Anonym (Samma här) skrev 2022-05-20 15:19:10 följande:
Känner igen mig så mycket i detta. Allt fungerar så bra i normala livet. Vi delar inte upp saker utan ser man att något behöver göras så gör man det oavsett om det är jag eller frugan som ser det.
Är diskmaskinen klar ja plocka ur den och ställ i nytt oavsett vem som ser det. Är tvättkorgen full ja lägg i tvättmaskinen och kör igång den oavsett vem som ser det.
Det enda vi delar upp är laga mat eftersom vi slutar olika tider varje dag så vissa dagar slutar frugan sent och jag lagar maten och vissa dagar slutar jag sent och då lagar hon maten.
Sen då sexlivet. Ja det är ungefär lika. Jag vill men hon säger hon är trött och inte orkar.
Sen ska jag säga att sex är absolut inte det viktigaste i ett förhållande enligt min åsikt men det är viktigt. Att vara intim med min fru är det bästa som finns. Det ger mig energi och gör så att jag klarar dagarna.
Jag skickar sexiga sms under dagarna, berättar hur snygg och underbar hon är, hur mycket jag älskar henne och skickar bilder under dagarna (Och nej inte dickpicks) men jag får inget tillbaka. Skriver jag hur snygg hon är eller hur underbar hon är skriver hon bara tack men säger inte detsamma tillbaka.
Det är alltid jag som skriver först så att säga. Det händer extremt sällan att jag får ett sms först av henne där hon skriver något sexigt eller komplimanger.
Så ja det lutar åt skilsmässa tyvärr. Men känner detsamma som dig att vill inte slita upp familjen. Mina föräldrar är också separerade. Dock gjorde dom det när jag var 16 så det var inte så farligt för mig egentligen vid den åldern. Man förstod skilsmässa och sådant då.
Jag är dock 40 nu så vet inte om man skulle hitta någon ny om det blev skilsmässa. Vill dock inte att mitt sexliv ska vara slut vid 40. :(
(snälla ta detta inlägg på rätt sätt. Jag vill ge dig kraft)
När ska ni sårade män förstå?
Det är just att du hela tiden ställer upp, att du hela tiden gör rätt och är förutsägbar som gör dig osexig och motbjudande. Din fru vill inte ha en nolla som bara säger tack och förlåt.
Hon vill ha en man och det har inte just nu. "Att du inte känner dig bekräftad" Smaka på de orden. Du har blivit ett offer och hon vill inte ha ett offer i sängen.
Detta handlar om dig och ingen annan. Bara du kan förändra ditt liv. Lyssna nu: 1. Du ska ta upp ditt gamla intresse du hade när du var yngre. 2. Du ska sluta be om ursäkt (Japp). 3. Du ska börja träna te.x styrketräning och träna hårt, inte mesträna. 3. Du ska börja respektera dig själv och använda snygga kläder.(inga mysbyxor).
Det är också viktigt att du beslutar dig för att det är ok att leva utan din fru. Först då blir du fri och stark.