Inlägg från: ilovetogamble |Visa alla inlägg
  • ilovetogamble

Exet sjuskriven

Mitt ex har blivit sjukskriven pga av hon har slagit huvudet, nu har jag snart haft barnen i 2 månader. Jag förstår ju att hon har problem, men frågan är ju hur länge hon kan neka att ha barnen. Jag börjar vara ganska slut och skulle verkligen behöva avlastning. 

• Svar på tråden Exet sjuskriven
  • ilovetogamble

Ja jag säger inte att hon inte nekar för att hon inte klarar av barnen. Det är klart att jag förstår att det är allvarligt för jag vet att hon vill vara med sina barn. Jag tycker det va väldigt många otrevliga kommentarer! Jag blir lite less bara när inte läkarna ger hon den hjälp hon behöver, och det verkar inte verkar anstränga sig för att få dem att jobba snabbare. Men tack för dem få vettiga råd man ändå fick i den här tråden.

• ilovetogamble
    Birgitta02 skrev 2016-11-08 12:23:44 följande:
    Ok? Hur kommer det sig att hon är sjukskriven då? Har hon ingen skada så behöver hon ju inte vara sjukskriven?
    Hon fick hjärnskakning och fick hjärntrötthet i samband med detta. Men om det var en hjärnskada så hade dem väl åtminstonde lagt in henne på sjukhuset !?
  • ilovetogamble

Ja hon är jättetrött och vissa dagar mår hon katastrof och kräks flera gånger om dagen. Hon säger att läkarna har pratat om att kanske medicinera henne. Det är inte så att jag inte har någon förståelse, jag tycker jättesynd om henne som inte orkar vara med sina barn, jag vet att dem betyder så mycket för henne och hon förstår att jag är trött och slut efter att haft dem dygnet runt i typ 2 månader. Hon kommer och hälsar på några gånger i veckan och ibland åker vi och hälsar på henne. Jag har sökt plats på förskolan även åt den lilla det är ju iallafall 15 timmar i veckan som jag får lite avlastning. Tyvärr så litar jag inte på min mamma eftersom hon inte var särskilt snäll mot mig under min uppväxt. Jag funderar på om jag ska annonsera efter någon barnvakt som kan hjälpa till några timmar om dagen. 

• ilovetogamble
    AnnaZL skrev 2016-11-08 10:12:56 följande:
    Här finns ju ändå något du kan hjälpa till med. Har hon fått en hjärnskada är det kanske inte så lätt att slåss mot byråkrater och hela vårdapparaten. Det behövs friska människor till det. Så, sätt igång och hjälp till!
    Ja jag försöker stötta henne, men hon är så jävla tjurig och envis också. Det känns som att jag bara får härda ut och vänta och se vad läkarna bestämmer.
  • ilovetogamble

Jag har ingen aning, dem har gjort magnetröntgen på henne iallafall, jag är ingen läkare så jag kan tyvärr inte uttala mig om hennes fysiska skick.

Svar på tråden Exet sjuskriven