• Minkin87

5 ÅRS VACCIN HJÄLP??

Min 5 åriga dotter fick sitt vaccin för 2 dagar sen och hela överarmen är svullen röd och hård hon klagar på smärta och är livrädd att nån ska komma åt henne är detta normalt? Har ringt vårdguiden vart på akuten igår och gick även till bvc och visa där hon vaccinerades och dom säger att dom inte sett nån sån reaktion förut men att jag ska ge smärtstillande bara... känner mig så orolig ändå nån som vart med om detta?

• Svar på tråden 5 ÅRS VACCIN HJÄLP??
  • FruNyfiken

Ja, en våra tvillingar fick en enorm smärta i armen efter vaccineringen, den andra fick det inte. Hon hade rodnad och smärta nästan en vecka efteråt, men sedan försvann det. Enligt både förskola och BVC var det normalt. Tyvärr.

• Anonym (Bipacksedeln)

Jag hoppas ni läser på bipacksedeln INNAN ni vaccinerar. Märkligt nog är de som vaccinerar minst pålästa. Jag har studerat vacciner rätt ingående nu och vaccinerar inte. Att armen är svullen är en av de minst tråkiga biverkningarna.

• Långbenopluto
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-03 21:02:05 följande:
    Jag hoppas ni läser på bipacksedeln INNAN ni vaccinerar. Märkligt nog är de som vaccinerar minst pålästa. Jag har studerat vacciner rätt ingående nu och vaccinerar inte. Att armen är svullen är en av de minst tråkiga biverkningarna.
    Hoppas du är nöjd med ditt beslut när något av dina barn får nån hemsk sjukdom som dom inte är vaccinerad mot. Som dom dessutom riskerar livet för.
  • Anonym (Bipacksedeln)

Scalaren skrev 2016-11-03 21:13:39 följande:

Hoppas du är nöjd med ditt beslut när något av dina barn får nån hemsk sjukdom som dom inte är vaccinerad mot. Som dom dessutom riskerar livet för.

Som sagt jag är påläst och ser och tycker inte att de sjukdomarna är värre än plötsligt spädbarnsdöd och autism. Jag vet t.om en tjej där läkaren tillsist erkände att det var vaccinet som orsakade tjejens autism. I USA står det på bipacksedeln. Finns flera barn som dött av just vaccin men tittar vi på tex polio så går det att bota. De flesta blir för det första inte förlamade och bland dem som blir det blir de flesta friska. Dagens kost gör att vi klarar av det bättre. C-vitamin tex är effektivt att bota polio med. Så alla skrämselpropaganda stämmer inte. Vaccinföretagen som dessutom är stämda på miljardbelopp vill sälja.... snälla läs på och köp inte allt rakt av. Hur kan man lita på ett bolag som stämts på så mycket pengar. Jag skulle kunna skriva mycket mer men tänker inte lägga mer energi på denna diskussionen.
  • Långbenopluto
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-03 21:22:23 följande:

Som sagt jag är påläst och ser och tycker inte att de sjukdomarna är värre än plötsligt spädbarnsdöd och autism. Jag vet t.om en tjej där läkaren tillsist erkände att det var vaccinet som orsakade tjejens autism. I USA står det på bipacksedeln. Finns flera barn som dött av just vaccin men tittar vi på tex polio så går det att bota. De flesta blir för det första inte förlamade och bland dem som blir det blir de flesta friska. Dagens kost gör att vi klarar av det bättre. C-vitamin tex är effektivt att bota polio med. Så alla skrämselpropaganda stämmer inte. Vaccinföretagen som dessutom är stämda på miljardbelopp vill sälja.... snälla läs på och köp inte allt rakt av. Hur kan man lita på ett bolag som stämts på så mycket pengar. Jag skulle kunna skriva mycket mer men tänker inte lägga mer energi på denna diskussionen.
    Som sagt, läs mitt inlägg igen och ta av dig foliehatten!
  • Minkin87
    FruNyfiken skrev 2016-11-03 20:58:52 följande:

Ja, en våra tvillingar fick en enorm smärta i armen efter vaccineringen, den andra fick det inte. Hon hade rodnad och smärta nästan en vecka efteråt, men sedan försvann det. Enligt både förskola och BVC var det normalt. Tyvärr.

Okej men vet du vad man kan göra för att lindra det? Kunde ditt barn använda den armen eller hängde den bara alldeles varm och svullen usch det ser så obehagligt ut????
  • StevenDiese
    Anonym (Bipacksedeln) skrev 2016-11-03 21:22:23 följande:

Googlade lite:
    www.etc.se/ledare/gor-det-obligatoriskt-foraldrar-att-vaccinera-barn

Tycker det är en talande text.
  • iMitera
    Scalaren skrev 2016-11-03 21:13:39 följande:

Och dessutom riskerar att smitta andra med.
  • FruNyfiken
    Minkin87 skrev 2016-11-03 22:45:37 följande:
    Okej men vet du vad man kan göra för att lindra det? Kunde ditt barn använda den armen eller hängde den bara alldeles varm och svullen usch det ser så obehagligt ut????
    Hon använde armen, men inte fullt ut. Ville inte att vi skulle röra den, för då gjorde det ont.
  • Fru Ve

C-vitamin botar polio? Det dummaste jag har hört på länge! Såklart tråkigt om barnet får en reaktion med svullen arm men ändå är det ju absolut värt att de får sprutan.

Svar på tråden 5 ÅRS VACCIN HJÄLP??