Trump som president :( vad händer nu?
Fast när du lever i en värld där du bara omger dig av "din" sanning och samtidigt ratar "den alternativa" (dvs verkligheten) så kommer du ju att vara helt off när det gäller att förstå vad som händer runtomkring dig.
Det är då vi kan se trådar som pågår i månader där folk förklarar hur det skall bli och hur det är ... och så blir det helt tvärtom. Som den om valet i USA.
Är det inte vettigare då att faktiskt läsa på om vad som verkligen händer och sedan utgå från det? Acceptera vad som händer co hsedan tycka det rä bra elel rdåligt och argumetnera om den biten - istället för att argumentera om huruvuda verkligheten är verklig eller fejk?
Eller är det en protestgrej att vara tvärs emot verkligheten? Handlar de tom prestige? Eller är det en snuttefilt att hålla tag i och hoppas att det ska bli och vara som man vill att det ska bli och vara?
Det är svårbegripligt för mig hur man, åtminstone utåt, kan vilja vägra hantera verkligheten.
Ok, det kan bli effektfulla "grältrådar" om det på forum, så länge någon föröker rätta den som har sin variant av verkligheten, men hur kul är det i längden?
Trump är ett skämt, ett riktigt dåligt skämt, ett farligt skämt, men trots det så måste man skratta åt alla dumheter han håller på med, mitt i allt det farliga han kan dra in oss i.
Allt som händer nu, det är vad jag och andra har varnat för, men du m.fl har bara viftat bort det, och du fortsätter på samma sätt.
Och jag kan garantera dig, det kommer att fortsätta att raseras kring Trump, han kommer att få backa på nästan allt om han inte går tvångsvägen, alltså den riktigt farliga vägen som kan leda till.., ja vad som helst.
Men jag hoppas det inte blir så, och tror heller inte det ska gå den vägen, USA är en alldeles för inarbetad och stark demokrati för att Trump ska få det utrymmet.