Vaccination kattunge
Hoppas någon här har bättre koll på kattungars vaccinationer än jag.
Överväger att köpa en liten misse (huskatt) som i så fall ska flytta in hos mig i mitten av december, kommer då att vara 15 veckor.
Nuvarande ägare har inte för avsikt att vaccinera innan flytt och mig veterligen ska första vaccinationen ske vid 8-9 veckor och den andra 3-4 veckor därefter.
Är dessa tidsangivelser lite flytande eller är det riskfyllt för misse att få sin första vaccination först vid 15 veckors ålder? Ska tillägga att hon kostar 1000 kronor, är detta ett överpris för en ovaccinerad och ochippad bondis?
Mitt förstahandsval hade varit en katt från katthem men det fungerar inte då jag vill kunna ha med henne (kastrerad såklart) på sommarboendet, där hon ska få vara i trädgården när hon vill. Katthemmen där jag bor är stenhårda med att katterna endast adopteras som innekatter.
Tacksam för råd, blir lite tveksam kring hur seriös nuvarande ägare är..de säljer även en långhårig unge som de vill ha 3000 för, även denna ovaccinerad etc. Känns lite som att det kanske är mer pengar än katternas väl och ve som är prio?