• Anonym (Tin)

3dagarsembryo, vilken rd fick du positivt test?

Hej!

Jag går nu i väntan på testdag efter att ha återfört ett tredagarsembryo. Har testdag om 11 dagar. På måndag är det 2v sen äggplock/ägglossning, alltså det som skulle vara (är?) bim. Är på rd7. Jag har inte testat än men tror inte jag kan hålla mig ända till testdagen.

Hur tidigt har ni testat och plussat efter ivf? Vilken ruvardag? Hur gick det?

• Svar på tråden 3dagarsembryo, vilken rd fick du positivt test?
  • Anonym (Tin)
    Anonym (qwerty) skrev 2016-11-03 15:51:51 följande:

Jag vet inte svaret på frågan, jag har inte kommit ens så långt som äggplock än. Fick dock en fråga.

Spelar det någon roll testdagsvis hur många dagar embryot är när den sätts in?
    Jag kommer att få sätta in ett femdagars, blir det då kortare tid till testdagen för mig?
    Det borde det ju egentligen inte bli eftersom testet utgår ifrån hur mycket hormoner som producerats och man börjar ju inte producera hcg innan embryot sätts in liksom. 
    Nu är det ju bara två dagar det handlar om, så egentligen spelar det ingen roll, men bara en liten fundering..

Det verkar skilja från klinik till klinik. Jag har testdag 18 dagar efter återföringen, men jag vet andra som haft testag 12-17 dagar efter återföring.. Möjligt att jag hade fått testdag efter 16 dagar annars, blir ju test på samma dag efter äggplocket, men kortare efter återföringen, om du är med på hur jag menar? 

Håller tummarna :) 
  • Anonym (Tin)
    cameleon skrev 2016-11-03 19:49:12 följande:

Jag plussade svagt svagt på RD 6 och dagen efter fick jag Gravid 1-2 på Clearblue :)

tack för svar :) var det också 3dagars? 
  • Anonym (Tin)
    cameleon skrev 2016-11-03 20:10:51 följande:
    Japp, ett 3-dagars frysförsök.
    okej :) hur gick det sen? 
  • Anonym (Tin)
    cameleon skrev 2016-11-03 20:25:32 följande:

Det gick bra, lilla tjejen blir 3 månader om några dagar :)

Jag hade testdag 18 eller 19 dagar efter återföringen men jag kunde omöjligt hålla mig, haha!

Frysförsöket innan blev jag också gravid men det slutade i utomkvedshavande.

Okej! Åh grattis! Ja jag har också 18 dagar efter återförandet. Kommer inte kunna hålla mig :p
  • Anonym (Tin)
    Anonym (anonym) skrev 2017-01-23 20:01:44 följande:

Hej, läste nu - blev nyfiken på hur det gått? Jag satte in ett tredagars för några dagar sedan och undrar också lite över det där när man ska/bör testa. När testade du? Hoppas det funkade :)

Jag testade knappt synligt positivt på kvällen rd7 sen ökade det bara :) är i vecka 16 nu! Vart på fyra ultraljud (ett för att fastställa, två akuta (ena pga smärta andra pgs blödning) och ett vanligt istället för kub) , så sett att det verkligen finns någon där inne! Helt galet!

Spännande med nyligen insatt! Håller tummarna!! Du får uppdatera hur det går :)
  • Anonym (Tin)
    fannny skrev 2017-01-24 10:35:29 följande:
    Åh, så kul :))) Alltid lika underbart att höra när det funkat för folk <3

Ja, hör av mig om hur det går. Sen igår har mina bröst varit mindre svullna, så fick ett litet nervositets-breakdown igår kväll - man är så himla känslomässig :( Men tänker att det kanske ändå inte nödvändigtvis gör ont i brösten fem dar efter återinföring. Behåller hoppet!
    åååh jag håller tummarna! Ja känslorna är verkligen utanpå! mina bröst gick upp och ner :) jag hade nog inga egentliga symtom förrns framåt testdag, alltså 18 dagar efter insättning (7 dagar efter bim).
  • Anonym (Tin)
    fannny skrev 2017-01-24 20:39:22 följande:

Tänk att nåt kan vara så skrämmande och samtidigt så spännande :) Tänk att få känna symtom :) <3 

Både hemskt och underbart :)
Svar på tråden 3dagarsembryo, vilken rd fick du positivt test?