• Wilja87

RMC IVF MALMÖ

Hej, Jag bor i Malmö och ska genomföra min första IVF. Äntligen är det dags! Känns spännande och man är väldigt hoppfull. Hoppas det tar sig nu. På tisdag ska jag göra äggplock och kommer ha ungefär 14 mogna ägg. Hoppas många av dessa får en lyckad befruktning så dom kan åka in i frysen och att den som sätts tillbaka stannar så man får en bebis till sommaren...

Några fler som ska göra IVF och vill följas åt? 

• Svar på tråden RMC IVF MALMÖ
  • Wilja87
    Chili81 skrev 2016-11-07 21:03:49 följande:

Lycka till imorgon! Jag går också på RMC Malmö. Börjar långa protokollet på fredag. Planerat äggplock vecka 50.

Hej Chilli81,
    Är det första gången för dig eller du har gått igenom allt med sprutor/tabletter tidigare? 

Det gick jättebra idag, plockade ut 15 ägg. Ingreppet var inte så värst farligt och gick väldigt smidigt. Får veta imorgon vid 15.00 hur många ägg som lyckades bli berfruktade samt vilken dag det blir insättning.

• Wilja87
    Emmsan91 skrev 2016-11-08 08:27:50 följande:

Hej!  Vi fick hem kallelse igår om att träffa läkare och sjuksköterska för injektionsteknik, kommer man alltså börja med medicin redan då? Vet ni ungefär lång hela IVF processen kommer ta?

Hej Emmsan91,
    Vad spännande att ni ska börja! Hur känns det? Ja jag har för mig att man börjar med sprutor då också, eller dagarna efter? Kommer inte riktigt ihåg då det var ett tag sedan vi började med sprutorna. En IVF process är olika beroende på hur länga du tar sprutorna. Denna IVF kommer att ta oss ungefär 12-15 dagar. 

Började med Hormonsprutorna den 29 Oktober, Ägglossningsprutan den 6 november, utplock idag 8 November och insättning om 2-5 dagar beroende på celldelningen. Får veta dag på insättning imorgon !=)

• Wilja87
    Chili81 skrev 2016-11-08 20:39:19 följande:

Wilja 87 Det är min första ivf och hormonbehandling.

15 ägg vad bra! Hoppas på bra resultat imorgon.

Emmsan91 Spännande! Jag hade mens när jag var på sjuksköterske- och läkarbesöket så jag fick vänta en månad. Det finns en risk att man inte kommer med om där redan är fullt. Jag tror att de sa att de har plats till 30 par i veckan. Har man fått stå över en gång får man förtur sen. Eftersom jag fick det långa protokollet tar det 7 veckor för mig från 1:a mensdagen. På dag 21 börjar jag med nässpray, vilket blir på fredag. Börjar med sprutor 29/11. Första ultraljudet 6/12 och planerat äggplock i vecka 50.

Hej Chili81

Har ej varit inne på ett tag. 

Hur går det för dig? Lyckades ni? =)
  • Wilja87
    Life02 skrev 2017-01-12 20:44:18 följande:

Skrev i en annan tråd med... vi startar vårt första försök på RMC i Malmö nu. Korta protokollet!!

Jag går till RMC i Malmö också! Min förra IVF gick ej, ska göra min andra nu på måndag. Äggutplock då som gäller! =)
Svar på tråden RMC IVF MALMÖ