Inlägg från: Solarn |Visa alla inlägg
  • Solarn

Trump som president :( vad händer nu?

Har inte läst tråden, den är rätt lång, så hoppar in bara.

Men det låter som att det finns folk här som är imponerade av att Trump skänker bort lönen?

• Solarn
    nattuw skrev 2017-07-30 21:37:45 följande:
    Inte då, vi föraktar alla som skänker bort pengar. Åtminstone om det är "fel" personer som skänker bort dem.
    Anledningen till att jag frågade var att alla jag tidigare hört vara imponerade av att han skänker sin lön har trott att det är något slags bevis på att han är president av rätt anledningar, för folkets skull, och att det betyder att han inte tjänar på att vara president. Själv ser jag det som ännu en bluff som uppenbarligen många har gått på, han skänker några hundra tusen dollar om året men tjänar miljoner på presidentposten på andra sätt.
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-07-31 15:12:40 följande:

Ni verkar ju totalt vilja missupfatta vad en symbolisk handling betyder.

Den symboliska handlingen betyder ingenting eftersom han tjänar så mycket pengar på andra sätt genom att vara president.
  • Solarn
    klyban skrev 2017-07-31 16:29:09 följande:

Det blir väl mer till ett hån kan jag tycka.
    Som tex Obamacare och vilja ta ifrån sjukvård från fattiga(det är dom som då drabbas), för att de rika ska få mer pengar.

Ett hån ja, och helt klart en väl fungerande bluff, många har ju gått på den, precis som de gick på hans löften om jättebra sjukvård för en liten del av vad ni betalar nu. Sedan visade det sig. såklart, att han inte alls hade någon plan. "Nobody knew health care could be so complicated". När ska hans supporters vakna och inse att de blir blåsta av en idiot?
  • Solarn

Men Gud, är det nån som tittar på Trump just nu? Han använder inte telepromptern han hade innan när han fördömde nynazisterna. Nu är det båda sidors fel och han rent försvarar de extremt högerextrema och skyller på vänstern som motdemonstrerade.Förvånad

• Solarn
    KillBill skrev 2017-08-15 22:38:00 följande:
    Var ser du detta?
    Han talade precis, tror han ville tala om ekonomin men pressen frågade bara om Charlottesville, så han svarade, utan att ha manus.
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-08-15 23:18:47 följande:
    Han försvarar inte högerextremas våld..
    Och det skrev jag inte heller. ;) Jag skrev att han rent försvarar de extremt högerextrema. Och det gjorde han när han sa att de blivit orättvist behandlade i media, jämförde de med motdemonstranterna och sa att det fanns 2 sidor av saken, några exempel där.
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-08-15 23:32:54 följande:
    Toppen isåfall att han forsvarar de som blir orättvist behandlade i media!

Toppen att han försvarar nynazisterna?
  • Solarn
    Tow2Mater skrev 2017-08-16 03:16:09 följande:
    Om de blir orättvist behandlade i media ja?
    Har de blivit orättvist behandlade då? Hur?
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?