• Anonym (TS)

Missfall? Normalt? Hjälp snälla..

Hej!

Jag är gravid i vecka 5 + någonting efter mina beräkningar efter 1 års försök..

Jag har haft molande värk hela tiden i stortsett och illamående som kommer och går..

Igår kändes det liite mer så kändes det "blött" i trosorna.. gick på toa och där var en liten rosa flytning.. tog på mig en binda ifall men vid lunch hade det inte blivit något mer men värken fanns kvar.. det kom inget mer på resten av dagen men den molande känslan var kvar, lite mer än innan som sagt..

I morse kände jag ingen direkt illamående som innan.. men molvärken fanns kvar och i morse var det också lite lite rosa flytning, inte lika mycket som igår (än)..

Är det missfall på gång? När kan det förväntas att de rosa flytningarna övergår till blödning isf? Eller kan det vara normalt? Illamående är det enda symtomet jag haft och molvärken då.. men blir rolig när illamåendet minskat lite i morse.. brukar vara värst då.. hjälp mig snälla ni.. jag vet att det inte är så mycket att göra men vill ändå höra era idéer om vad det faktiskt kan vara..

• Svar på tråden Missfall? Normalt? Hjälp snälla..
  • Carambolan

Omöjligt att säga tyvärr! När jag fick missfall i vecka 5 började det med blodblandade flytningar som efter 2-3 dagar gick över i mer mensliknande blödningar. Men jag har också haft en frisk graviditet där jag fick blodblandade flytningar på pappret men som sen inte blev något mer.

• GrönaDruvan

Är nog ingen som kan svara på det tyvärr
    Kan ju vara både normalt och missfall på gång...det är tyvärr bara att vänta och se.
    När jag fick mitt första missfall fick jag lite blod på pappret runt vecka 5-6.... Sen kom det inget mer förräns vecka 9....då började det igen och det tog några dagar innan det satte fart på riktigt...sen blödde jag mycket och hade riktigt ont i ungefär en vecka.

• vikkey

Helt omöjligt att veta, tyvärr. Men samtidigt är nidblödningar kring tiden man skulle haft mens inte ovanliga, eller andra blödningar för den delen! Molvärken kan vara bara växtvärk från livmodern. Illamåendet kommer o går, jag mår tex illa om jag stressar, men inget allt om jag tar det lugnt på morgonen. Det är olika för alla! Men är det ett missfall som är på gång, så kommer du att blöda mer än bara rosa flytningar! Mitt missfall gjorde dessutom väldigt ont, som min värsta mensvärk gånger 10 typ - men då var det längre fram i graviditeten också.

• Anonym (2 barn, 3 missfall)

Det värsta med graviditet och "görabarnträsket" är just det att allt är normalt.
    Jag har varit gravid 5 ggr

1: Kraftig molvärk, mf v5+0
    2: Kraftig molvärk och illamående, bruna flytningar blandat med blod från v5+0, ofostrig konstaterad v7+3
    3: Kraftig molvärk och illamående, bruna flytningar v5+2-v6+5. Första barnet
    4: Ingen molvärk, lätt illamående, inga blodiga flytningar. MA konstaterat v11
    5: Lätt molvärk, lätt illamående, blodiga flytningar frn v5+0, störtblödning med klumpar v8+2, blödde sen som kraftig mens i 6 veckor. Andra barnet

Det är ett helsike rent ut sagt med alla blödningar då det oftast är svårt att se var de kommer ifrån så tidigt. "Det ser normalt ut, men kom tillbaks om två veckor så får vi se" är inte det man vill höra när man har ångest över det lilla livet i magen, men tyvärr är det inte mycket annat att göra Min upplevelse är att de första tre dagarna är värst, sen vänjer man sig lite vid oron och den blir lättare att hantera.
    Lycka till!

• Anonym (V.37)

Kan vara normalt-kan vara början på missfall. Vid mina missfall har jag aldrig småblödit innan utan störtblödit på en gång. Denna graviditet som gick vägen blödde jag färskt v.7 och t.o.m v.18 litegrann och allt gick bra. Enda sättet att veta är att göra VUL tidigast v.8.

• Semlan1988

Som flera redan har skrivit så är det omöjligt att veta! Dock så låter det helt normalt! Jag hade mycket mensvärk och blödningar i början av min förra graviditet. Fortsatte blöda då och då till mitten av graviditeten någonstans. Fick veta att det berodde på en lågt sittande moderkaka. Sen så är man också mer lättblödande när man är gravid, slemhinnorna är sköra. Försök att inte oroa dig, men blir det olidligt så tycker jag du skall åka till gynakuten. Det kan vara svårt att se något så tidigt men de kanske kan se om det ser normalt ut!

Lycka till!

• Anonym (TS)

Kom en bruna/röd episod i kväll så antar att det var missfall, inte kommit mer men ändå inställd på det :) men nya tag! :)

• Mytilio
    Anonym (TS) skrev 2016-11-05 23:33:43 följande:

Kom en bruna/röd episod i kväll så antar att det var missfall, inte kommit mer men ändå inställd på det :) men nya tag! :)

Men visst kan man blöda ibland under graviditeten utan att det behöver bli missfall?
    Hur har det gått nu efter några dagar TS?
  • Anonym (TS)
    Mytilio skrev 2016-11-07 20:22:57 följande:

Men visst kan man blöda ibland under graviditeten utan att det behöver bli missfall?

Hur har det gått nu efter några dagar TS?

Ja alltså jag började ju googla direkt för tänkte att man kanske kan blöda "färskt" ändå men insåg ganska snabbt att det blev bara mer och mer.. det har liksom vart som en flod typ.. känts som jag har haft en miniförlossning sen i lördags (smärtmässigt men även mycket "klumpar") som äntligen börjat släppa och blödningen blivit mindre.. Men nu har tårarna sprutat i några dagar men nu gäller det att se framåt! Så nu inväntar jag att det ska sluta och sen nästa mens! Dock inställd på att det kan ta lång tid där med :) Tack för alla era svar iallafall! ??
  • GrönaDruvan
    Anonym (TS) skrev 2016-11-08 15:14:32 följande:
    Ja alltså jag började ju googla direkt för tänkte att man kanske kan blöda "färskt" ändå men insåg ganska snabbt att det blev bara mer och mer.. det har liksom vart som en flod typ.. känts som jag har haft en miniförlossning sen i lördags (smärtmässigt men även mycket "klumpar") som äntligen börjat släppa och blödningen blivit mindre.. Men nu har tårarna sprutat i några dagar men nu gäller det att se framåt! Så nu inväntar jag att det ska sluta och sen nästa mens! Dock inställd på att det kan ta lång tid där med :) Tack för alla era svar iallafall! ??
    Jag blev gravid efter 13 månaders försök! Vart superglad, men det slutade i missfall i vecka 9.....tänkte att det kommer väl ta lika lång tid igen..
    Blev gravid på försök 17 igen, slutade i missfall i vecka 5...
    Nu blev jag gravid på försök 18 igen och är än sålänge i vecka 6... Så det behöver ju inte ta lång tid bara för att det gjorde det första gången! Helt plötsligt har jag varit gravid 3 ggr på 7 mån!
  • Anonym (V.37)

Beklagar!  Ta hand om dig nu och ta nya tag när du orkar. {#emotions_dlg.flower}

• Mytilio

Okej, tråkigt att höra! Hoppas på bättre lycka nästa gång. Ta hand om dig!

Svar på tråden Missfall? Normalt? Hjälp snälla..