Njursjuk katt, erfarenheter?
Usch jag lider verkligen med dig Domesticgoddess. Vad skönt att det iallafall gick lugnt och fint till. Men kan tänka mig att det är en hemsk känsla.
Min katt är 18 år och har njursjukdom. Hon har magrat en del också och har en hel del klåda (kliat bort en del päls på halsen på ett litet område). Hon äter lite sämre och kissar mycket. Hon får mestadels njurfoder och lite annat för att stimulera aptiten. Märker att hon är trött (men hon är ju också gammal) men är fortfarande mycket kelig och spinner mycket. Är verkligen så orolig och tycker det är så svårt att man själv som djurägare har makten över sin lilla älsklings öde. Vill heller inte att hon ska behöva lida men vill samtidigt inte ta bort henne i förtid. Än så länge verkar hon ändå rätt nöjd men trött. Ibland kan man tom busa lite. Men det är tufft att vara den som ska bestämma, har haft gråtattacker flera gånger i veckan sista tiden för att det är så svårt att avgöra också hur hon mår. Oro över att hon ska lida i det tysta. Vi har varit hos veterinär som inte tyckt än att det är dags att avliva ialf.