror jag faktiskt håller mig till min källa :) du kanske också borde kika på den
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 10:45:06 följande:

Vad menade du egentligen, du menade inte hans siffror i Rasmussen Reports?

Vilken var 50% upp i den period som täcker 2017-06-16

Tittar man då på alla siffror under den perioden var de just 34-50 [%] Job Approval.

Så återigen, vad var rätt i ditt inlägg utom just 50%?

"Majoriteten tycker alltså han sköter sig bra" - felaktigt, den rapport som refereras i Trumps twitter visar 50-50 [%].

"Denna siffra har pendlat mellan ca 40-60 procent sedan han tillträdde som president." - Om man endast tittar på Rasmussen Reports så stämmer det, med viss avrundning. Tittar man sammantagen så har den varierat mellan 38,6 och 46,0 [%]

Sedan kanske du borde lära dig skillnaden mellan primära och sekundära källor. (Strikt menat är inte Trumps twitter en källa.)

Sedan en lite separat fråga:

Förstår du skillnaden i undersökningsmetod och dess effekter på Rasmussen Reports och de övriga under denna länk?

www.realclearpolitics.com/epolls/other/president_trump_job_approval-6179.html

Jag har redan skrivit tydligt vad jag menar, bara för att du och andra har svårt att ta in fakta behöver ni inte få det till att det jag skrev skulle vara svårt att förstå. Sen är det ju något annat om ni själva har svårt att förstå en simpel kommentar...
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 10:46:57 följande:

Nej det är inte statistiskt säkerställt att "han har 50% av medborgarna med sig".

1. En undersökning på endast 1500 personer har en tämligen hög felmarginal

2. Mätmetoden dom använder medför en vis bias. (förstår du varför?)

Den enda som har bias är du, det är uppenbart. Först var det jag skrev inte en källa, sen var det jag skrev för svårt att förstå, därefter slängde du runt med siffror och sedan hade du "missat" info och missförstod inlägget, sen slängde du runt med datum, och nu är det fel på själva undersökningen.

Är det ens lönt ta en diskussion med dig? Du verkar ju såå himla neutral.... Nä, tror jag inte slösar mer tid på det :)
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 10:59:57 följande:

Varför känner du dig nödgad att vara otrevlig i vart och vartannat inlägg, istället för att bemöta frågorna?

Så det är bara "snömos" från dig också...

Jag tycker det är otrevligt att medvetet missförstå inlägg samt slänga runt och misstolka ord för att på så sätt hålla tillbaka en vettig diskussion. Den taktiken som du och andra kör med hela tiden. Den förtjänar inget vettigt eller seriöst bemötande.
  • sumot
    nihka skrev 2017-06-18 10:55:38 följande:

Gör så. Lita på allt Trump twittrar om och confefe på dig!

Enligt undersökningar publicerade på långt fler ställen än i artiklar i Dagens Industri, som du avfärdar som "någon svensk dönick på någon tidning",  är dock förtroendet för Donald Trump historiskt lågt.

Du skulle också ha mer trovärdighet om du var lite mindre neutral i frågan, för det märks ju att dina personliga åsikter om Trump inte färgar ditt val av källor.... ;D

Oavsett hur höger du anser dig vara eller inte, så klarar du inte av att förhålla dig opartiskt. Varför ska man lita på dig då? Hahaha..
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:06:53 följande:

Så här kommer gallups siffror jämför med andra presidenter...

www.gallup.com/poll/203198/presidential-approval-ratings-donald-trump.aspx

Trump - average 37%

Medel - 53%

Sämst annan president - 41%

Så om du inte har några andra jämförande siffror, så tror jag detta är den bästa källan.

(För att förekomma dig; Nej, en siffra på 50% är inte jämförande. Du får leta reda på Rasmussens Reports jämförande siffror.)

Som sagt, har redan angett källa men det var viktigare för dig att snacka bort det. Nu flera dagar senare samt många inlägg senare så är det dags att diskutera? Ähh nä skulle inte tro det. Skulle aldrig falla mig in att seriöst bemöta ett inlägg från någon som ägnat största delen till att förstöra och tramsa bort debatten. Är på högre nivå än så. Tack och hej!
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:09:37 följande:

Är du intresserad av att diskutera fakta, eller diskutera diskussionen.

Du har presenterat en siffra på 50%, som du uppenbarligen inte förstår. Enbart baserat på Trumps twitter, utan någon som helst källkritik.

Dina kommentarer kring den har visat sig felaktig. Allt du skrivit i form av faktapresentation har visat sig vara felaktig.

Du presenterar "snömos".

No further comments. Se inlägg ovan.
  • sumot
    Iarwain skrev 2017-06-18 11:44:33 följande:

Jag har inga invändningar mot Rasmussen Reports.

Jag har inga invändningar mot siffran 50%.

Jag har invändningar mot hur du hanterar källor.

Men för att gå till Rasmussen Reports. Trump har deras genom tidernas lägsta approval rate den 16 juni året efter valet. (Källa Rasmussen Reports. Om du är missnöjd med denna källhänvisning, som faktist är bättre än din, så säg till så kan du få direktlänkar.)

Exempel:

Trump Index 16 juni 2017: -11

Obama Index 16 juni 2009: +4

Snacka bort den om du kan.

Detta är bara ytterligare ett tecken på att du inte läser det man skriver till dig. Snacka bort det om du kan...
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?