• klyban

Kan man ta propavan dagtid?

Min kropp pallar inte med antihistaminer, då jag blir även på små doser galet seg 2 dagar efteråt.
    Men TS du måste ha fått testat atarax före detta?

När det gäller och testa medicinen, så gör det, testa i en vecka och se vad resultatet blir.
    Är det positivt så är ju det bara och fortsätta och blir du som mig, så kommer du antagligen självmant sluta.
    Om nu inte du upplever effekten att bli av med ångest som tillräckligt bra, och att du kan ta tröttheten och segheten.
    Men oavsett skulle jag tro du behöver dra ned tempot lite i livet om det nu är ett rätt upptaget liv du lever.

• klyban
    Anonym (Frågande kvinna) skrev 2016-11-08 15:52:08 följande:
    Fått atarax vilket inte alls fungerande! Provat nu och jag fixar de inte, skulle kunna somna stående mitt på stan om de vore så, är egen företagare samt 6 barnsmamma och bara 31år gammal, Äldsta barnet är 10 och de yngsta 9 månader så kan väl säga som så att tempo är på max och varit i 10 år... haft eget företag sen jag va 22 då jag startade upp de och då va sonen bara 2 år gammal, sen har de bara varit fullt ös och nu har kroppen och psyket ut sin rätt och kräver att jag ska varva ner, som tur är så är jag inte ensamstående så barnens pappa hjälper så gott han kan, annars skulle jag sldrig ens kunna testa mig fram när de gäller mediciner då man aldrig vet hur man reagerar på dessa.. men dra ner på tempo är inte ett alternativ då företag och barn inte löser sig själva..

Men även atarax måste väl ha gjort dig trött?
    Jag sänks av den medicinen i 2-3 dagar, endast efter en enda tablett.
    Sen om man ska gå på starkare mediciner, så kan dessa göra en rätt trötter i början också.
    Aktuellt är väl någon av de "lättare" benzos som finns, som är mycket effektiva men hög beroende potential.
    Så om man ger sig på dessa, så maximalt 1 månads konsumtion, eller som en krycka max 2-3ggr i veckan.

Sen låter det som du behöver få lite lugn och ro ett tag, men låter inte det är så lätt.
    Kanske någon släkting som kan hjälpa till med att avlasta med barnen någon timma här och där, handla och kanske en helg och vara ledig ifrån allt också.
    Och denna helgen ska då givetvis ägnas åt att återhämta sig, och inte ersättas med massa andra aktiviteter.
    Kanske bara sätta sig ner i soffan och plöja igenom en TV-serie man tycker om, och lite hämtmat så man slipper tänka på detta.
    Och om det inmundigas alkohol, så ska det inte vara mycket i så fall, på sin höjd två glas vin(~17cl glas).

Det jag menar är relaxation är det som av prioritet vid dessa tillfällen.
    Så det ska inte vara att nu ska jag göra allt annat jag inte hunnit med innan.
    För då är det helt jävla meningslöst att få denna "ledighet", och din negativa spiral kommer fortsätta då.
    Och det är ju den du vill bryta.

• klyban
    Anonym (Frågande kvinna) skrev 2016-11-08 17:48:30 följande:
    Jo blev väldigt trött av atarax gick på de i två veckor innan jag gav upp o ringde läkaren därför han nu gett mig propavan, så får se om
    Några dagar o försöka stå ut o hålla mig vaken, de med ledighet blir svårt dock jobbar måndag-söndag från ca 05.00 tills 16.00 sen dags för barnen o deras pappa åker till jobbet.. men med tiden så ska jag allt se till att försöka få lite lugn i mitt liv, har självklart myskvällar med
    Barnen på helger o så som vilken familj som helst men sen är de som sagt upp vid fyra för att sen åka till jobbet osv, full rulle.så är inte förvånad över att min kropp säger ifrån.

Du bör lyssna på din kropp INNAN du kraschar.
    För när du väl har kraschat, så brukar det ta mycket lång tid att komma tillbaka.

• klyban
    Anonym (Frågande kvinna) skrev 2016-11-11 15:27:19 följande:
    Hej igen.. pratade med läkaren angående ta bort propavan, då ger han mig imovane att ta en morgon och en kväll istället, vad fan de är väl också sömnmedicin? Tagit första precis nu, o är ensam till åtta ikväll med barnen, kommer jag lyckas hålla mig vaken? Och i så fall har jag kontroll på allt som vanligt? Bara tagit en 5mg imovane

Det är en insomningstablett, som inte får dig att somna bara, utan man måste väl försöka.
    Skippa alkohol på denna, då de kan få dig göra tokiga saker tillsammans.

Svaret på den frågan får du väl under eftermiddag kväll.

Men tror det kommer gå fint, kanske med en mindre seghet kanske.
    men man vet aldrig hur folk reagerar.

Svar på tråden Kan man ta propavan dagtid?