Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Exet sjuskriven

Men du, om nu barnens mamma varit sjukskriven för slag i huvudet, i ett par månader, så antar jag att det är ganska allvarligt.

Du får helt enkelt skaffa avlastning på annat håll. Syskon, vänner, föräldrar eller vad som. (Ibland undrar jag hur jag själv klarade av det utan minsta lilla avlastning nån gång alls).

Jag tror hon kanske nekar därför att hon faktiskt inte klarar av barnen just nu.

• Birgitta02
    ilovetogamble skrev 2016-11-07 23:42:59 följande:
    Ja jag säger inte att hon inte nekar för att hon inte klarar av barnen. Det är klart att jag förstår att det är allvarligt för jag vet att hon vill vara med sina barn. Jag tycker det va väldigt många otrevliga kommentarer! Jag blir lite less bara när inte läkarna ger hon den hjälp hon behöver, och det verkar inte verkar anstränga sig för att få dem att jobba snabbare. Men tack för dem få vettiga råd man ändå fick i den här tråden.
    Som nån skrev ovan så lät det mer som om du tyckte det var skitjobbigt att ha barnen på heltid så länge. Och då får du en massa kommentarer här eftersom många mammor är ensamma med sina barn. Utan avlastning. Alls.
    Troligen har ditt ex fått en hjärnskada, det låter som det. Och det kan ta mycket lång tid - jag pratar om år. Men du skriver inget om det så det är svårt att säga något alls.

Dra nu ett djupt andetag och fortsätt ha barnen. Kolla med ditt sociala nätverk om det finns någon som kan tänkas ställa upp.
  • Birgitta02
    ilovetogamble skrev 2016-11-08 12:21:48 följande:
    Hon har inte fått någon hjärnskada!
    Ok? Hur kommer det sig att hon är sjukskriven då? Har hon ingen skada så behöver hon ju inte vara sjukskriven?
  • Birgitta02
    ilovetogamble skrev 2016-11-08 12:36:08 följande:
    Hon fick hjärnskakning och fick hjärntrötthet i samband med detta. Men om det var en hjärnskada så hade dem väl åtminstonde lagt in henne på sjukhuset !?
    Nej, man behöver inte ligga på sjukhuset för en hjärnskada förutom i det akuta skedet. Att hon lider av hjärntrötthet tyder ju faktiskt att hon HAR en hjärnskada. Det finns olika grader av skador. En liten skada behöver inte visa sig i några andra funktionshinder än just trötthet. Jag jobbar med sånt och har gjort det i nästan 15 år. Det tråkiga är att hjärntrötthet får man ibland dras med hela sitt liv efter en skada. Hon ORKAR helt enkelt inte. Hon måste vila då och då för att orka med. Att då också ensam ha små barn är fruktansvärt jobbigt. Då kan hon inte gå undan och vila när hon behöver.

Det funkar ju så att om hon kör fullt ut en hel dag, fast hon eg inte orkar, så blir hon liggande både en och två dagar efteråt.

Får du ingen information alls av henne? Jag menar, det ligger ju i hennes intresse att hon mår bra? Hur ofta träffar hon barnen?
  • Birgitta02
    ilovetogamble skrev 2016-11-08 23:45:13 följande:
    Ja hon är jättetrött och vissa dagar mår hon katastrof och kräks flera gånger om dagen. Hon säger att läkarna har pratat om att kanske medicinera henne. Det är inte så att jag inte har någon förståelse, jag tycker jättesynd om henne som inte orkar vara med sina barn, jag vet att dem betyder så mycket för henne och hon förstår att jag är trött och slut efter att haft dem dygnet runt i typ 2 månader. Hon kommer och hälsar på några gånger i veckan och ibland åker vi och hälsar på henne. Jag har sökt plats på förskolan även åt den lilla det är ju iallafall 15 timmar i veckan som jag får lite avlastning. Tyvärr så litar jag inte på min mamma eftersom hon inte var särskilt snäll mot mig under min uppväxt. Jag funderar på om jag ska annonsera efter någon barnvakt som kan hjälpa till några timmar om dagen. 
    Menar du att hon, fortfarande efter två månader, kräks flera gånger om dagen? Det låter ju jättemärkligt. Det låter som om det är fler problem än att hon "slagit i huvudet" som du skriver i din TS. Det verkar ligga något mer bakom.
Svar på tråden Exet sjuskriven