Inlägg från: flygrl |Visa alla inlägg
  • flygrl

Trump som president :( vad händer nu?

KlunsSmurfen skrev 2017-08-26 01:13:41 följande:
    Verkar finnas effektivare metoder
    How A German City Found An Absolutely Genius Way Of Handling Neo-Nazis | HuffPost
    www.huffingtonpost.com/entry/neo-nazi-walkathon_us_59952cfbe4b0acc593e51ae5
    Hahaha...första gången jag kunnat garva åt marscherande nazzar. Har mest vart skraj för dom. Om det där verkligen funkar e det absolut genialiskt. Står inget i artikeln om antalet nazister som invaderar stan också blivit färre men man får väl hoppas på det.
  • flygrl
    klyban skrev 2017-08-26 11:39:25 följande:

Kan tänka mig att vara nasse är ett äventyr, där desto mer uppmärksamhet de får, desto gladare de blir.

Sen såg jag inget som var genialt med detta, då det inte fanns någon som helst beskrivning på hur det blev bättre(mindre nassar).
    Visst man säger man samlade in pengar, men har man ett resultat man kan visa det fungerar?
    Återger man hur det fungerat, och resultatet, så kommer man kanske stämma in att det är genialt.

Nu, är svaret nej!

Känns faktiskt som fake news tom, där man anser sig själva gjort nått fantastiskt, där man för var meter får en större summa i att hjälpa folk ur nazism.
    Men helt utan bakgrund, så säger detta mig ingenting.
    Kommer det fungera, svaret är nej, inte innan nassarna själva märker att medlemmar försvinner och efter marscher där man samlat in pengar för var meter nassarna vandrat.

hur många meter var det?
    Håller med dig helt och jag skrev också "om det funkar". För får man inte ner antalet nazister med metoden e ju inget vunnet.
  • flygrl
    KlunsSmurfen skrev 2017-08-26 18:45:53 följande:
    Det får inte direkt ner nazism i sig men jag tror att det påverkar deras demonstrationer.

Ideologi + identitetspolitik + grupptillhörighet.
    Vi är bäst, starkast och häftigast + offermentalitet = nazistens gruppmentalitet.

Man ska inte underskatta högerextremism, några av grupperna är klassade som terrorist organisationer men när man visar rädsla så göder man "vi är bäst..." eftersom mycket bygger på hur samhället ser på dem. Gör man narr av ideologin och de som sympatiserar med den, "små vilsna pojkar som saknar mamma" så tappar de en hel del status och i längden blir det svårare att värva nya medlemmar om de har en bild av nazister töntar.

Jag tror inte att de känner sig så häftiga när de marscherar om folk gör narr av dem och att sitta och tjura på ett möte och känna sig som ett offer för att någon bjöd på banan och hejade på är patetiskt.
    Som sagt jag hoppas det funkar dvs det blir färre nazister och jag tror humor kan va ett bra vapen mot humorlösa extremister. MEN det där skulle man villa veta mer om. För om nazisterna trots bananer fortsätter invadera den där stan och utgöra ett hot mot människor e ju inget vunnet. Men vi får hålla tummarna för det ska va en effektiv metod. ;)
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?