Inlägg från: Abegayle70 |Visa alla inlägg
  • Abegayle70

Trump som president :( vad händer nu?

Världsmedborgare skrev 2017-03-17 09:54:42 följande:
    Håller med, och Turkiet (läs Erdogan)bör EU ta och förklara ett och annat för.
    Om inte annat så kan det tas via FN och där knäppa Turkiet på näsan så att Erdogan blir klar över att han inte kan anklaga och/eller vräka ur sig vad som helst om t.ex Tyskland och Nederländerna.
    Samtidigt kan FN passa på och nämna folkmordet som Turkiet är "dömda" för i FN, den saken får garanterat Erdogan att få ett blodtryck väldigt nära gränsen för hjärnblödning.

Jag har förstås tidigare påstått att Erdogan mest liknar en galen diktator, men nu ser min "diagnos" att faktiskt rent fysiskt stämma in på han.
    Nåt fattas givetvis i skallen på en person som väker ur sig så uppenbara lögner om andra länder och deras ledare/regim.
    Man blir mörkrädd när man läser om hur Erdogan vill ändra författningen. Påminner om hur författningen i Tyskland ändrades 1933... Riksdagshusbranden är en parallel till det misslyckade kuppförsöket förra året.
    Reta mig inte om jag stavar fel, jag är dyslektiker...
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-03-17 14:04:00 följande:
    Du är inte ensam om att göra den liknelsen.
    Det var faktiskt det första som dök upp i skallen på mig, när kuppen blev ett misslyckande.
    Och fortsättningen vi ser nu är även den skrämmande lik vad som hände i Tyskland med utrensningar av personer som inte lyder minsta vink från Erdogan.
    Erdogan verkar minst sagt vara paranoid, och ser fiender överallt..

Frågan är hur länge han får hålla på innan NATO och/eller EU fått nog.
    Skönt att det finns fler än jag...
  • Abegayle70
    Världsmedborgare skrev 2017-04-09 18:09:26 följande:
    Och så har vi alla unga fängslade, där ligger USA som ohotad etta vad gäller antal och omfattning.
    Fast nu har förstås Israel tagit upp kampen, då man nu tillåter att fängsla 13-åriga barn.
    En 13-åring kan också vara terroist och döda människor. Vad tycker du själv att man ska göra med en sån?

• Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-06-26 18:09:05 följande:

Nästa triumf för Trump:

http://www.washingtontimes.com/news/2017/jun/26/supreme-court-revives-trump-travel-ban/

En enhällig Högsta Domstol (inklusive demokraterna i domstolen) menar att Trumps inreseförbud är giltigt, i den mån den sökande inte har tidigare anknytning som till exempel familj i landet.

Tre domare vill gå längre och godkänna hela reseförbudet men det är såhär långt man kommer för tillfället.

Högsta domstolen menar därmed att de lägre domstolarna som dömt emot Trump tagit frågan för långt ut ur kontext.

Lindrigare inreseförbud än vad som sas tidigare.

Nåja, som nybliven medborgare i Israel har jag inreseförbud i 16 länder.
  • Abegayle70
    Borgaren skrev 2017-07-10 18:53:23 följande:
    Jag föredrar att Sverige köper det bästa, och då lutar det väl åt amerikanskt.

EUs försvarssamarbete, tillåt mig skratta, EU kan ju inte  ens komma överens om dert mest grundläggande nuförtiden.  Länder lämnar EU alltfler har funderingar på att lämna.
    Presser EU på om tvingande flyktingmottagning riskerar man att ännu fler funderar på att lämna, gamla östeuropa är inte intresserade av den berikning vi i väst fått, märkligt eller?
    Jag tror inte att Sverige skulle få lov att köpa vårt "Iron Dome"-system, annars är det effektivt.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-07-16 12:47:35 följande:

"Trump slår bottenrekord - förtroendet sjunker

Han hade redan rekordet - men nu sjunker förtroendet för Donald Trump rejält. En undersökning av Washington Post och ABC News visar att endast 36 procent av amerikanerna tycker att han gör ett bra jobb. Det är det sämsta förtroendet för en president i modern tid"

www.svd.se/trump-slar-40-arigt-bottenrekord--fortroendet-sjunker

Samtidigt har Stefan Löfven 34%

kanske inte är jämförbara undersökningar men ändå...
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-07-17 11:34:24 följande:
    Som du konstaterar då är det olika undersökningar där frågorna skiljer dig åt så undersökningarna är inte jämförbara. Alliansens statsministerkandidat (Anna Kinberg Batra har dessutom bara förtroende från 20 procent från väljarna o samma undersökning där Löfven har förtroende från 34%).
    Jo, så är det ju.

Anmärkningsvärt att ingen samlat mer än 35% (Annie Lööf, som kanske blir statsministerkandidat istället fär AKB)
  • Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-07-19 12:50:08 följande:
    "Iron Dome" har inget med svenska behov att göra. Det är ett system för att skjuta ned hemmagjorda raketer och artillerigranater som avfyras i närområdet.

Sverige står inför hot från ryssarnas bästa och största system. Som KH55, Iskander och direkta attackflyg. 
    Nja, själva "Iron Dome" raketerna är ju just för det du beskriver, i folkmun används ofta Iron Dome för allt luftförsvar (Arrow, Iron Beam, Barak 8 och David's Sling)
  • Abegayle70
    Flash Gordon skrev 2017-07-19 17:41:53 följande:
    OK.

"Iron Dome" är annars namnet på en specifik israelisk luftvärnsraket, med tillhörande system. Designad för att bemöta små projektiler och raketer på korta avstånd och i relativt låga hastigheter.

En rysk Iskander flyger i dubbla ljudhastigheten och det finns andra ryska missiler som går upp emot sex gånger ljudets hastighet (6000 km/h).
    Jo, Väldigt effektivt iallafall.

Nåja, jag brukar börja gäspa ganska snart när folk börjar diskutera vapensystem. Så länge de håller oss trygga är jag nöjd.
  • Abegayle70
    KillBill skrev 2017-08-12 21:13:32 följande:

Fy fan, det kommer signaler om att en högerextrem Trumpsupporter har utfört ett terroristattentat och kört in med en bil bland motdemonstranter i Charlottesville i Virginia. Högerextrema krafter och islamistiska fundamentalister är av samma skrot och korn.

Islamister är nazister med religiösa förtecken.

När samma sak händer här i Israel belönas de nazistiska mördarna med biståndspengar, i USA kommer han att få sitta i fängelse resten av sitt liv utan belöning.

• Abegayle70

Trump tillhör inte mina favoriter, men det finns nötter även hos Demokraterna.

Som denna

nypost.com/2018/03/19/dc-lawmaker-blames-jews-for-bad-weather/

A DC lawmaker blamed a late-winter snowfall on a family of Jewish bankers ? accusing them of controlling the climate and orchestrating natural disasters.

Nej. Nazism är ingen åsikt, det är ett brott mot mänskligheten.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?