Spelar det någon roll att vi sover sent
Nyfiken.. min son är 2 månader och jag vill börja få in lite rutiner framöver gällande sömnen.
Läser att många när barnet är lite äldre lägger sig runt 19-20 för att sedan gå upp vid 5-7 på morgonen.
Som det ser ut nu så lägger jag honom vid 23 cirka och då sover han till cirka 10 med ett avbrott för amning. (Oftast)
Men kan det vara negativt att han lägger sig så sent? Och är det lätt att ändra dom rutinerna senare när det ska börjas på dagis osv. Vill ju inte sabba något redan nu!
Så går det lätt att ändra senare så funkar ju våra rutiner toppen för oss.
Funkar så bra nu och lite egoistiskt eftersom vi oftast hittar på saker och hälsar på folk på kvällarna. Pappan jobbar till 19 så skulle kännas låst om man måste lägga sonen (för hans bästa kanske) vid 19-20.
Ska åka utomlands framöver med hela familjen (mina föräldrar) och hur har ni isåfall gjort med era barn ni som lägger dom vid 19? Får dom vara uppe längre på semestern? Likadant där.. känns tråkigt om man måste stanna hemma varje kväll när alla andra går ut o äter för att sonens bästa kanske är att lägga sig tidigt..