Inlägg från: Froken Lokens |Visa alla inlägg
  • Froken Lokens

månadspeng - olika syn

Det är bara att acceptera att livet är orättvist och att alla har olika förutsättningar.

Personligen anser jag att 100 kr i månaden är lite. Mina yngsta får 50 kr i veckan och de är 8 och 9, mina äldsta får 60 kr i veckan och de är 11 och 12.

• Froken Lokens
    Monchichier skrev 2016-11-06 17:00:20 följande:

Om man ska betala kläder, julklappar, busskort, kaffe, cigg, alla aktiviteter och allt annat själv så ja, då håller jag med om att 100kr/mån är i det minsta laget. Får man dock i princip allt betalt så är 100kr ganska mycket.

Ja, barnet är nästan 12. Vilket innebär att hon inte är 12 än. Du kommer ju liksom inte få rösta när du är 17 och 11 månader, för att du nästan är 18. Det är också väldigt stor skillnad på en snart 12 åring och snart 13 åring. Fastän det bara handlar om 12 månader emellan så är det generellt sett extremt mycket som händer mognadsmässigt. Det är såklart individuellt, alla här på familjeliv har säker världens mest mognaste barn som kunde ansvara för både hela hushållets ekonomi och all semesterplanering när de var 12..

Cigg, till en tolvåring? Men att släppa iväg tolvåringen ner på stan tillåter du inte?
  • Froken Lokens
    Monchichier skrev 2016-11-06 17:14:00 följande:

Ja precis, det är _exakt_ precis så jag tänker.

Vad bra, då är det inget fel på min läsförståelse.
Svar på tråden månadspeng - olika syn