• vici

    Förnedrad

    Är det ngn som varit med om ngt liknande?
    Är en vältränad kvinna, som styrketränar tre dagar i veckan och motionerar ytterligare några dagar är ganska lång 175.
    Vi hade tjejmiddag på en spa, träningsanläggning i helgen sju tjejer, vet den ena tjejen hade med sin 14-åriga dotter.
    Vi badade och och njöt av kvällen.
    14-åringen ville brottas och hon fick i tre matcher, ned tre av väninnorna, då dom bad mig som är störst och starkast visa.
    Hon spelar handboll och är ung lika mig i längd.
    Kände bara hur stark hon var när vi startade............jag var väl i golvet en tre fyra gånger utan att ha ngn chans att rubba henne.
    Sista gången fick hon ned mig liggande på mage och lyfte mig, för att försöka få mig i poolen.....då började jag gråta och kände mig oerhört förnedrad, då jag anses som tränad och stark ju.

  • Svar på tråden Förnedrad
  • vici

    Var liksom jobbigt att en liten tjej gjorde så........jag som alltid levt på att vara en tränad och stark kvinna.
    Mina väninnor har ju alltid sett upp till mig som en atlet.

  • vici

    Jo det är väl så....men hon är ju bara 14.
    Hade det varit en 25-åring så hade jag nog inte gråtit.
    Och inför väninnorna

  • vici

    Fast grejen är ju att jag var helt chanslös även i styrka ju,

  • vici
    Frontline skrev 2016-11-03 07:56:33 följande:

    Jaha ok. och vad hände?


    Hände inget mer, hon släppte ned mig när jag blev ledsen och mina vänner tröstade mig.
  • vici
    Prbgpx skrev 2016-11-03 08:44:12 följande:

    Tja du, förstår att det var oväntat men som nån sa så är handboll är jävligt tuff kontaktsport och den hör tjejen är säkert van vid att få ner sina motståndare. Det är helt annorlunda än att träna på gym. Tufft att förlora men eftersom du beskriver dig som en stark kvinna tycker jag att du ska växa upp och borsta av dig förlusten och gå vidare. Hade jag vart du så hade jag tagit till mig den nya vetskapen att inte döma en ung tjej och tro att du lätt slår henne.


    Nej det har jag verkligen lärt mig............hade aldrig kunnat ana detta
  • vici
    Aniiee skrev 2016-11-03 19:32:19 följande:

    Hehe, du, jag golvade min (senare) pojkvän när jag var 16, han var 22. Han: muskelknippe på 180 cm och nära 100 kg, styrketränat i flera år och kunde väl säkert pressa mer än jag. Ja, liten speta på 160 cm och 57 kg, förvisso också styrketränat något år. Men medan hans styrketräning hade gett honom "styrkemuskler", så hade jag ägnat fler år åt att träna balans, smidighet, snabbhet, teknik och "jävlar anama", genom kampsport. Det hande inte han. Visst, han kunde ju rycka typ 300 kg, men han kunde inte hålla takt med mig, så jag slängde honom i golvet rätt fort, trots att jag bara väger hälften av honom. 

    Han var sur i typ 10 sekunder, sen insåg han det komiska och dråpliga i folks föreställningar och ha blivit brädad av en liten brud som köper sina kläder på barnavdelningen.

    Ryck upp dig, inse att ni har OLIKA slags "styrka", och börja spela handboll, så du kan hålla jämna steg med 14-åringen =P


    Vad tränade du för kampsport? Låter ju smått otroligt..............
  • vici
    Aniiee skrev 2016-11-03 19:32:19 följande:

    Hehe, du, jag golvade min (senare) pojkvän när jag var 16, han var 22. Han: muskelknippe på 180 cm och nära 100 kg, styrketränat i flera år och kunde väl säkert pressa mer än jag. Ja, liten speta på 160 cm och 57 kg, förvisso också styrketränat något år. Men medan hans styrketräning hade gett honom "styrkemuskler", så hade jag ägnat fler år åt att träna balans, smidighet, snabbhet, teknik och "jävlar anama", genom kampsport. Det hande inte han. Visst, han kunde ju rycka typ 300 kg, men han kunde inte hålla takt med mig, så jag slängde honom i golvet rätt fort, trots att jag bara väger hälften av honom. 

    Han var sur i typ 10 sekunder, sen insåg han det komiska och dråpliga i folks föreställningar och ha blivit brädad av en liten brud som köper sina kläder på barnavdelningen.

    Ryck upp dig, inse att ni har OLIKA slags "styrka", och börja spela handboll, så du kan hålla jämna steg med 14-åringen =P


    Jag hade ju som plan att ta henne på ren styrka, för jag insåg att hon var snabbare. Men när vi kopplat upp så klarade jag inte hålla henne, utan åkte i backen, gjorde sedan några försök till men kunde inte rubba henne.
    När hon sedan lyfte upp mig, så kände jag mig maktlös och tårarna kom.
Svar på tråden Förnedrad