Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

IVF kostnad? Syskonförsök

Finns flera privata IVF-kliniker i Sverige. I alla storstäder plus några till. Kostar mellan kanske 30-60000. Fattar inte varför ni inte fick hjälp första gången. De brukar bara säga nej ifall man har högt BMI. Då säger även de privata nej. Insemination kan man ibland få hos privata gynläkare för små summor. Annars finns även de förstås på IVF-klinikerna. IVF är dock mycket större chans.

• Jag är bara jag
    Paroon skrev 2016-11-03 12:32:36 följande:
    Jag hade högt bmi, nästan 40.
    Inte idag, idag har jag nånstans 27-29.

Har du några bra tips på vart man kan läsa mer? Jag kan inte skillnaden på insemination och ivf tex.
    Aha,ditt BMI förklarar varför de sa nej. Jättebra att du gått ner-ökar chansen markant och gör IVF tillåtet också. Glad

Insemination är när man sprutar in spermier direkt i livmodern och sen hoppas på att naturen gör sitt. Görs dagen före eller samma dag som äl. Chansen är låg-ca 10%. Vid IVF tar man ut ägg efter hormonbehandling och befruktar och sätter in ett embryo om allt går vägen. Chansen att lyckas är ca 30%.

www.fertilitetsguiden.com tror jag sidan heter där man får veta precis allt.
Svar på tråden IVF kostnad? Syskonförsök