Inlägg från: Borgaren |Visa alla inlägg
  • Borgaren

Trump som president :( vad händer nu?

FDFMGA skrev 2017-07-08 15:45:30 följande:
    Vi får se det rätt snart. Kommer Sverige att köpa ett dyrt och sämre luftvärnssystem från USA för att hålla sig väl med Trumpadministrationen eller kommer de att köpa ett billigare och bättre system från Frankrike.

Det handlar om ganska mycket pengar - 10 miljarder om jag minns rätt.
    Är du vapenexpert eftersom du påstår dig veta?

Skulle inte tro det ....

Rent generellt kan man lätt påstå att amerikanska vapensystem är de bästa i världen, angåenden specifikt dessa system vat jag inte exakt, och inte du heller.
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-07-09 12:01:53 följande:
    Nja, just för att jag inte är vapenexpert så förlitar jag mig på vapenexperters jämförelse av de båfda systemen.

Jag noterar att du anser dig vara vapenexpert  - föreslår att du vänder dig FMV med dina synpunkter och kanske även till Dagens Industri för att rätta till artikeln jag länkade till i mitt förra inläggTomte
    Vaddå nja??  du har ingen som helst aning om någontng, 
    , det enda som fått dig att ge dig in i detta är att du på nåt skruvat sätt hatar Trump och i förlängingen USA.

Och dina försummelser i att kunna läsa inlägg är kronisk, jag har aldrig påstått mig vara vapenexpert.
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-07-09 12:01:53 följande:
    Nja, just för att jag inte är vapenexpert så förlitar jag mig på vapenexperters jämförelse av de båfda systemen.

Jag noterar att du anser dig vara vapenexpert  - föreslår att du vänder dig FMV med dina synpunkter och kanske även till Dagens Industri för att rätta till artikeln jag länkade till i mitt förra inläggTomte
    Vaddå nja??  du har ingen som helst aning om någontng, 
    , det enda som fått dig att ge dig in i detta är att du på nåt skruvat sätt hatar Trump och i förlängingen USA.

Och dina försummelser i att kunna läsa inlägg är kronisk, jag har aldrig påstått mig vara vapenexpert.
  • Borgaren

Trump-bashing är patetiskt, nu smetar man  skit på honom för att hans medarbetare träffat en rysk medborgare...   men herrejisses.

• Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-07-09 16:09:44 följande:
    Nja, jag föredrar att förlita mig på FMV och på gammelmediaSkrattande som Dagens Industri.

"Klart är att FMV har gjort en mycket grundlig utvärdering av de två alternativen som står mot varandra ? amerikanska Patriot och franska SAMP/T. Efterhand har allt mer talat för det franska luftvärnssystemet"

Dessutom så är det mycket troligt att försvarssamarbetet inom EU kommer att fördjupas vilket i sig borde innebära att ett EU-land som Sverige väljer ett system utvecklat inom EU.
    Jag föredrar att Sverige köper det bästa, och då lutar det väl åt amerikanskt.

EUs försvarssamarbete, tillåt mig skratta, EU kan ju inte  ens komma överens om dert mest grundläggande nuförtiden.  Länder lämnar EU alltfler har funderingar på att lämna.
    Presser EU på om tvingande flyktingmottagning riskerar man att ännu fler funderar på att lämna, gamla östeuropa är inte intresserade av den berikning vi i väst fått, märkligt eller?
  • Borgaren
    KillBill skrev 2017-07-16 12:47:35 följande:

"Trump slår bottenrekord - förtroendet sjunker

Han hade redan rekordet - men nu sjunker förtroendet för Donald Trump rejält. En undersökning av Washington Post och ABC News visar att endast 36 procent av amerikanerna tycker att han gör ett bra jobb. Det är det sämsta förtroendet för en president i modern tid"

www.svd.se/trump-slar-40-arigt-bottenrekord--fortroendet-sjunker

Nästan lika dåligt som svetsarens förtroende alltså,   men du gillar väl fantisera om USA istället för att se hur illa det står till i Sverige?
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-07-29 12:01:23 följande:
    Det blir nog bra det där ska du se.

Alltid lika tillfredsställande att få ta del av dina analyser.
    Ja vad återstår att analysera när du själv i din monumentala okunskap så solklart gjort det till en komisk fråga....
  • Borgaren
    FDFMGA skrev 2017-07-30 10:08:54 följande:
    Hm. Jag klistrade in ett citat från en artikel och en länk till artikeln.

Så löjet över dina begränsade resurser att tolka information ligger helt på min sidaSkrattande
    Är det vad du använder forum till, klistrar in artiklar från tidningar som har din politiska åsikt?

Jag kallar inte det debatt, om jag vill läsa DN gör jag det själv.
    DNs läsarskara en krympande andel cykloper.
Svar på tråden Trump som president :( vad händer nu?