Trump som president :( vad händer nu?
Intressant jämförelse av två auktoritära system: Maos Kina och Trumps USA, det senare iofs bara i värsta fall på väg att bli auktoritärt.
www.svd.se/trump-och-mao--lika-som-bar
Intressant jämförelse av två auktoritära system: Maos Kina och Trumps USA, det senare iofs bara i värsta fall på väg att bli auktoritärt.
www.svd.se/trump-och-mao--lika-som-bar
En fascist brukar anställa familjemedlemmar, och det ser ut som att det är den vägen han vandrar.
Och nedmontering av det federala, som tex en skolminister som inte satt sin fot i skolan tex.
Men det är lustigt att han följer vissa saker i den mallen professorn tog upp.
Och han omger sig med familj och vänner som arbetar under han, och som jag jag uppfattar det, skyddar han ifrån verkligheten.
Varför han har detta beteende är en mycket bra fråga, kan vara för han är en fascist och ska plocka isär USA, men l kan även vara annat som tex han har alzheimers eller nån allvarlig sjukdom.
Med tanke på hur det nu pratas, så är väl riksrätt inte alls omöjligt inom 1år eller nått sånt.
Finner det oerhört lustigt att Hillary var rena sanningsmaskinen jämfört med Trump, och hur man blint försvarar allt, även det som är extremt uppenbara lögner.
Och hur han tillåts detta ifrån det egna ledet är verkligen en gåta, varför ställer sig inte republikaner upp och säger dig kan vi inte stå bakom.
Att sen inte alla gör detta kan jag köpa, men 15-20% av dom sitter skrämda i ett hörn känns det som och de vågar inte göra nått.
Vad har de gjort med dom för känna en sådan extrem rädsla kan man undra.
Trump anser att gasattacken i Syrien var Obamas fel.
www.dn.se/nyheter/varlden/trump-om-gasattacken-i-syrien-obamas-fel/
Mer rimligt är i så fall att påstå att det indirekt är Trumps fel i och med att en Putinmarionett i USA inte utgör något hinder för Ryssland och Bashar al-Assad att göra som de behagar.
Trumpadministrationen har nu konstaterat att Hitler inte använde gas mot den egna befolkningen.
Trist med dessa förintelseförnekares alternativa fakta.
Postivt dock att Sean Spicer inte framhärdade när pressen ifrågasatte trumpistens kunskaper om Förintelsen.